AKTS - Küresel Siyasette İnsan Hakları
Küresel Siyasette İnsan Hakları (IR408) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Küresel Siyasette İnsan Hakları | IR408 | 8. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Deney, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, insan hakları kavramını genel olarak tüm hukuki, siyasi ve felsefi tanımlarıyla ortaya koymak ve evrensel belgeleri baz alarak, insan haklarının dününü ve bugününü anlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İnsan haklarının tarihsel altyapısından günümüze kadar olan temelleri ve gelişimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Giriş | Yok |
| 2 | İnsan Haklarının Normatif, Felsefi ve Teorik Temelleri ve Uluslararası İlişkilerde İnsan Hakları | Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003. |
| 3 | Tarihi Arkaplan: İngiliz ve Amerikan İnsan Hakları Uygulamaları | Michael Goodhart, Human Right: Politics and Practice, Oxford: Oxford University Press, 2009 |
| 4 | Tarihi Arkaplan: Fransız ve Osmanlı İnsan Hakları Uygulamaları | Michael Goodhart, Human Right: Politics and Practice, Oxford: Oxford University Press, 2009 Korkut Tankuter, (ed.) İnsan Hakları, İstanbul, Cogito, 1998. |
| 5 | İki Dünya Savaşından Sonra İnsan Haklarındaki Gelişmeler: - Milletler Cemiyeti - Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları | Korkut Tankuter, (ed.) İnsan Hakları, İstanbul, Cogito, 1998. |
| 6 | BM Evrensel İnsan Hakları Bildirisi (1948) | Philip Alston and Euan Macdonald, Human Rights, Intervention, and Use of Force, Oxford: Oxford University Press, 2008. Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. l Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003. |
| 7 | Avrupa ve İnsan Hakları - Avrupa Konseyi ve İnsan Hakları -Avrupa Sosyal Şartı | Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003. |
| 8 | Ara Sınav | Yok |
| 9 | Türkiye'deki bazı davalara vurgu yaparak Avrupa İnsan Hakları Mahkemesinin Uygulamalrının incelenmesi. | Öğretim Üyesinin sağlayacağı makale ve resmi belgeler. |
| 10 | Diğer Sistemlerde İnsan Hakları: -Afrika -AGİT | Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003. Javaid Rehman, International Human Rights Law, Pearson Education, 2003. |
| 11 | İşkence | Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. |
| 12 | Soykırım | Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. |
| 13 | Terör | The United Nations Headquarets Home Page (on the internet) Amnesty International Online The Human Right Watch Home Page International Coalition for the Responsibility to Protect Home Page How to Make a Complaint to the UN Human Rights Treaty Bodies Online |
| 14 | İnsani Müdahaleler | The United Nations Headquarets Home Page (on the internet) Amnesty International Online The Human Right Watch Home Page International Coalition for the Responsibility to Protect Home Page How to Make a Complaint to the UN Human Rights Treaty Bodies Online |
| 15 | Genel Tekrar | Yok |
| 16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Michael Goodhart, Human Right: Politics and Practice, Oxford: Oxford University Press, 2009 |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Philip Alston and Euan Macdonald, Human Rights, Intervention, and Use of Force, Oxford: Oxford University Press, 2008. |
| 3. Levin Leah, Human Rights, Questions and Answers, UNESCO, 1996. | |
| 4. Darren O'Byrne, Human Rights: An Introduction, Essex: Pearson Education Ltd; 2003. | |
| 5. Javaid Rehman, International Human Rights Law, Pearson Education, 2003. | |
| 6. Scott Davidson, Law and Political Change: Human Rights, Philadelphia: Open University Press, 1995. | |
| 7. Henry J. Steiner and Philip Alston, International Human Rights in Context: Law, Politics, Morals, Second Edition, Great Britain: Oxford University Press, 2000. | |
| 8. Korkut Tankuter, (ed.) İnsan Hakları, İstanbul, Cogito, 1998. | |
| 9. The United Nations Headquarets Home Page (on the internet) | |
| 10. Amnesty International Online | |
| 11. The Human Right Watch Home Page | |
| 12. International Coalition for the Responsibility to Protect Home Page | |
| 13. How to Make a Complaint to the UN Human Rights Treaty Bodies Online |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 80 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 2 | 1- Uluslararası İlişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 3 | 2- Uluslararası İlişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 4 | 3- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 5 | 4- Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
| 6 | 5- Türkiye ve diğer dünya devletlerinin gelecekteki pozisyonlarına ilişkin mantıklı tahminlerde bulunmak. | X | ||||
| 7 | 6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
| 8 | 7- Modern yazılım, donanım ve teknolojik alet kullanımını geliştirmek. | X | ||||
| 9 | 8- Disiplin içi ve dışı grup çalışması becerilerini geliştirmek. | X | ||||
| 10 | 9- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
| 11 | 10- Çalışma etiği ve sosyal sorumluluk kazandırmak. | X | ||||
| 12 | 11- İletişim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
| 13 | 12- Gerek Türkçe gerekse İngilizce’de argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
