AKTS - Dış Politika Analizi
Dış Politika Analizi (IR310) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dış Politika Analizi | IR310 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin dış politika yapım evreleri ile analiz düzeyleri konusunda bilgi sahibi olmaları ve vaka incelemeleri sayesinde farklı ülkelerin dış politika belirlemede kullandıkları kademelerin incelenmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Dış politika analizinin teorik çerçevesi; liderlik, politik kültür ve analiz kademeleri; birçok ülkenin içinde bulunduğu vaka incelemeleri; bu ülkelerin etraflarındaki dünyayı nasıl algıladıkları ve buna göre dış politikalarını nasıl belirledikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel Giriş | Yok |
| 2 | Dış Politika Analizin Gelişimi ve Durumu: Bir Yol Haritası | Hudson, Bölüm 1, The Situation and Evolution of Foreign Policy Analysis: A Roadmap |
| 3 | Birey Karar Vericiler: Dünya Liderlerinin Politik Pskikolojisi | Hudson, Bölüm 2, The Individual Decisionmaker: The Political Psychology of World Leaders |
| 4 | Group Kararvericiliği: Küçük Grup Dinamikleri, Teşkilat Süreçleri ve Bürokratik Siyasa Yapımı | Hudson, Bölüm 3, Group Decisionmaking: Small Group Dynamics, Organizational Process and Bureaucratic Politics |
| 5 | Kültür ve Milli Kimlik | Hudson, Bölüm 4, Culture and National Identity |
| 6 | İç Politika ve Muhalefet | Hudson, Bölüm 5, Domestic Politics and Opposition |
| 7 | Ara Sınav | Yok |
| 8 | Dış Politikada Teorik Bütünleşme: Vaat ve Hüsran | Hudson, Bölüm 7, Theoretical Integration in Foreign Policy: Promise and Frustration |
| 9 | Dış Politika Analizinin Geleceği | Hudson, Bölüm 8, The Future of Foreign Policy Analysis |
| 10 | Vaka İncelemesi 1: Ortadoğu Bölgesel Sistemi | Raymond Hinnebusch, "The Middle East Regional System," in Hinnebusch and Ehtyeshami (eds.), Bölüm 2 |
| 11 | Vaka İncelemesi 2: İsrail Dış Politkası | Clive Jones, "The Foreign Policy of Israel," in Hinnebusch and Ehtyeshami (eds.), Bölüm 6 |
| 12 | Vaka İncelemesi 3: Irak Dış Politikası | Charless Tripp, "The Foreign Policy of Iraq," in Hinnebusch and Ehteshami (eds.), Bölüm 8 |
| 13 | Vaka İncelemesi 4: Suudi Arabistan Dış Politikası | F. Gregory Gause, "The Foreign Policy of Saudi Arabia," in Hinnebusch and Ehteshami (eds.), Bölüm 9 |
| 14 | Vaka İncelemesi 5: İran Dış Politikası | Anoushiravan Ehteshami, "The Foreign Policy of Iran," in Hinnebusch and Ehteshami (eds.), Bölüm 13 |
| 15 | Vaka İncelemesi 6: Türk Dış Politikası | Philip Robins, "The Foreign Policy of Turkey," in Hinnebusch and Ehteshami (eds.), Bölüm 14 |
| 16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Valerie M. Hudson. Foreign Policy Analysis: Classic and Contemporary Theory. Boulder: Rowman and Littlefield, 2014. |
|---|---|
| 2. Raymond Hinnebusch and Anoushiravan Ehteshami (eds.). The Foreign Policies of Middle East States. London: Lynne Rienner, 2002. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 60 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 2 | 1- Uluslararası İlişkileri anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
| 3 | 2- Uluslararası İlişkileri teorik bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 4 | 3- Güncel küresel veya ulusal siyasi meseleler konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak. | X | ||||
| 5 | 4- Türkiye’nin diğer devletlerle olan ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak. | X | ||||
| 6 | 5- Türkiye ve diğer dünya devletlerinin gelecekteki pozisyonlarına ilişkin mantıklı tahminlerde bulunmak. | X | ||||
| 7 | 6 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek. | X | ||||
| 8 | 7- Modern yazılım, donanım ve teknolojik alet kullanımını geliştirmek. | X | ||||
| 9 | 8- Disiplin içi ve dışı grup çalışması becerilerini geliştirmek. | X | ||||
| 10 | 9- Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak. | X | ||||
| 11 | 10- Çalışma etiği ve sosyal sorumluluk kazandırmak. | X | ||||
| 12 | 11- İletişim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
| 13 | 12- Gerek Türkçe gerekse İngilizce’de argüman geliştirme yeteneğini kazandırmak. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
