AKTS - Yapısal Jeoloji Prensipleri
Yapısal Jeoloji Prensipleri (TU506) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yapısal Jeoloji Prensipleri | TU506 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Öğrencilerin tünelcilik için gerekli yapısal jeoloji temellerinin anlamaları sağlanacaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kaya yapısına giriş; kıvrım, düzensizlik, eklem ve faylar gibi temel jeolojik yapısal bozuklukların çalışılması; jeoljik yapıların kinematiği. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel jeolojiye giriş | İlgili konu ile araştırma |
| 2 | Fay ve fay kayalarının tanım ve sınıflandırılması | İlgili konu ile araştırma |
| 3 | Gerilmeler, gerilme alanları ve kırılgan kırılma | İlgili konu ile araştırma |
| 4 | Gerilmeler, gerilme alanları ve kırılgan kırılma | İlgili konu ile araştırma |
| 5 | Kıvrımların tanımı ve mekaniği | İlgili konu ile araştırma |
| 6 | Sünek makaslama alanları ve kabuki mukavemet profilleri | İlgili konu ile araştırma |
| 7 | Sünek makaslama alanları ve kabuki mukavemet profilleri | İlgili konu ile araştırma |
| 8 | Neotektonik, örtülmüş ve sıkışmış yapılar | İlgili konu ile araştırma |
| 9 | Tünelcilik yapısal jeoloji uygulamaları | İlgili konu ile araştırma |
| 10 | Yapısal jeoloji ile ilgili şehir tünelciliği | İlgili konu ile araştırma |
| 11 | Yapısal jeolojinin tünelcilik projelerine etkisi | İlgili konu ile araştırma |
| 12 | Mekanize tünelcilik ve yapısal jeoloji | İlgili konu ile araştırma |
| 13 | Geleneksel tünelcilik ve yapısal jeoloji | İlgili konu ile araştırma |
| 14 | Örnek bir durum uygulaması | İlgili konu ile araştırma |
| 15 | Final Sınavları Dönemi | |
| 16 | Final Sınavları Dönemi |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Davis, George H., and Reynolds, Stephen J., Structural Geology of Rocks and Regions, 2nd edition: John Wiley & Sons, Inc., New York, New York, 776p, 1996. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 15 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında derinlemesine bilgi birikimine sahip olma ve bu bilgileri tünelcilik ve yeraltı yapıları problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi | X | ||||
| 2 | Tünelcilik ve yeraltı yapıları sistemlerini ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi | X | ||||
| 3 | Karmaşık mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | ||||
| 4 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi | X | ||||
| 5 | Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilme becerisi | X | ||||
| 6 | Alanı ile ilgili temel araştırmaları bağımsız olarak yürütebilme ve araştırma sonuçlarını etkin bir biçimde raporlama ve bilimsel toplantılarda sunma becerisi | X | ||||
| 7 | Alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilmek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilmek için yeterli seviyede sözlü ve yazılı İngilizce bilgisi | X | ||||
| 8 | Alanında edindiği bilgileri disiplin içi ve çok disiplinli takımlar içinde etkin biçimde kullanabilme ve bu takımlarda liderlik yapabilme becerisi | X | ||||
| 9 | Alanı ile ilgili konularda yaşam boyu öğrenme sonucu gelişme ve kendini sürekli yenileme gerekliliğinin bilinci;bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık | X | ||||
| 10 | Tünelcilik ve yeraltı yapıları ile ilgili problemlere ilişkin verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi | X | ||||
| 11 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme yetkinliği | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 5 | 5 | 25 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
