AKTS - Tünelcilikte Çevre Etki Değerlendirmesi

Tünelcilikte Çevre Etki Değerlendirmesi (TU510) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Tünelcilikte Çevre Etki Değerlendirmesi TU510 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Yrd. Doç. Dr. Ebru AKIŞ
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrencilere tünelciliğin çevre üzerine etkisinin değerlendirilmesi kabiliyetini kazandırmak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler tünelciliğin çevre üzerine etkisinin değerlendirilmesi bilgisini elde edeceklerdir.
  • Öğrenciler çevre ile ilgili kanunlar mevzuatlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
  • Öğrenciler çevresel açıdan projelerini optimize etme bilgisine sahip olacaklar.
Dersin İçeriği Mühendislik projelerinin çevresel kaliteye etkisini değerlerndiren yöntemler; çevresel kanunlar ve çevresel kalite indeksleri; projenin devamlılığına etkisi olan doğal kaynak sınırlamalara ve çatışmalara yoğunlaşmak; öngörülen çevreye göre problemleri minimize etmek ve projenin uygunluğunu artırabilme yolları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Mühendislik projeleri ve çevre İlgili konu ile araştırma
2 Çevresel mevzuat ve çevresel kalite indeksleri İlgili konu ile araştırma
3 Çevresel mevzuat ve çevresel kalite indeksleri İlgili konu ile araştırma
4 Tünelcilik projeleri ve çevresel çatışma İlgili konu ile araştırma
5 Çevresel etkiyi minimize etmek İlgili konu ile araştırma
6 Tünelciliğin çevreye katkısı İlgili konu ile araştırma
7 Tünelciliğin çevreye katkısı İlgili konu ile araştırma
8 Çevresel etkiyi nazara alan proje İlgili konu ile araştırma
9 Çevresel etkiyi nazara alan proje İlgili konu ile araştırma
10 Çevresel etkiyi nazara alan proje İlgili konu ile araştırma
11 En iyi tünelcilik ve yeraltı yapıları uygulamaları İlgili konu ile araştırma
12 En iyi tünelcilik ve yeraltı yapıları uygulamaları İlgili konu ile araştırma
13 Çevrenin tünelciliğe etkisi İlgili konu ile araştırma
14 Şehir içinde yapılan tünelciliğin zorlukları İlgili konu ile araştırma
15 Final Sınavları Dönemi
16 Final Sınavları Dönemi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Gernot Beer, Technology Innovation in Underground Construction, Graz University of Technology, Austria, 2009.
2. Gernot Beer, Numerical Simulation in Tunneling, Springer, Newyork, 2009.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 5 15
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 40
Genel Sınav/Final Juri 1 45
Toplam 8 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 45
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve mühendislik konularında derinlemesine bilgi birikimine sahip olma ve bu bilgileri tünelcilik ve yeraltı yapıları problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi X
2 Tünelcilik ve yeraltı yapıları sistemlerini ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında tasarlama ve üretme becerisi X
3 Karmaşık mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
4 Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirme ve model ve deney tasarlama ve yapma becerisi X
5 Tasarım ve diğer mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanabilme becerisi X
6 Alanı ile ilgili temel araştırmaları bağımsız olarak yürütebilme ve araştırma sonuçlarını etkin bir biçimde raporlama ve bilimsel toplantılarda sunma becerisi X
7 Alanındaki bilimsel gelişmeleri izleyebilmek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilmek için yeterli seviyede sözlü ve yazılı İngilizce bilgisi X
8 Alanında edindiği bilgileri disiplin içi ve çok disiplinli takımlar içinde etkin biçimde kullanabilme ve bu takımlarda liderlik yapabilme becerisi X
9 Alanı ile ilgili konularda yaşam boyu öğrenme sonucu gelişme ve kendini sürekli yenileme gerekliliğinin bilinci;bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık X
10 Tünelcilik ve yeraltı yapıları ile ilgili problemlere ilişkin verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlerin gözetilmesi X
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme yetkinliği X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 14 3 42
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 125