AKTS - Araştırma Yöntemleri ve İletişim Becerileri
Araştırma Yöntemleri ve İletişim Becerileri (MDES600) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma Yöntemleri ve İletişim Becerileri | MDES600 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                         | 
                
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı doktora öğrencilerinin araştırma ve iletişim becerilerini geliştirerek doktora araştırma çalışmalarını ve tezlerini daha etkin olarak planlamaları, yürütmeleri ve sunmaları konusunda yardımcı olmaktır. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Titiz, bilimsel araştırma, özellikle tez veya doktora tezleri; literatür taraması; anketler; meta-analizler; deneysel araştırma tasarımı; araştırma sorularının hazırlanması; teori tasarlanması; nitel ve nicel verilerin toplanması ve analiz metotları; geçerlilik; güvenilirlilik; nirengi; bulguların tasarımı; araştırma önerisinin yazılması ve yayın | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş, araştırma nedir? Neden araştırma yapılır? | Ders Notları | 
| 2 | Araştırma probleminin tanımlanması | Ders Notları | 
| 3 | Araştırmanın planlanması ve yönetimi | Ders Notları | 
| 4 | Literatür taraması, taksonomi | Ders Notları | 
| 5 | Veri toplama ve yönetimi | Ders Notları | 
| 6 | Teknik yazma | Ders Notları | 
| 7 | Araştırma/tez teklifi yazma | Ders Notları | 
| 8 | Araştırma etiği | Ders Notları | 
| 9 | İletişim becerileri | Ders Notları | 
| 10 | Bilim insanları konuşmak zorundadır | Ders Notları | 
| 11 | Nasıl sunum yapılır? | Ders Notları | 
| 12 | Öğrenci sunumları | - | 
| 13 | Öğrenci sunumları | - | 
| 14 | Öğrenci sunumları | - | 
| 15 | Öğrenci sunumları | - | 
| 16 | Öğrenci sunumları | - | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Robert L. Peters. Farrar, Straus and Giroux, Getting What You Came For: The Smart Student's Guide to Earning a Master's or Ph.D. (Revised Edition), 1997. | 
|---|---|
| 2. Zina O’Leary, The Essential Guide to Doing Research, Sage Publications, London, 2004. | |
| 3. Bruce A. Thyer, Preparing Research Articles, Oxford University Press, London, 2008. | |
| 4. Paul Oliver, The Student’s Guide to Research Ethics, Open University Press, Philadelphia, 2003. | |
| 5. James E. Mauch and Namgi Park, Guide to the Successful Thesis and Dissertation: A Handbook for Students and Faculty, 5th Ed., Marcel Dekker, Inc., New York, 2003. | |
| 6. D. Eric Walters and Gale Climenson Walters, Scientists Must Speak, Rutledge, London, 2002. | |
| 7. Owen Hargie (Ed.), The Handbook of Communication Skills, 3rd Ed., Rutledge, London, 2006. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | 1 | 20 | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 3 | 30 | 
| Sunum | 3 | 20 | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | 1 | 30 | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - | 
| Genel Sınav/Final Juri | - | - | 
| Toplam | 8 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olur. | X | ||||
| 2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşır. | X | ||||
| 3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirir. | X | ||||
| 4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirir ve bunu devam ettirir. | X | ||||
| 5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği geliştirir. | X | ||||
| 6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koyar, çözümü için bir strateji belirler, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygular, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirir. | X | ||||
| 7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği geliştirir | X | ||||
| 8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşır ve uzmanlaşır. | X | ||||
| 9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği geliştirir. | X | ||||
| 10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği geliştirir. | X | ||||
| 11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi geliştirir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 1 | 30 | 30 | 
| Derse Özgü Staj | 1 | 20 | 20 | 
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 | 
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 8 | 24 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
