AKTS - Kuantum Fenomenleri
Kuantum Fenomenleri (PHYS513) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuantum Fenomenleri | PHYS513 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | |
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Etkin kütle denklemi; Fermi altın kurali; Denge ve kararlı hâl; Dengenin tekrar sağlanması; Phonon yayılım ve emilim hızları; Ömür süresi momentum gevşeme süresi; Sıcak elektronlar; Tek-parçacık bakış açısıyla iletim; Kollektif tasvirde iletim; Boltzman iletim denklemi; Tek-bant & çoklu-bant etkin kütle denklemi; Spinors; Spin-orbit etkileşimi; | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Kuantum Fiziğinin Kısa Tekrarı | |
| 2 | Özdeş Parçacıklar | |
| 3 | Zaman Bağımsız Pertürbasyon Teorisi | |
| 4 | Hidrojenin İnce Yapısı ve Zeeman Etkisi | |
| 5 | Varyasyonel Prensip | |
| 6 | WKB Yaklaşımı | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Saçılma | |
| 9 | Saçılma | |
| 10 | Kuantum Dinamiği, zamana bağlı pertürbasyon | |
| 11 | Radyasyonun Emisyonu ve Soğurulması | |
| 12 | Fermi'nin Altın Kuralı ve Adiabatik Yaklaşım | |
| 13 | Kuantum Mekaniğinin Yorumlanması | |
| 14 | Dönem Ödevi | |
| 15 | Final Sınavı İçin Genel Tekrar | |
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Griffiths, D. J., & Schroeter, D. F. (2018). Introduction to Quantum Mechanics (3rd ed.) | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Cohen-Tannoudji, C., Diu, B., & Laloë, F. (2019). Quantum mechanics, volume 2 (2nd ed.). Berlin, Germany: Blackwell Verlag. | 
| 3. Feynman, R. P., Leighton, R. B., & Sanos, M. (1970). Lectures on physics. Upper Saddle River, NJ: Pearson. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 6 | 20 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | 1 | 20 | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 | 
| Toplam | 9 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olur. | X | ||||
| 2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşır. | X | ||||
| 3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirir. | X | ||||
| 4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirir ve bunu devam ettirir. | X | ||||
| 5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği geliştirir. | X | ||||
| 6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koyar, çözümü için bir strateji belirler, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygular, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirir. | X | ||||
| 7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği geliştirir | X | ||||
| 8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşır ve uzmanlaşır. | X | ||||
| 9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği geliştirir. | X | ||||
| 10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği geliştirir. | X | ||||
| 11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi geliştirir. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | 1 | 12 | 12 | 
| Ödevler | 6 | 2 | 12 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 | 
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
