AKTS - Enerji ve Çevre
Enerji ve Çevre (ENE404) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Enerji ve Çevre | ENE404 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması, Proje Tasarımı/Yönetimi. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Bu ders Enerji Sistemleri Mühendisliği için teknik seçmeli bir derstir. Bu dersin temel amaçları; enerji ve çevresel kavramları ve bağlantıları hakkında temel anlayış ve takdır sağlamak; enerji tüketim şekillerinin analizi; modern topluma güç veren çeşitli enerji kaynaklarının tartışılması; enerji dönüşüm sistemlerinin gözden geçirilmesi; enerji kullanımı ve endüstriyel gelişme ve çevresel sonuçları arasında ilişkileri keşfetmek; gelecekteki enerji alternatiflerini tartışmak. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Enerji kaynakları, işlemleri, çevresel etkileri, hava kirliliği, sürdürülebilirlik, küresel ısınma, iklim değişimi. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Bölüm 1 | 
| 2 | Dünyanın Enerji Dengesi | Bölüm 2 | 
| 3 | İnsanlığın Enerji Kullanımının Tarihi | Bölüm 3 | 
| 4 | Enerji kaynakları, İşlemleri ve Çevresel Etkileri | Bölüm 4 | 
| 5 | Ekonomi ve Çevre | Bölüm 5 | 
| 6 | Nükleer Enerjinin Vaatleri ve Problemleri | Bölüm 6 | 
| 7 | Hava Kirliliği | Bölüm 7 | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dünyanın Gelecekteki Enerji Kullanımı ve Karbon Emisyonları | Bölüm 8 | 
| 10 | Sürdürülebilirlik ve İklim Değişimi | Bölüm 9 | 
| 11 | Karbon Sekestrasyonu ve İklim Mühendisliği | Bölüm 10 | 
| 12 | Sürdürülebilir Düşük Karbon Geleceği için Metodoloji ve Kabuller | Bölüm 11 | 
| 13 | Kyoto Protokolü | Bölüm 12 | 
| 14 | Öğrenci Sunumları | |
| 15 | Öğrenci Sunumları | |
| 16 | Final Sınavı | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Energy and the Environment, 2nd Edition by Robert A. Ristinen, Jack P. Kraushaar, 2006, Wiley | 
|---|---|
| 2. Energy and Climate Change: Creating a Sustainable Future by David Coley, 2008, Wiley | |
| 3. Energy Systems Engineering: Evaluation and Implementation, 1st Edition, Francis Vanek, Cornell University---Ithaca, Louis D. Albright, Cornell University, Ithaca, 2008, Mc-Graw Hill. | |
| 4. Environmental Impact Assessment, Larry Canter, 2nd Edition, 1996, Mc-Graw Hill | |
| 5. Alternative Energy For Dummies, Rik DeGunther, 2009, Wiley | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 2 | 25 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | 1 | 25 | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 | 
| Toplam | 5 | 140 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olur. | |||||
| 2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşır. | |||||
| 3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirir. | |||||
| 4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirir ve bunu devam ettirir. | |||||
| 5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği geliştirir. | |||||
| 6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koyar, çözümü için bir strateji belirler, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygular, ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirir. | |||||
| 7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği geliştirir | |||||
| 8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşır ve uzmanlaşır. | |||||
| 9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği geliştirir. | |||||
| 10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği geliştirir. | |||||
| 11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi geliştirir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 20 | 20 | 
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 3 | 9 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
