AKTS - İş Yaşamı için İngilizce I
İş Yaşamı için İngilizce I (ENG301) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İş Yaşamı için İngilizce I | ENG301 | 5. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| ENG201 ve (ENG202 veya ENG204) ve ENG101 ve ENG102 |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | • Bu ders öğrencilerin İngilizce dil kullanım bilgi ve becerilerini geliştirerek ve pekiştirerek mezuniyet sonrası iş yaşamlarında daha etkili iletişim kurmalarını sağlamayı amaçlamaktadır. • ENG301 dersini tamamlayan öğrenciler sosyal ve iş ile ilgili ortamlardaki sözlü ve yazılı etkileşimlerde Avrupa Dil Dosyası Uluslararası Dil Düzeyi’ne göre B2+ seviyesi kullanıcıları olarak etkili olabileceklerdir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İş ortamı iletişim becerileri;iş ortamı ilişikileri, performans ölçme ve geribildirim kavramları ve süreçleri,planlama ve düzenlemeler,sosyal medya,işe alım testleri,mülakat,bir servis veya ürün üzerine sunum, websitelerini değerlendirme, iş ile ilişkili e-posta yazma konuları |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş-Oryantasyon | Ders Tanıtım Kitapçığı |
| 2 | ÜNİTE 1: Communication in Business - İşle ilgili metinleri okuyarak ana noktaları anlama ve belirli bilgileri bulma - Detayları yakalamak için sözlü etkileşimlere dikkatlice odaklanma | |
| 3 | ÜNİTE 1: Communication in Business - Metinleri ve konuşmaları dinleyerek ana noktaları ve belirli bilgileri etkili bir şekilde belirleme - Yazılı geri bildirimde bulunmak için bir iş bağlantısına profesyonel bir e-posta yazabilir, - Bir pozisyon için uygun bir adayı öneren tavsiye mektubu yazma | |
| 4 | ÜNİTE 2: Building Relationships & Networking - Okuma metinlerindeki bilgilerden çıkarımlar ve tahminler yapma - Metinleri ve konuşmaları dinleyerek ana noktaları ve belirli bilgileri etkili bir şekilde belirleme - İşle ilgili konuşmaları başlatma ve işlevsel dili kullanarak (bilgilendirme, soru sorma, katılma, karşı çıkma vb.) sürdürme | |
| 5 | ÜNİTE 2: Building Relationships & Networking - Metinleri ve konuşmaları dinleyerek ana noktaları ve belirli bilgileri etkili bir şekilde belirleme - İşlevsel dili kullanarak (bilgilendirme, soru sorma, katılma, karşı çıkma vb.) işle ilgili konuşmaları başlatma ve sürdürme - İş hayatına yönelik dinleme aktivitelerine etkili ve hızlı bir şekilde yanıt verebilir | |
| 6 | ÜNİTE 3: Job Application / Video CV - Okuma metinlerindeki bağlamsal ipuçlarını kullanarak bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme - Dinlerken odaklanma, uygun sözlü veya bedensel tepkiler verme, detaylarla ilgili doğru değerlendirmeler yapma ve not alma - Özgeçmiş (CV) ve ön yazı yazma - Video özgeçmiş (Video CV) hazırlama | |
| 7 | ÜNİTE 4: Job Interviews / Suggestion Letter - Okuma metinlerindeki bağlamsal ipuçlarını kullanarak bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme - Dinlerken odaklanma, uygun sözlü veya bedensel tepkiler verme, detaylarla ilgili doğru değerlendirmeler yapma ve not alma - İş görüşmesinde kullanılabilecek resmi kelime ve ifadelerle işle ilgili konuşmaları başlatma ve sürdürme - Öneri mektubu yazma | |
| 8 | ÜNİTE 5: Business Meetings - Okuma metinlerini eleştirel bir şekilde analiz etme - Detayları yakalamak için sözlü etkileşimlere dikkatlice odaklanma | |
| 9 | ÜNİTE 5: Business Meetings - Toplantı gündemi ve toplantı tutanağı yazma - Belirli bir pozisyona uygun bir aday önermek için öneri mektubu yazma | |
| 10 | ÜNİTE 6: AI in the Workplace - İşle ilgili metinleri okuyarak ana noktaları anlama ve belirli bilgileri bulma - İş hayatına yönelik sözlü etkileşimlerde ana noktaları ve detayları bulabilir | |
| 11 | ÜNİTE 6: AI in the Workplace - Dili ve beden dilini etkili kullanarak iyi yapılandırılmış sunumlar yapabilir | |
| 12 | ÜNİTE 7: Marketing and Advertising - Okuma metinlerindeki bilgilerden çıkarımlar ve tahminler yapma - İş hayatına yönelik sözlü etkileşimlerde ana noktaları ve detayları bulabilir - İş hayatıyla ilgili kelime bilgisini uygun şekilde kullanarak görüş alışverişinde bulunabilir ve müzakerelere katılabilir | |
| 13 | SUNUM | |
| 14 | SUNUM | |
| 15 | • Genel Tekrar | |
| 16 | Ödev Teslimi |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. NEARPOD Dijital Platformu/ NEARPOD Digital Platform |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. MDB öğretim görevlileri tarafından hazırlanan ek materyaller/Supplementary materials prepared by DML instructors |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
| Ödevler | 2 | 40 |
| Sunum | 1 | 40 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir. | X | ||||
| 2 | Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. | X | ||||
| 3 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. | X | ||||
| 4 | Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. | X | ||||
| 5 | Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir. | X | ||||
| 6 | Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir. | X | ||||
| 7 | Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir. | X | ||||
| 8 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. | X | ||||
| 9 | Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. | X | ||||
| 10 | Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. | X | ||||
| 11 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur. | X | ||||
| 12 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir. | X | ||||
| 13 | Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. | X | ||||
| 14 | Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur. | |||||
| 15 | Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür. | |||||
| 16 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur. | |||||
| 17 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur. | |||||
| 18 | Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur. | |||||
| 19 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur. | |||||
| 20 | Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur. | |||||
| 21 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur. | |||||
| 22 | Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur | |||||
| 23 | Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | |||||
| 24 | Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 3 | 6 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 4 | 4 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 77 | ||
