AKTS - Medya ve Toplumsal Temsil
Medya ve Toplumsal Temsil (PR437) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Medya ve Toplumsal Temsil | PR437 | 7. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı medyada toplumsal temsil konusunu derinlemesine incelemektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kimlik nasıl kurulur, devam ettirilir ve temsil edilir; tarihsel bir perspektiften kimlik nasıl anlaşılır; bireyler geleneksel ve yeni medyaları kullanarak kimlikler nasıl yansıtılır; kişisel kimlerin sergilenmesinde popüler kültürün rolü nedir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Medya Etkisi ve Görsel Kültür | Turkle, Sherry. Life on the Screen: Identity in the Age of the Internet. Ch 10, “Identity Crisis.” p.255-269 |
| 3 | Medya biçimleri: Telefon ve radyo | Mcluhan, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man. “The Telephone: Sounding Brass or Tinkling Symbol?” p.265-274. |
| 4 | Medya Biçimleri: Gazeteler ve basılı yayınlar. | Anderson, Benedict. Imagined Communities. Ch. 2, “Cultural Roots.” p.22-36 Mcluhan, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man. “The Printed Word: Architect of Nationalism” p.170-178. |
| 5 | Medya Biçimleri: Fotoğraf | Mcluhan, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man. “The Photograph: Brothels-Without-Walls” p.188-202. |
| 6 | Medya biçimleri: Film | Mcluhan, Marshall. Understanding Media: The Extensions of Man. “Movies: The Reel World” p.284-296. |
| 7 | Medya Biçimleri: Televizyon | Williams, Raymond. Electronic Media and Technoculture. “The Technology and the Society.” P.35-50 |
| 8 | Vize Sınavı | |
| 9 | Medya'da örnek olay: Irk | Means Coleman, Robert R. “Black Sitcom Portrayals.” Gender, Race, and Class in Media p.79-88. |
| 10 | Medya'da örnek olay: Cinsiyet ve cinsellik | Turkle, Sherry. Life on the Screen: Identity in the Age of the Internet. Ch 8, “Tinysex and Gender Trouble.” |
| 11 | Medya'da örnek olay: Güzellik ve beden | Mirzoeff, Nicholas. An Introduction to Visual Culture. “Net Life”; “Virtual Bodies” p.111-114; 116-123. |
| 12 | Bilgisayar ve internet: Oyunlar ve ikinci hayat | Turkle, Sherry. Life on the Screen: Identity in the Age of the Internet. Ch. 7, “Aspects of the Self.” p.177-209 |
| 13 | Bilgisayar ve internet: Sanal toplumsal ağlar | Meyrowitz, Joshua. No Sense of Place. Ch. 8, “New Group Identities.” p.131-149. |
| 14 | Bilgisayar ve internet: Çoklu medya ve hibrit kimlikler | Meyrowitz, Joshua. No Sense of Place. Ch. 15, “Where Have We Been, Where Are We Going?” p.307-329. |
| 15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Lind, R. A. (Ed.), (2016). Race and Gender in Electronic Media: Content, Context, Culture. New York, NY: Routledge |
|---|---|
| 2. Griffin, M. (2009). Communication: A First Look at Communication Theory. Boston: McGrawHill. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir. | X | ||||
| 2 | Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. | X | ||||
| 3 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. | X | ||||
| 4 | Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. | X | ||||
| 5 | Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir. | X | ||||
| 6 | Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir. | X | ||||
| 7 | Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir. | X | ||||
| 8 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. | X | ||||
| 9 | Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. | X | ||||
| 10 | Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. | X | ||||
| 11 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur. | X | ||||
| 12 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir. | X | ||||
| 13 | Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. | X | ||||
| 14 | Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
| 15 | Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür. | X | ||||
| 16 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur. | X | ||||
| 17 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur. | X | ||||
| 18 | Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur. | X | ||||
| 19 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 20 | Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur. | X | ||||
| 21 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur. | X | ||||
| 22 | Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur | X | ||||
| 23 | Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
| 24 | Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 1 | 5 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 188 | ||
