AKTS - Örgütsel İletişim
Örgütsel İletişim (PR230) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Örgütsel İletişim | PR230 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı ögrenciyi örgüt tanımlamaları ve çeşitleri; örgütlerdeki ve örgütler arasındaki iletişim akımı ve doğası; örgütler, örgütler arası ve örgütün “halkı, tüketicisi, müşterisi, izleyicisi, üyesi” ile olan iletişim sorunları ve çözümleri; örgütü iletişim sistemi olarak ele alma; örgüt teorileri; örgut iletişımini değerlendirme teknikleri; iletişimden geçerek örgüt değişimini kolaylaştırma üzerinde durulacaktır. Ardından, halkla ilişkiler örgütleri ele alınacak ve bu örgütlerin iç ve dış iletişim yapıları incelenecek; bir halkla ilişkiler örgütü yönetim süreci için iletişim planı üzerinde durulacak; amaçların ve hedeflerin etkili kullanımı; ölçmeyle sorun belirleme, değerlendirme ve stratejik iletişım planlaması yapmanın önemi vurgulanacaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Bu derste örgüt ve örgütsel iletişimin doğası ve yapıları ele alınip irdelenecektir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Örgüt kavramı, çeşitleri, yapıları | İlgili bölüm |
| 3 | Örgüt içi iletişim, doğası ve sorunları | İlgili bölüm |
| 4 | Örgüt içi iletişim, doğası ve sorunları | İlgili bölüm |
| 5 | Örgütler arasında iletişim, doğası ve sorunları | İlgili bölüm |
| 6 | Örgütler arasında iletişim, doğası ve sorunları | İlgili bölüm |
| 7 | Midterm | |
| 8 | Örgütler ve devlet kurumları ilişkisi, yasal düzenlemeler | İlgili bölüm |
| 9 | Örgütler ve devlet kurumları ilişkisi, yasal düzenlemeler | İlgili bölüm |
| 10 | Örgütsel değişim ve iletişim | İlgili bölüm |
| 11 | Örgütsel değişim ve iletişim | İlgili bölüm |
| 12 | Halkla ilişkiler kuruluşlarında içsel iletişim | İlgili bölüm |
| 13 | Halkla ilişkiler kuruluşlarında içsel iletişim | İlgili bölüm |
| 14 | Halkla ilişkiler kuruluşlarının dışsal iletişimi | İlgili bölüm |
| 15 | Halkla ilişkiler kuruluşlarının dışsal iletişimi | İlgili bölüm |
| 16 | Halkla ilişkilerde örgütsel değerlendirme | İlgili bölüm |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Miller, K. (2014). Organizational communication: Approaches and processes. Cengage Learning |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 1 | 15 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, medya, pazarlama ve bütünleşik pazarlama iletişimi alanı ile ilişkili teorik yaklaşımlara, kavramlara, araştırma yöntemlerine ve araçlarına dair temel bir bilgi edinir. | X | ||||
| 2 | Yerel, ulusal ve ulusötesi düzeyde siyasi, ekonomik, kültürel ve toplumsal işleyişe dair disiplinlerarası bilgiyi edinir. | X | ||||
| 3 | Halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve bütünleşik pazarlama anlayışı çerçevesinde dijital medyanın etkili kullanımına ilişkin bilgi edinir. | X | ||||
| 4 | Yeni medya araçlarının hem teorik hem de uygulamaya yönelik işleyişini öğrenir. | X | ||||
| 5 | Bir halkla ilişkiler ve reklamcılık program veya kampanyası için hedef kitleye yönelik stratejik amaçların ve edinimlerin nasıl tasarlanacağına ve geliştirileceğine dair ileri düzeyde bir bilgi edinir. | X | ||||
| 6 | Örgütsel iletişim yapıları ile ilgili bilgi edinir. | X | ||||
| 7 | Kriz yönetimine ilişkin farklı stratejiler ile ilgili bilgi edinir. | X | ||||
| 8 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında gerekli araştırma, planlama, yöntem ve teknikleri uygulama aşamalarını bilir. | X | ||||
| 9 | Halkla ilişkler ve reklamcılık alanına ilişkin etik ilkeleri ve değerleri öğrenir. | X | ||||
| 10 | Hem iletişim hukuku hem de reklamcılık ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. | X | ||||
| 11 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yerli veya yabancı, gerek akademik gerekse akademik olmayan tüm paydaşlarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilere sahip olur. | X | ||||
| 12 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık araştırmalarının ve/veya pratiklerin en zorunlu parçalarından olan ekip çalışması becerilerini edinir. | X | ||||
| 13 | Farklı kurum ve kuruluşların iletişimsel etkinliklerini hazırlama ve yürütme becerisi edinir. | X | ||||
| 14 | Hem halkla ilişkiler ve reklamclılık hem de pazarlama ve tüketici araştırmaları yapma, analiz etme ve etkili sunma becerisine sahip olur. | X | ||||
| 15 | Medya ve reklam kampanyalarını planlar ve yürütür. | X | ||||
| 16 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında dijital iletişim araçlarını etkin kullanır ve ürün tasırımı becerisine sahip olur. | X | ||||
| 17 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında araştırmalar yapmak ve geliştirmek için veri toplamaya, analiz etmeye ve yorumlamaya yarayan teorileri ve metodolojileri uygulama yetisine sahip olur. | X | ||||
| 18 | Halkla ilişkiler ve reklam pratikleri için gruplar, örgütler ve topluluklarda iletişim ve kültürün birbirine bağlı olduğuna, ve genel olarak sosyo-kültürel bağlamın önemine dair derinlikli bir anlayışa sahip olur. | X | ||||
| 19 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık teorisi ve pratiğinde ulusal ve küresel olarak meydana gelen gelişmeleri takip edebilme becerisine sahip olur. | X | ||||
| 20 | Bir halkla ilişkiler programı veya kampanyasında ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında bireysel sorumluluk veya inisiyatif alma ve yaratıcı çözümler geliştirme yeterliliğine sahip olur. | X | ||||
| 21 | Halkla ilişkiler ve reklamcılık programlarını veya kampanyalarını yürütmek için gerekli çeşitli yazılımları ve bilişim teknolojileri ve hesaplamaya ilişkin diğer becerileri kullanma yetisine sahip olur. | X | ||||
| 22 | Alan ile ilgili ulusal ve uluslararası mesleki örgütlerin standartlarına ve etik kodlarını öğrenerek, alkla ilişkiler ve reklamcılık pratikleri ve araştırma çalışmalarında uygulama yetisine sahip olur | X | ||||
| 23 | Marka stratejisi oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahip olur. | X | ||||
| 24 | Kurum ve kuruluşlarda olası krizleri öngörme ve müdahele stratejileri üretme yetisine sahip olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 25 | 25 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
