AKTS - Viktorya Dönemi Romanı

Viktorya Dönemi Romanı (ELIT512) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Viktorya Dönemi Romanı ELIT512 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Viktorya Dönemi (1837-1901) İngiliz romanının başlıca özelliklerini ve dönem boyunca gelişimini tarihsel, toplumsal, kültürel ve edebi bağlam çerçevesinde, çağdaş edebiyat ve eleştiri kuramları ışığında, Viktorya Döneminin önemli yazarlarının eserlerinden seçilen örneklerle incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Viktorya Döneminde yazılan romanların özellikleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibidirler.
  • Viktorya Dönemi romanları ile toplumsal, kültürel ve edebi bağlam arasındaki çok yönlü ilişki hakkında bilgi sahibidirler.
  • Viktorya Dönemi romanlarına çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibidirler.
  • roman inceleme ve çözümleme becerilerini geliştirmişlerdir.
Dersin İçeriği Viktorya dönemi romanlarının tarihsel, kültürel ve edebi bağlamda incelenmesi.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş: Viktorya Çağı ve Viktorya Romanı Ödev verilen makaleler
2 Viktorya Çağı ve Viktorya Romanı Ödev verilen makaleler
3 Viktorya Çağı ve Viktorya Romanı Ödev verilen makaleler
4 Viktorya Çağı ve Viktorya Romanı Ödev verilen makaleler
5 Sunum ve Tartışma: Vanity Fair, W.M. Thackeray Vanity Fair
6 Sunum ve Tartışma: Wuthering Heights, Emily Bronte Wuthering Heights
7 Sunum ve Tartışma: Jane Eyre, Charlotte Bronte Jane Eyre
8 Sunum ve Tartışma: North and South, Elizabeth Gaskell North and South
9 Sunum ve Tartışma: Great Expectations, Charles Dickens Great Expectations
10 Sunum ve Tartışma: Middlemarch, George Eliot Middlemarch
11 Sunum ve Tartışma: The Way We Live Now, Anthony Trollope The Way We Live Now
12 Sunum ve Tartışma: The Mayor of Casterbridge, Thomas Hardy The Mayor of Casterbridge
13 Sunum ve Tartışma: The Egoist, George Meredith The Egoist
14 Viktorya Romanına Çağdaş Yaklaşımlar Ödev verilen makaleler
15 Genel Değerlendirme Review
16 Genel Sınav Ders malzemesi

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 2. Allen, Walter. The English Novel. London: Penguin, 1954.
3. Dennis, Barbara. The Victorian Novel. Cambridge: C.U.Press, 2000.
4. Abrams,M.H. A Glossary of Literary Terms.
5. Gilmour, Robin. The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature 1830-1890.
6. Kettle, Arnold. An Introduction to the English Novel.
7. Habib M.A.R. Modern Literary Criticism and Theory: A History.
8. Brantlinger, Patrick , William B. Thesing (eds.). A Companion to the Victorian Novel.
9. Showalter, Elaine. A Literature of Their Own: Brititish Women Novelists from Bronte to Lessing.
Ders Kitabı 10. The Norton Anthology of English Literature,Vol. II.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 40
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 128