AKTS - Edebiyat Teorisi

Edebiyat Teorisi (ELIT532) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Edebiyat Teorisi ELIT532 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere edebi kuramlarla ilgili detaylı bir giriş bilgisi sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • detaylı bir edebi kuram bilgisine sahip olacaklardır.
  • edebi kuramlar ışığında edebi metinleri inceleyebilecekler.
Dersin İçeriği Çeşitli edebi kuramlar ve kuramcıları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Introduction: Mimetic Theories. Genel Giriş
2 Romantic theory Romantic theory
3 Aristotle, Poetics; Samuel Johnson, The Preface to Shakespeare in Norton I Aristotle, Poetics; Samuel Johnson, The Preface to Shakespeare in Norton I
4 Coleridge: Biographia Literaria in Norton I; Saussure's views and beginning of Modern Literary Theories, New Criticism, Formalism and Structuralism. Coleridge: Biographia Literaria in Norton I; Saussure's views and beginning of Modern Literary Theories, New Criticism, Formalism and Structuralism.
5 T.S.Eliot Tradition and Individual Talent in Norton II; Marxist Theories T.S.Eliot Tradition and Individual Talent in Norton II; Marxist Theories
6 Marxist Theories Continue; L. Althusser, Ideological State Apparatuses in Modern Literary Theory. Eds. Philip Rice, Patricia Waugh. Marxist Theories Continue; L. Althusser, Ideological State Apparatuses in Modern Literary Theory. Eds. Philip Rice, Patricia Waugh.
7 E. Balibar, P. Macherey Literature as Ideological From in Modern Literary Theory. Eds. Philip Rice and Waugh; Psychoanalytic Theories. E. Balibar, P. Macherey Literature as Ideological From in Modern Literary Theory. Eds. Philip Rice and Waugh; Psychoanalytic Theories.
8 Psychoanalytic Theories Continue; Freud, The Uncanny in Literary Theory: An Anthology. Eds. Rivkin and Ryan. Psychoanalytic Theories Continue; Freud, The Uncanny in Literary Theory: An Anthology. Eds. Rivkin and Ryan.
9 New Historicism New Historicism
10 Foucault: Panopticon in Literary Theory: An Anthology. S. Greenblatt, Resonance and Wonder in New Historicism and Cultural Materialism. Ed. K. Ryan and L. Montrose, Professing the Renaissance; or A. Sinfield, Cultural Materialism, Othello, and the Politics of Plausibility or Stephen Greenblatt Invisible Bullets. All in Literary Theory: An Anthology. Eds. Rivkin and Ryan. Foucault: Panopticon in Literary Theory: An Anthology. S. Greenblatt, Resonance and Wonder in New Historicism and Cultural Materialism. Ed. K. Ryan and L. Montrose, Professing the Renaissance; or A. Sinfield, Cultural Materialism, Othello, and the Politics of Plausibility or Stephen Greenblatt Invisible Bullets. All in Literary Theory: An Anthology. Eds. Rivkin and Ryan.
11 Term-paper presentations Term-paper presentations
12 Term-paper presentations Term-paper presentations
13 Term-paper presentations Term-paper presentations
14 Term-paper presentations Term-paper presentations
15 Term-paper presentations Term-paper presentations
16 Genel Sınav Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. The Norton Anthology of English Literature Vols 1 and 2, 8th edition, W. W: The Norton and Company, 2006.
2. Literary Theory: An Anthology. Eds. Rivkin and Ryan. Blackwell, 1998.
3. Modern Literary Theory. Eds. Rice and Waugh. 4th ed. Bloomsbury, 2011.
4. New Historicism and Cultural Materialism. Ed. Kiernan Ryan. Arnold, 1996.
Diğer Kaynaklar 5. Modern Criticism and Theory: A Reader. Eds. David Lodge and Nigel Woold. 3rd Ed. Pearson and Longman, 1998, 2008.
6. An Oxford Guide: Literary Theory. Ed. Patricia WAUGH. Oxford: Oxford UP, 2006.
7. A Practical Introduction to Literary Theory. K. Booker, Longman, 1996.
8. Contemporary Literary Theory. Eds. R. Selden, P. Widdowson, P. Brooker. Prentice Hall, 1997.
9. Practising Theory and Reading Literature. Raman Selden. Pearson, 1989.
10. The Critical Experience. David. Cowles. Kendall/Hunt, 1994.
11. Literary Theory at Work: Three Texts. Ed. Douglas Tallack. Barnes and Noble.
12. The Cambridge Companion to Foucault. Ed. Gary Gutting. Cambridge UP, 1998.
13. Historicism. Paul Hamilton. Routledge, 1996.
14. The New Historicism. Ed. H. Aram Veeser. Routledge, 1994.
15. Contemporary Literary Theory. Eds. G. Douglas, L. Marrow. Macmillan. 1989.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 2 50
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama 2 10 20
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 130