AKTS - Mimarlık Araştırmaları
Mimarlık Araştırmaları (MMR612) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Mimarlık Araştırmaları | MMR612 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Mimarlıkta araştırma felsefesini, araştırma alanları, stratejileri ve yöntemleri aralarındaki ilişkileri kavrayarak uygulama becerisini geliştirmek |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Mimarlıkta araştırma tekniklerine ilişkin kuramların okumalar, anlatımlar ve tartışmalarla tanıtımı; öğrenciler tarafından mimarlık-tasarım-planlama ile ilgili bir araştırma konusu tanımlanması, literatür araştırması ve alan çalışmaları (anket, ölçüm v.b.) yapılarak elde edilen bilgilerin bilimsel yöntemlerle değerlendirilmesi ve yorumlanması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mimarlıkta araştırma felsefesi: Bir kuram ve uygulama alanı olarak mimarlıkta tasarım ve araştırma ilişkisi | |
| 2 | İç mekân tasarımından kentsel mekân tasarımına kadar değişen araştırma “alanları ve türleri” nin “kuram, kavram, gösterge, değişken ve değer” düzeylerine göre farklı ölçeklerde tanıtımı | |
| 3 | Mimarlıkta araştırma ve araştırmanın etik, estetik ve ekonomik içeriği | |
| 4 | Mimarlıkta araştırma strüktürü: başlangıcından yayınlanmasına kadar araştırma aşamalarının bir bütün olarak tasarlanması süreci | |
| 5 | Araştırma tasarımında kaynak çalışması: Yayın türleri (yüksek lisans, doktora, makale, bilimsel araştırma projesi v.b.) ve içeriklerinin karşılaştırılması; süreli yayın alanlarının tanıtımı ve erişim kanalları | |
| 6 | Mimarlıkta araştırma çalışmasını biçimlendirmede paradigma, kuram, ve yöntem ilişkileri | |
| 7 | Ödev teslimi -Ara Sınav | |
| 8 | Yorumlayıcı-tarihsel araştırma türleri ve örnek çalışmalar üzerinden irdelenmesi | |
| 9 | Nitel araştırma türleri ve örnek çalışmalar üzerinden irdelenmesi | |
| 10 | Korelâsyon araştırması türleri ve örnek çalışmalar üzerinden irdelenmesi | |
| 11 | Deneysel ve yarı-deneysel araştırma türleri ve örnek çalışmalar üzerinden irdelenmesi | |
| 12 | Simülasyon ve modelleme araştırması türleri ve örnek çalışmalar üzerinden irdelenmesi | |
| 13 | Mantıksal tartışma türleri ve örnek çalışmalar üzerinden irdelenmesi | |
| 14 | Durum çalışmaları ve karma strateji türleri ve örnek çalışmalar üzerinden irdelenmesi | |
| 15 | Öğrenci sunumları | |
| 16 | Öğrenci sunumları - Ödev teslimi |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Frayling, C. 1993. Research in Art and Design. Royal College of Art Research Papers 1 (1), 1–5. |
|---|---|
| 2. Groat, L.N. and D. Wang 2013. Architectural Research Methods, second ed. New york: John Wiley & Sons. | |
| 3. Hale, J.A. 2000. Building Ideas: An Introduction to Architectural Theory. Chichester: John Wiley & Sons.• | |
| 4. Kothari, C.R. 2004. Research Methodology: Methods and Techniques. New Delhi: New Age International | |
| 5. Korydon, S. 2012. Introducing Architectural Theory Debating a Discipline. New York: Routledge. | |
| 6. Synder, J. 1987. Architectural Research. New York: Van Nostrand Reinhold. | |
| 7. Till, J. 2005. What is architectural research? Architectural research: three myths and one model. Discussion Paper. London: RIBA. | |
| 8. Walliman, N. 2011. Research Methods: The Basics. New York: Routledge. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 15 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 70 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 18 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 25 | 25 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 26 | 52 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
