AKTS - Kentsel Kamusal Alan Araştırmaları
Kentsel Kamusal Alan Araştırmaları (MMR547) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel Kamusal Alan Araştırmaları | MMR547 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kentsel mekan, kamusal alan ve birbirleri ile olan ilişkileri üzerine kuramsal ve metodolojik bilgi seviyesini arttırarak, farklı boyutlarda bilimsel araştırma yapma, bilimsel araştırmaları analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmak. Kentsel mekan oluşum ve değişimi üzerinden (yapılı çevre, iklimsel ve doğal çevre değişim etkileri sosyolojik etkiler, vb.) kamusal alan örneklerini değerlendirmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kent-kentsel mekân-kamusal alan ilişkileri; kamusal alanların kent ve toplumu yapılandırmadaki rolü; kentin ve kentsel mekânların, kamusal alan, mimari çevre, fiziksel çevre, sosyal ve psikolojik çevre etkileşimi vb. kavramlar bağlamında analizi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması, kaynaklar üzerine tartışma. | |
2 | Kent-kentsel mekan-kamusal alan ilişkisi üzerine tartışmalar, farklı kent örnekleri üzerinden analizler. | |
3 | Kent-kentsel mekan-kamusal alan ilişkisi üzerine tartışmalar, farklı kent örnekleri üzerinden analizler. | |
4 | Kent-kentsel mekan-kamusal alan ilişkisi üzerine tartışmalar, farklı kent örnekleri üzerinden analizler. | |
5 | Ödev sunum hazırlıkları, okumalar | |
6 | Ödev sunum hazırlıkları, okumalar | |
7 | Ara sunumlar | |
8 | Sunumlar üzerinde tartışma; okumalar | |
9 | Kentsel mekanda kamusal alan araştırmalarının-değerlendirmelerinin farklı kentlerde mimari çevre üzerinden yapılması; literatür araştırmaları-analizler; bilimsel değerlendirmeler-tartışmalar | |
10 | Kentsel mekanda kamusal alan araştırmalarının-değerlendirmelerinin farklı kentlerde mimari çevre üzerinden yapılması; literatür araştırmaları-analizler; bilimsel değerlendirmeler-tartışmalar | |
11 | Kentsel mekanda kamusal alan araştırmalarının-değerlendirmelerinin farklı kentlerde mimari çevre üzerinden yapılması; literatür araştırmaları-analizler; bilimsel değerlendirmeler-tartışmalar | |
12 | Kentsel mekanda kamusal alan araştırmalarının-değerlendirmelerinin farklı kentlerde mimari çevre üzerinden yapılması; literatür araştırmaları-analizler; bilimsel değerlendirmeler-tartışmalar | |
13 | Final sunumları üzerine tartışma – Kentsel mekanda kamusal alan üzerine yapılması planlanan çalışma-sunum ve bilimsel araştırmayı tartışmak. | |
14 | Final Sunumları-Tartışma-Değerlendirme | |
15 | Final Sunumları-Tartışma-Değerlendirme | |
16 | Sunumlar üzerine Araştırma teslimleri ve değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Carmona, M., (2010), Public Places - Urban Spaces: The Dimensions of Urban Design (2nd edition), Oxford Architectural Press. |
---|---|
2. Lynch, K., (1984), Theory of Good City Form, MIT Press. | |
3. Lynch, K., (1960), Image of the City, MIT Press | |
4. Gehl, J., (1971), Life Between Buildings, Danish Architectural Press | |
5. Sennett, R.(1992), The Conscience of the Eye: The Design and Social Life of Cities, Gözün Vicdanı: Kentin Tasarımı ve Toplumsal Yaşam, Çev: Can Kurultay, Süha Sertabiboğlu,1999, Ayrıntı Yayınları. | |
6. Krier, R., (1979), Urban Space, Rizzoli International Publications. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 40 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 90 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 0 |