AKTS - Kentsel Tasarım
Kentsel Tasarım (MMR511) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel Tasarım | MMR511 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kentle ilgili farkındalık düzeyini arttırırken kentin gelişimini yorumlayabilme becerisini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Okumalar ve örnekler üzerinden, Dünya?da ve Türkiye?de kent ve kentsel tasarım alanındaki gelişmeler ile toplumsal mekânın tarihsel olarak oluşumu ve dönüşümlerinin kültürel, sosyal, politik ve ekonomik anlamda karşılaştırılması ve tartışılması. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. Dersin amacı ile ilgili genel bilgi verilmesi. Literatür Bilgileri, içerik bilgilerinin verilmesi. | |
2 | Dersin yöntemi, yönetimi, zamanlama ve değerlendirme sisteminin açıklanması, bilgilendirme yapılması. | |
3 | Kentsel tasarımın mimarlık ve planlama arasındaki konumu, tartışılması | |
4 | Kent ve kamusal alan ilişkisi, kamusal alanların kentteki rolünün tartışılması. | |
5 | Kentsel mekan Kamusal alan ilişkisinin irdelenmesi | |
6 | Kentsel mekan algısı | |
7 | Literatür araştırması | |
8 | Literatür araştırması | |
9 | Dünya’da kentsel tasarım örnekleri | |
10 | Dünya’da kentsel tasarım örnekleri | |
11 | Kentsel tasarım projesi örnekleri üzerine tartışma | |
12 | Araştırma Konularının belirlenmesi, tartışma | |
13 | Sunum-Tartışma-Değerlendirme | |
14 | Sunum-Tartışma-Değerlendirme | |
15 | Araştırma teslimleri ve değerlendirme | |
16 | Araştırma teslimleri ve değerlendirme |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. 1. “Anderson, S. (ed.). (1978) On Streets. Cambridge: MIT Press |
---|---|
2. 2. Çelik, Z.,Favro, D. ve Ingersoll, R. (2007) Şehirler ve Sokaklar (çev. Altınok, B.) İstanbul: Kitap Yayınevi | |
3. 3. Gehl, J. (1987) Life betweenBuildings: Using Public Space. New York: Van NoostrandReinholdCompany. | |
4. 4. Krier, R. (1979) Urban Space. London: AcademyEditions | |
5. 5. Mumford, L. (1961). The City in History: ItsOrigins, ItsTransformations, andItsProspects. New York, Harcourt, Brace& World | |
6. 6. Nasar, J. L. (1998) TheEvaluative Image of the City.ThousandOaks: Sage Publications. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | 1 | 50 |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Projeler | 1 | 12 | 12 |
Raporlar | |||
Ödevler | 7 | 5 | 35 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |