AKTS - Kentsel Tasarım

Kentsel Tasarım (MMR511) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kentsel Tasarım MMR511 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Fulay Uysal Bilge
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Kentle ilgili farkındalık düzeyini arttırırken kentin gelişimini yorumlayabilme becerisini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Analiz, sentez, değerlendirme gibi kentsel tasarım süreçlerini kent parçaları üzerinden irdeler. Kentsel tasarım dilini yorumlar.. Kamusal alanların, iç ve dış mekân sürekliliğinin kentsel mekân ile ilişkisini yorumlar..
Dersin İçeriği Okumalar ve örnekler üzerinden, Dünya?da ve Türkiye?de kent ve kentsel tasarım alanındaki gelişmeler ile toplumsal mekânın tarihsel olarak oluşumu ve dönüşümlerinin kültürel, sosyal, politik ve ekonomik anlamda karşılaştırılması ve tartışılması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı. Dersin amacı ile ilgili genel bilgi verilmesi. Literatür Bilgileri, içerik bilgilerinin verilmesi.
2 Dersin yöntemi, yönetimi, zamanlama ve değerlendirme sisteminin açıklanması, bilgilendirme yapılması.
3 Kentsel tasarımın mimarlık ve planlama arasındaki konumu, tartışılması
4 Kent ve kamusal alan ilişkisi, kamusal alanların kentteki rolünün tartışılması.
5 Kentsel mekan Kamusal alan ilişkisinin irdelenmesi
6 Kentsel mekan algısı
7 Literatür araştırması
8 Literatür araştırması
9 Dünya’da kentsel tasarım örnekleri
10 Dünya’da kentsel tasarım örnekleri
11 Kentsel tasarım projesi örnekleri üzerine tartışma
12 Araştırma Konularının belirlenmesi, tartışma
13 Sunum-Tartışma-Değerlendirme
14 Sunum-Tartışma-Değerlendirme
15 Araştırma teslimleri ve değerlendirme
16 Araştırma teslimleri ve değerlendirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. 1. “Anderson, S. (ed.). (1978) On Streets. Cambridge: MIT Press
2. 2. Çelik, Z.,Favro, D. ve Ingersoll, R. (2007) Şehirler ve Sokaklar (çev. Altınok, B.) İstanbul: Kitap Yayınevi
3. 3. Gehl, J. (1987) Life betweenBuildings: Using Public Space. New York: Van NoostrandReinholdCompany.
4. 4. Krier, R. (1979) Urban Space. London: AcademyEditions
5. 5. Mumford, L. (1961). The City in History: ItsOrigins, ItsTransformations, andItsProspects. New York, Harcourt, Brace& World
6. 6. Nasar, J. L. (1998) TheEvaluative Image of the City.ThousandOaks: Sage Publications.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 20
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer 1 50
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri - -
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 2 5 10
Sunum/Seminer Hazırlama 2 10 20
Projeler 1 12 12
Raporlar
Ödevler 7 5 35
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 125