AKTS - Çocuk Hukuku
Çocuk Hukuku (LAW261) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Hukuku | LAW261 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 0 | 3 | 3 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Lisans öğrencilerinin Uluslararası ve Ulusal hukuk alanında çocuğun yeri ve çocuk hakları konusunda bilgi sahibi olmalarıdır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Çocuk hukuku, çocuk hukukunun tarihsel gelişimi, çocuk hakları ve önemi, çocuk haklarına ilişkin uluslararası sözleşmeler, sosyal yardım ve güvenlik, eğitim ve iş hukukunda çocuk, soy bağı ve velayet, evlat edinme. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin ve amacının açıklanması, ders kaynaklarının tanıtılması | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 2 | Çocuk hukukunun konusu ve özellikleri | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 3 | Çocuk haklarının anlamı ve önemi | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 4 | Çocuk haklarının tarihsel gelişimi | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 5 | Uluslararası anlaşmalarda çocuk hakları | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 6 | Türk hukukunda çocuk hakları | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 7 | Çocuğun korunması | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 8 | Çocuğun korunması | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 9 | Çocuk ve soybağı | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 10 | Çocuk ve velayet | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 11 | Ara sınav | |
| 12 | Evlat Edinme | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 13 | Sosyal yardım ve güvenlik açısından çocuk | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 14 | Eğitim ve öğretim hakkı açısından çocuk | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 15 | İş hukuku açısından çocuk | AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010 |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. AKYÜZ, Emine; Çocuk Hukuku, İstanbul 2010. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. TANRIBİLİR, Feriha Bilge; Çocuk Haklarının Uluslararası Korunması ve Koruma Mekanizmaları, Ankara 2011. |
| 3. RUHİ, Ahmet Cemal/ÖZDEMİR, Hayrunnisa; Çocuk Hukuku, Ankara 2013. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 70 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 30 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 70 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 9 | 1 | 9 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 6 | 6 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 3 | 4 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
