ECTS - - Sağlık Kuruluşları Yöneticiliği (Tezsiz)
Zorunlu Bölüm Dersleri
Seçmeli Dersler
HIR512 - Örgütlerde İletişim Stratejileri (3 + 0) 5
Örgüt tanımlamaları ve çeşitleri; örgütlerdeki ve örgütler arasındaki iletişim akımı ve doğası; örgütler, örgütler arası ve örgütün ?halkı, tüketicisi, müşterisi, izleyicisi, üyesi? ile olan iletişim sorunları ve çözümleri; örgütü iletişim sistemi olarak ele alma; örgüt teorileri; örgut iletişımini değerlendirme teknikleri; iletişimden geçerek
ISL505 - Sayısal Yöntemler (3 + 0) 5
Yöneylem araştırması, karar problemlerinin yapısı ve çözümü, doğrusal programlama, doğrusal programlamanın matematiksel yapısı, doğrusal programlamanın çözüm teknikleri, grafiksel yöntem, Simpleks yöntemi, ulaştırma problemleri, ulaştırma problemlerinin matematiksel yapısı, ulaştırma problemlerinin çözümü, MODİ testi.
LOJ512 - Proje Tasarımı ve Yönetimi (3 + 0) 5
Proje yönetimine giriş, proje organizasyonu, liderlik ve proje takımları, proje faaliyetleri, proje kapsamı ve faaliyet ilişkileri, çizelgeleme, projenin izlenmesi, proje rapor, form ve planları, proje risk yönetimi, proje yönetimi yazılımları, proje sunumu.
SY501 - Sağlık Kurumları Yönetimi (3 + 0) 5
Sağlık ve sağlık hizmetlerinin özellikleri, sınıflandırılması ve fonksiyonları; Türkiye'de sağlık hizmetlerinin gelişimi ve örgütlenmesi; hastanelerin tanımı, özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması; sağlık işletmelerinde stratejik yönetim; sağlık işletmelerinde performans yönetimi.
SY506 - Sağlık Hukuku (3 + 0) 5
Sağlık ve hukuk kavramları, birbirlerine etkileri ve ilişkileri, sağlık hukuku kavramı, sağlık hukukunun kamu hukuku ve özel hukuk içerisindeki yeri ve önemi, özel yasalarla düzenlenmiş sağlık konularının tahlil ve hukuki nitelikleri, sağlık kurum ve kuruluşlarının sorumlulukları, sağlık personelinin hukuki ve cezai sorumlulukları, hakları ve ödev
SY508 - Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Yönetimi (3 + 0) 5
Temel kavramların açıklanması, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazarlama stratejisi; pazarlama karmasındaki hedef kitle belirleme ve geliştirme, pazarlamanın makro ve mikro Çevresi, Pazarlama Bölümlendirmesi, Ürün, Fiyat, Tutundurma, Dağıtım