AKTS - Nitel Araştırma
Nitel Araştırma (HEM517) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Nitel Araştırma | HEM517 | Alan Seçmeli | 2 | 2 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Hemşirelik öğrencilerinin nitel araştırma yöntemlerini anlayarak bu yöntemleri uygulayabilme becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, nitel araştırma sürecine yönelik teorik bilgi edinmenin yanı sıra, çeşitli veri toplama ve analiz teknikleri konusunda Pratik ve deneyim kazanmalarıdır |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Nitel araştırmaların özellikleri, nitel araştırma tasarımı, nitel araştırmalarda veri toplama teknikleri, verilerin analizi ve raporlanması, nitel araştırma örnekleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş Dersin tanımı, içerik ve amaç hakkında bilgi verilmesi | Nursing research in Canada-E-book: Methods, Critical Appraisal, And Utilization” (Chapter 1, 2), “Measurement in Nursing and Health Research” (Chapter 1, 2) |
2 | Araştırma ve araştırma sürecine giriş • Araştırma ve hemşirelik • Literatür taraması • Araştırma sorularını ve hipotezleri formüle etme | “Nursing research in Canada-E-book: Methods, Critical Appraisal, And Utilization” (Chapter 1, 2), “Understanding Nursing Research: Building an Evidence-Based Practice” (Chapter 1-5) |
3 | Nitel araştırmada temel kavramlar ve adımlar I | ““Nursing research in Canada-E-book: Methods, Critical Appraisal, And Utilization” (Chapter 1, 2), ““Measurement in Nursing and Health Research” (Chapter 1), “Research Methods in Nursing and Midwifery: Pathways to Evidence Based Practice.” (Chapter 2) |
4 | Nitel araştırmada temel kavramlar ve adımlar II | Research Methods in Nursing and Midwifery: Pathways to Evidence Based Practice.” (Chapter 3) |
5 | Nitel Veri toplama yöntemleri ve teknikleri I • Araştırma amacı, sorular, hipotezler ve sınırlamalar | Nursing research in Canada-E-book: Methods, Critical Appraisal, And Utilization” (Chapter 4,5) |
6 | Nitel Veri toplama yöntemleri ve teknikleri II • Çalışma popülasyonu, örneklem, örnekleme yöntemleri, güç analizi • Veri analizi/yorumlama/tematik kodlama | Research Methods in Nursing and Midwifery: Pathways to Evidence Based Practice.” (Chapter 2,3) |
7 | VİZE SNAVI | |
8 | Bulgular ve tartışma • Tablo ve grafiklerin oluşturulması. • Sonuçların yorumlanması • Tartışmanın yazılması | Understanding Nursing Research: Building an Evidence-Based Practice” (Chapter 2,3), “Nursing Research in Canada-E-Book: Methods, Critical Appraisal, and Utilization” (Chapter 2,3) |
9 | Araştırma raporlarının hazırlanması Analiz programlarının kullanılması | Research Methods in Nursing and Midwifery: Pathways to Evidence Based Practice.” (Chapter 1-10) |
10 | Araştırma Etiği | Nursing Ethics: Across the Curriculum and Into Practice” (Chapter 1,2) |
11 | Nitel Araştırmalarında Etik | Nursing Ethics: Across the Curriculum and Into Practice” (Chapter 1,2) |
12 | Makale İncelemesi I • Nitel çalışmalar | Research Methods in Nursing and Midwifery: Pathways to Evidence Based Practice.” (Chapter 14-16) |
13 | Makale İncelemesi II • Nitel çalışmalar | Research Methods in Nursing and Midwifery: Pathways to Evidence Based Practice.” (Chapter 14-16) |
14 | Seminer sunum | |
15 | Seminer sunum | |
16 | FİNAL SINAVI |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Singh, M., Thirsk, L., Stahlke, S., Venkatesaperumal, R., LoBiondo-Wood, G., & Haber, J. (2021). Nursing research in Canada-E-book: methods, critical appraisal, and utilization. Elsevier Health Sciences. |
---|---|
2. Waltz, C. F., Strickland, O. L., & Lenz, E. R. (Eds.). (2010). Measurement in nursing and health research. Springer publishing company. | |
3. Susan K. Grove, Jennifer R. Gray. Understanding Nursing Research: Building an Evidence-Based Practice, USA, 2014. | |
4. Jirojwong S., Johnson M., Welch A. (2016) Research Methods in Nursing and Midwifery: Pathways to Evidence Based Practice. South Melborne, Victoria: Oxford University Press | |
5. Janie B. Butt, Karen L. Rich. (2023). Nursing Ethics: Across the Curriculum and Into Practice |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Kadının cinsel ∕ üreme sağlığına yönelik lisans düzeyinde edindiği bilgileri geliştirir ve analiz eder | X | ||||
2 | Kadının cinsel∕üreme sağlığını etkileyen fiziksel ve psiko-sosyal faktörleri eleştirel bakış açısı ile değerlendirir, sorun alanlarını belirler ve multidisipliner çalışma anlayışı ile çözüm önerileri geliştirir | X | ||||
3 | Dünyada ve Türkiye‘de cinsel∕üreme sağlığı sorunlarının farkına vararak bu sorunları önlemeye ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahiptir. | X | ||||
4 | Toplumsal cinsiyet kavramını ve sağlığa olan etkilerini açıklayabilir | X | ||||
5 | Kadının üreme/cinsel sağlığını koruyucu, yükseltici, tedavi ve rehabilite edici, birey ve aile merkezli hemşirelik bakımını edindiği bilgi ve beceriler ile kapsamlı olarak planlar ve teknolojik gelişmeler ışığında uygulayabilir | X | ||||
6 | Kadının cinsel∕üreme sağlığı ile ilgili kurumları tanır ve kaynak kişilere ulaşarak işbirliği yapabilir | X | ||||
7 | Kadının üreme sağlığı hizmetlerinin etik ilkeler doğrultusunda verilmesinin önemi bilerek mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
8 | İngilizceyi literatürü anlayabilecek, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde kullanabilir | X | ||||
9 | Kadının üreme/cinsel sağlığı alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu alarak araştırma yapabilir | X | ||||
10 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde araştırma bilgisine sahiptir ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder. | X | ||||
11 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili konularında bir makaleyi ulusal ya da uluslararası kongrelerde sunar ve bir dergide yayınlar. | X | ||||
12 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilgili alanlarda karar verme becerilerini destekler, mesleki liderlik ve yönetim pozisyonları üstlenir | X | ||||
13 | Kadının üreme/cinsel sağlığı ile ilişkili konularda strateji ve uygulama planları geliştirir, elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 4 | 20 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 5 | 12 | 60 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |