AKTS - Kas İskelet Sistemi Yaralanmaları
Kas İskelet Sistemi Yaralanmaları (REH530) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kas İskelet Sistemi Yaralanmaları | REH530 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Kas iskelet sistemi yaralanmalarının tanımı ve nedenlerini, değerlendirmesini ve tedavisini güncel literatür bilgisi ile öğretmek. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kas iskelet sistemi hastalıkları ve yaralanmaları, hastalık ve yaralanmanın insan hareketine etkisinin incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Omuz yaralanmaları I | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması. |
| 2 | Omuz yaralanmaları II | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması |
| 3 | Dirsek yaralanmaları | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması. |
| 4 | El-el bileği yaralanmaları | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması |
| 5 | Kalça yaralanmaları | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması |
| 6 | Diz yaralanmaları I | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması |
| 7 | Diz yaralanmaları II | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması |
| 8 | Diz yaralanmaları III | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması |
| 9 | Ayak bileği yaralanmaları | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması |
| 10 | Omurga problemleri I | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması |
| 11 | Omurga problemleri II | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması |
| 12 | Omurga Problemleri III | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması. |
| 13 | Periferik sinir yaralanmaları | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması. |
| 14 | Ağrı değerlendirme ve tedavi yöntemleri | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması. |
| 15 | Propriyosepsiyon değerlendirme ve tedavi yöntemleri | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması. |
| 16 | Final Sınavı | Kaynak kitaptan ilgili bölümün okunması. |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Magee D.E., Zachazewski J.E. Quillen W.S., Manske R.C., Pathology and Intervention in Musculoskeletal Rehabilitation.Second Edition (2016).Elsevier. |
|---|---|
| 2. Magee D. Orthopedic Physical Assessment. Seven Edition (2021). Elsevier. | |
| 3. Dutton M. Dutton’s Orthopaedic Examination, Evaluation, and Intervention; Fourth Edition; (2017). McGraw-Hill Education. | |
| 4. Brotzman S.B., Manske R.C. Clinical Orthopaedic rehabilitation: an evidence-based approach. Third edition (2011). Elsevier. | |
| Diğer Kaynaklar | 5. PubMed, MEDLINE, Google Scholar |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 100 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 1 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | |||||
| 2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular. | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir. | |||||
| 4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar. | |||||
| 5 | Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
| 6 | Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
| 7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 12 | 12 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 15 | 4 | 60 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
