AKTS - Kas İskelet Sisteminin Fonksiyonel Rehabilitasyonu
Kas İskelet Sisteminin Fonksiyonel Rehabilitasyonu (REH540) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kas İskelet Sisteminin Fonksiyonel Rehabilitasyonu | REH540 | Alan Seçmeli | 1 | 2 | 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kas iskelet sistemine ait çeşitli hastalıklarda kullanılan rehabilitasyon yöntemleri hakkında güncel literatür, bu hastalıklarda meydana gelen patolojilere uygun fonksiyonel rehabilitasyon yöntemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, dersin içeriğinin açıklanması, ders kaynaklarının belirlenmesi, konu dağılımının yapılması | |
| 2 | Kronik boyun ağrısının fonksiyonel rehabilitasyonu | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 72: Therapeutic Exercise for the Cervical Spine |
| 3 | Kronik bel ağrısının fonksiyonel rehabilitasyonu | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 73: Treatment-Based Classification of Low Back Pain, Chapter 74: Core Stabilization Training |
| 4 | Kronik bel ağrısının fonksiyonel rehabilitasyonu | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 75: McKenzie Approach to Low Back Pain, 76. Rehabilitation Following Lumbar Disc Surgery |
| 5 | Whiplash yaralanmasının fonksiyonel rehabilitasyonu | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 71: Whiplash Injury: Treatment and Rehabilitation |
| 6 | Diz osteoartritinin fonksiyonel rehabilitasyonu | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 62, The Arthritic Knee |
| 7 | Patella femoral ağrı sendromunun fonksiyonel rehabilitasyonu | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 58: Hip Strength and Kinematics in Patellofemoral Syndrome, Chapter 56: Patellofemoral disorders. |
| 8 | Adheziv kapsülitin fonksiyonel rehabilitasyonu | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 25, Adhesive Capsulitis (Frozen Shoulder) |
| 9 | Omuz impingement sendromunun fonksiyonel rehabilitasyonu | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 33, Impingement Syndrome |
| 10 | Lateral ve medial humeral epikondilitin fonksiyonel rehabilitasyonu | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 18, Lateral and Medial Humeral Epicondylitis |
| 11 | Plantar fasiitin (inferior topuk ağrısının) fonksiyonel rehabilitasyonu | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 43, Inferior Heel Pain (Plantar Fasciitis) |
| 12 | Aşil tendinopatisinin fonksiyonel rehabilitasyonu | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 44: Achilles Tendinopathy |
| 13 | Nörodinamikler | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 79:Neurodynamics |
| 14 | Omuz İnstabilitesinin Fonksiyonel Rehabilitasyonu | Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017, Chapter 24, Shoulder Instability Treatment and Rehabilitation. |
| 15 | Gözden geçirme | . |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Giangarra, Charles E., and Robert C. Manske. Clinical Orthopaedic rehabilitation: a team approach E-book. Elsevier Health Sciences, 2017. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Akademik Veritabanları ve Elektronik Kütüphaneler: PubMed, MEDLINE, Google Scholar |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 2 | 50 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki literatür bilgisini sistematik olarak gerekli kavram ve prensipler eşliğinde ölçme, değerlendirme, tanımlama, analiz ve planlama yaparak mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | |||||
| 2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki kanıta dayalı literatür bilgisini kullanarak akademik çalışma planlar ve uygular. | |||||
| 3 | Bilimsel çalışmalar için etik prensipler doğrultusunda veri toplar, uygun istatistik yöntemleri seçerek analiz yapar, kritik ederek yaptığı çalışmaların sonuçlarını literatürle karşılaştırarak yorumlar, ulusal ve/veya uluslararası bilimsel toplantılarda sunar veya yayın haline getirir. | |||||
| 4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili akademik ve bilimsel çalışmalarda karşılaşılan sorunları çözmek için multidisiplinler veya interdisipliner ekip içinde bireysel olarak sorumluluk alır, iletişim becerilerini kullanarak iş birliği yapar. | |||||
| 5 | Öğrenim ihtiyaçlarını ve hedeflerini tanımlar, kişisel gelişim devamlılığı için yaşam boyu öğrenme ilkesini benimser, yabancı dili ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanır, alandaki gelişmeleri takip eder, kalite geliştirme programlarını düzenler ve destekler. | |||||
| 6 | Fizyoterapiye özgü bilimsel çalışmalar ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları bilir, akademik etik, ilke ve standartlara uygun davranır, profesyonel davranışını uluslararası alanda da sürdürür. | |||||
| 7 | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve artan ihtiyaçlarına uygun kanıta dayalı koruyucu ve rehabilitatif yaklaşımları sağlık politikası üretilmesinde kullanır ve toplumun bilinçlendirilmesine katkı sağlar. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 10 | 20 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
