AKTS - Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği (HEM505) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği | HEM505 | 1. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | ects.course_level_Sağlık_Bilimleri_Yüksek_Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; Öğrenciye araştırma yöntemleri, araştırmanın planlaması, aşamaları ve araştırma etiği ile ilgili temel bilgiler vererek öğrenciyi araştırma yapma sürecine hazırlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Araştırmanın aşamaları, araştırma probleminin belirlenmesi, araştırmanın planlanması, uygulaması, raporlanması ve yayınlanması süreci, araştırma ve yayın etiği. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sağlık araştırmalarına giriş ve temel kavramlar | Kaynaklardan konunun okunması |
| 2 | Sağlık alanında araştırma türleri | Kaynaklardan konunun okunması |
| 3 | Araştırma etiği kavramı, araştırma etiğinin temel ilkeleri | Kaynaklardan konunun okunması |
| 4 | Bilimsel yanıltmalar, yayın etiği ihlalleri, yazarlık hakkı sorunları, çıkar çatışması, editöryal etik | Kaynaklardan konunun okunması |
| 5 | Araştırmanın ilgili taraflarının görev sorumlulukları (araştırmacı, gönüllü, sponsor, araştırma etik kurulu, sözleşmeli araştırma kuruluşu vb.) | Kaynaklardan konunun okunması |
| 6 | Ülkemizde araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın ve etik kodların değerlendirilmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Araştırma probleminin belirlenmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
| 9 | Evren ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi | Kaynaklardan konunun okunması |
| 10 | Bilimsel bilgiye erişim ve literatür tarama | Kaynaklardan konunun okunması |
| 11 | Araştırma planlaması ve araştırma önerisinin hazırlanması | Kaynaklardan konunun okunması |
| 12 | Araştırmada kullanılan veri toplama teknikleri ve araştırma verilerinin toplanması | Kaynaklardan konunun okunması |
| 13 | Araştırma bulgularının analizi ve raporlanması | Kaynaklardan konunun okunması |
| 14 | Makale yazımında/incelenmesinde dikkat edilecek noktalar Araştırma önerilerinin sunumu | Kaynaklardan konunun okunması |
| 15 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. 1. Creswell, J. D., Creswell, J. W. (2017). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. SAGE Publications, Inc; 5 edition. 978-1506386706. |
|---|---|
| 2. Booth, W. C., Colomb, G. G., Williams, J. M., Bizup, J., FitzGerald, W. T. (2016). The Craft of Research, Fourth Edition (Chicago Guides to Writing, Editing, and Publishing). University of Chicago Press; Fourth edition. 978-0226239736. | |
| 3. Roberts, C., Hyatt, L. (2018). The Dissertation Journey: A Practical and Comprehensive Guide to Planning, Writing, and Defending Your Dissertation (Updated) Third Edition (Revised Edition). Corwin; Third Edition (Revised Edition) edition. 978-1506373317. | |
| 4. Thornsbury, S. et al. (2018). Research Methodology: The Aims, Practices and Ethics of Science Hardcover. Koros Press Limited; 1st edition. 978-1785698255. | |
| 5. Williamson, K., Johanson., G. (2017).Research Methods; Information, Systems, and Contexts. Chandos Publishing. 9780081022214. 7. Kara, H. (2018). Research Ethics in the Real World. Policy Press. 978-1447344759. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 25 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 1. İnsan hareketinin biyomekaniği, motor kontrolü ve egzersiz fizyolojisi alanlarında ileri düzey teorik bilgiye sahip olur | |||||
| 2 | 2. Hareket analiz tekniklerini ve modern teknolojileri kullanarak insan hareketlerini değerlendirir | |||||
| 3 | 3. Klinik, rehabilitasyon ve performans geliştirme alanlarında hareket bilimleri bilgilerini uygulayabilir | |||||
| 4 | 4. Multidisipliner ekip çalışmalarına etkin katılım sağlayarak, iletişim ve iş birliği becerilerini kullanabilir | |||||
| 5 | 5. Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak hareket bilimleri alanında bağımsız araştırma yapabilmek ve elde ettiği sonuçları bilimsel platformlarda sunabilir | |||||
| 6 | 6. Etik değerlere uygun davranışlar sergileyerek mesleki sorumluluk bilinciyle çalışır | |||||
| 7 | 7. Hareket bilimi alanındaki gelişmeleri takip ederek sürekli öğrenme ve kendini geliştirme becerisi kazanır | |||||
| 8 | 8. Akademik ve profesyonel ortamda etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilir | |||||
| 9 | 9. Problem çözme, eleştirel düşünme ve karar verme becerilerini hareket bilimleri bağlamında etkin kullanabilir | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | 1 | 16 | 16 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
