AKTS - İlk ve Acil Yardım Uygulamaları II
İlk ve Acil Yardım Uygulamaları II (ACL104) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İlk ve Acil Yardım Uygulamaları II | ACL104 | 2. Dönem | 0 | 4 | 0 | 2 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin acil tıp sistemini kavrayıp, yasal sorumlulukları çerçevesinde, kendilerine zarar vermeden hasta taşıma yöntem uygulamaları, ambulansın içindeki araç gereci tanıma ve aktif kullanma uygulamaları hedeflenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Hastanın hareket ettirilmesi, taşınması metodları, kırık, çıkık ve burkulmalarda acil bakım uygulamaları, şokta acil bakım uygulaması, vaka çalışmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Şok tanımı, şokta kompenzasyon mekanizmaları, Kulak-burun-boğaz acilleri ve göz acilleri Dermatolojik aciller Çevresel aciller Travma kinematiği Elektrokardiyografi ve temel aritmiler Elektrokardiyografi ve temel aritmiler Ara Sınav Teorik Mesleki uygulamalar Ambulans sedyeleri Vücut mekanikleri, hastanın hareket ettirilmesi, taşınması ve metotları Ambulans ile hasta/yaralı nakil sırasında ambulans içi müdahale Ateller, ateş çeşitleri, atel endikasyonları, Ateller, ateş çeşitleri, atel endikasyonları, atel uygulamada temel prensipler |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. ÖZEL, G., AKBUĞA ÖZEL, B., ÖZCAN, C., (2015) Paramedik, Güneş Tıp Kitabevleri,Ankara |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İlk ve Acil Yardım alanında, temel düzeyde teorik bilgiye sahiptir. | X | ||||
2 | Alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip insan vücudunun sistemleri ve temel yapıları ile anatomisine hakim olabilmelidir. | X | ||||
3 | İlk ve Acil Yardım alanında temel düzeyde araç ve gereçlerinin kullanımı hakkında bilgiye sahiptir. | X | ||||
4 | İlk ve Acil Yardım ile ilgili konularda sahip olduğu teknolojik bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
5 | Hasta/yaralıyı değerlendirebilir ve sorununu saptayabilir. | X | ||||
6 | Ambulans içerisinde bulunan tüm malzeme ve ekipmanları tanıyabilme, uygun şekilde kullanabilme ve bakımını yapabilir. | X | ||||
7 | Olay yeri, araç ve sürüş güvenliği konusunda gerekli tedbirleri alabilme ve uygulayabilir. | X | ||||
8 | Sağlığı koruma ve güvenlik önlemlerini uygulayabilir. | X | ||||
9 | Birey ve halk sağlığı iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | ||||
10 | Diğer sağlık disiplinleri ile ortak çalışabilir. | X | ||||
11 | Alan terminolojisini etkin kullanabilir. | X | ||||
12 | İlk ve Acil Yardım alanında elde ettiği bilgiler doğrultusunda beklenmeyen bir durum ile karşılaştığında sorunları tanımlar. | X | ||||
13 | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurabilir. | X | ||||
14 | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | ||||
15 | İlk ve Acil Yardım alanı ile ilgili teknolojileri kullanır. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuar | |||
Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 6 | 2 | 12 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 6 | 2 | 12 |
Toplam İş Yükü | 138 |