AKTS - Tünelcilik
Tünelcilik (CE522) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tünelcilik | CE522 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| N/A | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Sorun/Problem Çözme. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i | 
                        
  | 
                
| Dersin Amacı | Tünel kazı ve tahkimat sisteminin seçimi ve tasarımı için gerekli yöntem ve prensiplerin öğrenciler tarafından kavranması | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | 
                        Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  | 
                
| Dersin İçeriği | Tünelciliğe giriş: usul ve mühendislik, tünelcilikte jeolojik safha, tünelcilik yöntemleri: yumuşak zemin, kaya ve ters zemin durumları, tünelcilikte zemin iyileştirme yöntemleri, tünel açıklığı cıvarında oluşan gerilme ve deplasmanlar, tünellerin tasarım ve tahkimatı, tünelcilikte sayısal analiz yöntemlerinin uygulaması. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Tünelciliğe giriş | |
| 2 | Tünelcilikte jeolojik safha | |
| 3 | Tünelcilik yöntemleri: yumuşak zemin, kaya ve ters zemin durumları | |
| 4 | Tünelcilik yöntemleri: yumuşak zemin, kaya ve ters zemin durumları | |
| 5 | Tünelcilik yöntemleri: yumuşak zemin, kaya ve ters zemin durumları | |
| 6 | Tünelcilikte zemin iyileştirme yöntemleri | |
| 7 | Tünelcilikte zemin iyileştirme yöntemleri | |
| 8 | Tünel açıklığı cıvarında oluşan gerilme ve deplasmanlar | |
| 9 | Tünel açıklığı cıvarında oluşan gerilme ve deplasmanlar | |
| 10 | Tünellerin tasarım ve tahkimatı | |
| 11 | Tünellerin tasarım ve tahkimatı | |
| 12 | Tünellerin tasarım ve tahkimatı | |
| 13 | Tünelcilikte sayısal analiz yöntemlerinin uygulaması | |
| 14 | Tünelcilikte sayısal analiz yöntemlerinin uygulaması | |
| 15 | Final sınavları dönemi | |
| 16 | Final sınavları dönemi | 
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. Standard Handbook for Civil Engineers, F. S. Merritt, M.K. Loftin, J.T. Ricketts. | 
|---|---|
| 2. U.S. Army Corps of Engineers, Engineering and Design of Tunnel and Shafts, Manual No: 1110-2-2901. | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 15 | 
| Ödevler | 3 | 15 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 | 
| Toplam | 10 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 55 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 45 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematiksel olarak tanımlanan ileri mühendislik problemlerini analitik çözebilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 2 | Matematiksel olarak tanımlanan ileri mühendislik problemlerini numerik çözebilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 3 | İnşaat mühendisliği araştırma alanında teknoloji ve literatürü etkin kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
| 4 | İnşaat mühendisliğinde nitelikli araştırma yapma ve bu alanda konferans ve dergilerde bilimsel makale yayınlama becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme becerisi ile bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeleyebilme ve çözümleme becerisi kazanır. | X | ||||
| 6 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisiyle, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilme becerisi kazanır. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 4 | 12 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 5 | 2 | 10 | 
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 17 | 17 | 
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
