AKTS - E-Ticaret ve Yapay Zeka
E-Ticaret ve Yapay Zeka (ETP103) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| E-Ticaret ve Yapay Zeka | ETP103 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Ders Verilme Şekli | |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | E - Ticaret süreci, E ? Ticarette müşteri deneyimi, E ? Ticaretin gereksinimleri ve E ? Ticarettin paydaşları konuları işlendikten sonra Yapay Zeka nedir?, Müşteriye Yönelik Yapay Zekâ Uygulamaları ve E-Ticaret Sürecini Destekleyen Yapay Zekâ Uygulamaları incelenecektir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş - Öğrencileri ders ile ilgili bilgilendirme | |
| 2 | E-Ticaret Nedir? | Bölüm 1 |
| 3 | E-Ticaret Süreci | Konu 2 |
| 4 | E-Ticarette Müşteri Deneyimi | Konu 3 |
| 5 | E-Ticaretin Gereksinimleri | Konu 4 |
| 6 | E-Ticaretin Paydaşları | Konu 5 |
| 7 | Yapay Zekâ Nedir? | Konu 6 |
| 8 | Müşteriye Yönelik Yapay Zekâ Uygulamaları | Konu 7 |
| 9 | E Ticaret ve Girişimcilik | Konu 8 |
| 10 | E-Ticaret Sürecini Destekleyen Yapay Zekâ Uygulamaları | Konu 9 |
| 11 | Proje Geliştirme ve Hazırlık | Konu 10 |
| 12 | Uygulamalı Çalışma ve Geliştirme | Konu 11 |
| 13 | Öğrenci Sunumları | |
| 14 | Öğrenci Sunumları | |
| 15 | Öğrenci Sunumları | |
| 16 | Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Duran, C. (2021). Yapay Zekâ Temelli Pazarlama. Geleneksel Pazarlamanın Sonu mu? N. Ö. İyigün ve M. K. Yılmaz (Ed.) İstanbul: Beta Kitap. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 100 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 1 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
| 2 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. | X | ||||
| 3 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
| 4 | E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. | X | ||||
| 5 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. | X | ||||
| 6 | Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 7 | İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. | X | ||||
| 8 | Web tasarımının temellerini öğrenir. | X | ||||
| 9 | E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 10 | Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | X | ||||
| 11 | Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir | X | ||||
| 12 | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
| Projeler | 1 | 30 | 30 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
