AKTS - E-Ticaret ve Yapay Zeka
E-Ticaret ve Yapay Zeka (ETP103) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
E-Ticaret ve Yapay Zeka | ETP103 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | E - Ticaret süreci, E ? Ticarette müşteri deneyimi, E ? Ticaretin gereksinimleri ve E ? Ticarettin paydaşları konuları işlendikten sonra Yapay Zeka nedir?, Müşteriye Yönelik Yapay Zekâ Uygulamaları ve E-Ticaret Sürecini Destekleyen Yapay Zekâ Uygulamaları incelenecektir. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş - Öğrencileri ders ile ilgili bilgilendirme | |
2 | E-Ticaret Nedir? | Bölüm 1 |
3 | E-Ticaret Süreci | Konu 2 |
4 | E-Ticarette Müşteri Deneyimi | Konu 3 |
5 | E-Ticaretin Gereksinimleri | Konu 4 |
6 | E-Ticaretin Paydaşları | Konu 5 |
7 | Yapay Zekâ Nedir? | Konu 6 |
8 | Müşteriye Yönelik Yapay Zekâ Uygulamaları | Konu 7 |
9 | E Ticaret ve Girişimcilik | Konu 8 |
10 | E-Ticaret Sürecini Destekleyen Yapay Zekâ Uygulamaları | Konu 9 |
11 | Proje Geliştirme ve Hazırlık | Konu 10 |
12 | Uygulamalı Çalışma ve Geliştirme | Konu 11 |
13 | Öğrenci Sunumları | |
14 | Öğrenci Sunumları | |
15 | Öğrenci Sunumları | |
16 | Öğrenci Sunumları |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Duran, C. (2021). Yapay Zekâ Temelli Pazarlama. Geleneksel Pazarlamanın Sonu mu? N. Ö. İyigün ve M. K. Yılmaz (Ed.) İstanbul: Beta Kitap. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 100 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 1 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
2 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. | X | ||||
3 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
4 | E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. | X | ||||
5 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. | X | ||||
6 | Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. | X | ||||
7 | İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. | X | ||||
8 | Web tasarımının temellerini öğrenir. | X | ||||
9 | E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. | X | ||||
10 | Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | X | ||||
11 | Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir | X | ||||
12 | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
Projeler | 1 | 30 | 30 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 150 |