AKTS - Değer Zinciri Yönetimi

Değer Zinciri Yönetimi (ETP202) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Değer Zinciri Yönetimi ETP202 4. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Elektronik ticaret maliyetlerine ilişkin modeller geliştirebilir.
  • ERP modüllerini listeleyebilir.
  • ERPleri planlama modülleri ile çalışabilir
Dersin İçeriği Değer zincirinde yer alan satın alma, malzeme akış yönetimi, üretim, ürün, pazarlama, satış, dağıtım, müşteri ilişkileri yönetimi, hizmet yönetimi, talep yönetimi, sipariş tamamlama, tedarikçi ilişkileri yönetimi, IT, ürün geliştirme, tersine işlemler vb. konular.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
2 ERP sistemleri, uygulamaları ve detaylar Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
3 Tedarik zincirinde elektronik ticaret maliyetlerini hesaplayabilme Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
4 Tüketici davranışlarının ölçülmesinde elektronik ticarete ilişkin yöntemlerin uygulanması Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
5 Elektronik ticaret entegrasyonunun kapsamlı bir şekilde uygulanması Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
6 Lojistik hizmet sağlayıcıların değerlendirilmesi Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
7 Ara Sınav
8 Yeşil lojistik bilgi sistemleri Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
9 Yeşil lojistikte tedarikçi tatminini etkileyen faktörler Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
10 Stratejik kontrat yönetimi bilgi sistemleri Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
11 E- Network işlemleri Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
12 Tam Zamanında Teslim bilgi sistemleri Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
13 Tedarik Zincirinde Performans Yönetimi Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
14 Taşımacılık Yöntemi Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
15 Genel Tekrar Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Tedarik Zinciri Yönetimi - Dr.Ömer Faruk Görçün - Beta

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. X
2 E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. X
3 E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. X
4 E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. X
5 E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. X
6 Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. X
7 İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. X
8 Web tasarımının temellerini öğrenir. X
9 E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. X
10 Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. X
11 Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir X
12 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 2 10 20
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125