AKTS - Dijital Çağda Reklamcılık

Dijital Çağda Reklamcılık (ETP208) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Dijital Çağda Reklamcılık ETP208 4. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Staff
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Medyanın geçmişten günümüze yaşadığı dönüşümleri listeleyebilir
  • Pasif ve aktif izleyici kavramlarını tanımlayabilir
  • Kullanıcıların internet ortamında ürettikleri içerik biçimlerini sıralayabilir
  • Dijital çağdaki yeni reklam biçimlerini açıklar
  • Dijital ortamdaki farklı reklam biçimlerini karşılaştırır
  • Dijital ortam için farklı reklam içerikleri tasarlar
Dersin İçeriği Geleneksel reklamcılık hakkındaki temel bilgileri; yeni iletişim teknolojileri bağlamında ortaya çıkan yeni tüketicinin özelliklerini; bu yeni tüketici ile etkin iletişim kurmak için kullanılacak yeni reklam tür, yöntem, strateji ve araçlarını; dijital reklamcılık terminolojisini; reklamda değişen araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme ile ölçümleme tekniklerini kapsamaktadır.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dijital Medya ve Reklamcılığa Yönelik Genel Değerlendirme Konu 1
2 Medyanın Evrimi Konu 2
3 İzleyicinin Aktif Katılımı Konu 3
4 Dijital Medya Ortamı ve Etkileşim Konu 4
5 Katılımcı Web: Kullanıcının Ürettiği İçerik - 1 Konu 5
6 Katılımcı Web: Kullanıcının Ürettiği İçerik - 2 Konu 6
7 Dijital Çağda Yeni Reklam Biçimleri Konu 7
8 Ara Sınav
9 Display Ads (Statik görüntü, banner, pop-up) ve Uygulaması Konu 8
10 Email Aracılığıyla Reklam ve Uygulaması Konu 9
11 Arama Motorlarında Reklam ve Uygulaması Konu 10
12 Sosyal Ağlarda Reklam ve Uygulaması Konu 11
13 Doğal Reklam ve Uygulaması Konu 12
14 Reklamın Geleceği - 1 Konu 13
15 Reklamın Geleceği - 2 Konu 14
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Yeni Nesil Reklamcılık, Dijital Çağ İçin Yeni Kurallar, Fons Van DYCK

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 50
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. X
2 E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. X
3 E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. X
4 E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. X
5 E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. X
6 Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. X
7 İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. X
8 Web tasarımının temellerini öğrenir. X
9 E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. X
10 Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. X
11 Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir X
12 İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj 2 10 20
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125