AKTS - Dijital Çağda Reklamcılık
Dijital Çağda Reklamcılık (ETP208) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dijital Çağda Reklamcılık | ETP208 | 4. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Geleneksel reklamcılık hakkındaki temel bilgileri; yeni iletişim teknolojileri bağlamında ortaya çıkan yeni tüketicinin özelliklerini; bu yeni tüketici ile etkin iletişim kurmak için kullanılacak yeni reklam tür, yöntem, strateji ve araçlarını; dijital reklamcılık terminolojisini; reklamda değişen araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme ile ölçümleme tekniklerini kapsamaktadır. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dijital Medya ve Reklamcılığa Yönelik Genel Değerlendirme | Konu 1 |
| 2 | Medyanın Evrimi | Konu 2 |
| 3 | İzleyicinin Aktif Katılımı | Konu 3 |
| 4 | Dijital Medya Ortamı ve Etkileşim | Konu 4 |
| 5 | Katılımcı Web: Kullanıcının Ürettiği İçerik - 1 | Konu 5 |
| 6 | Katılımcı Web: Kullanıcının Ürettiği İçerik - 2 | Konu 6 |
| 7 | Dijital Çağda Yeni Reklam Biçimleri | Konu 7 |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Display Ads (Statik görüntü, banner, pop-up) ve Uygulaması | Konu 8 |
| 10 | Email Aracılığıyla Reklam ve Uygulaması | Konu 9 |
| 11 | Arama Motorlarında Reklam ve Uygulaması | Konu 10 |
| 12 | Sosyal Ağlarda Reklam ve Uygulaması | Konu 11 |
| 13 | Doğal Reklam ve Uygulaması | Konu 12 |
| 14 | Reklamın Geleceği - 1 | Konu 13 |
| 15 | Reklamın Geleceği - 2 | Konu 14 |
| 16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Yeni Nesil Reklamcılık, Dijital Çağ İçin Yeni Kurallar, Fons Van DYCK |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 2 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | E-ticaret ve pazarlamayla ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
| 2 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki bilgisini aktif biçimde kullanarak uygulama becerisini ortaya koyar. | X | ||||
| 3 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki dinamikleri güncel uygulamalar çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
| 4 | E-ticaret ve pazarlama ile ilgili teknolojik, ticari ve sosyo-kültürel gelişmeleri takip etmek için gerekli bilgileri analiz eder. | X | ||||
| 5 | E-ticaret ve pazarlama alanındaki sorunları analitik ve objektif düşünme kabiliyetiyle çözüme kavuşturur. | X | ||||
| 6 | Eğitim aldığı e-ticaret ve pazarlama alanında etkin bir biçimde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecek düzeyde bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 7 | İletişim kabiliyeti gelişmiş, vizyon sahibi, etik değerlere bağlı ve takım çalışmasına uyum becerisi yüksek mesleki yetkinliğe sahip olur. | X | ||||
| 8 | Web tasarımının temellerini öğrenir. | X | ||||
| 9 | E-ticaret siteleri, mobil pazarlama, dijital reklamcılık, dijital medya planlama, sosyal medya, dijital analiz ve ölçümleme konularında detaylı bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 10 | Veri okuryazarlığı ve veri yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | X | ||||
| 11 | Değişen iletişim stratejileri ve teknolojilerine hâkim olur, süreçleri yönetebilir | X | ||||
| 12 | İş dünyasının ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanır | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | 2 | 10 | 20 |
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
