AKTS - Malzeme Odaklı Tasarım
Malzeme Odaklı Tasarım (GTM041) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Malzeme Odaklı Tasarım | GTM041 | 1 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
- |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | N/A |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Malzeme ve üretim yöntemlerinin tasarıma nasıl yön, şekil ve ilham verdiğini ve bunların kullanıcıya olan yansımasını tartışmak amaçlanmıştır. Malzemenin tasarıma katabileceği anlamı görmek, malzemenin olası bir tasarım fikrini ne şekilde etkilediğini, bazen sınırladığını hem teorik olarak öğretmek, hem de pratik olarak uygulamasını yapmak hedeflenmiştir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Malzeme çeşitlerine dair genel teorik bilgi ile giriş yapılmasının ardından ürün fonksiyon ve kimliği, ürün tasarımını etkileyen faktörler ve bu kapsamda malzeme seçiminin yeri ve önemi anlatılır. Uluslararası kapsamda başarılı olmuş ürün tasarımlarından örnekler ile anlatımlar pekiştirilir. Ders tartışma konuları ve ilgili ödevler hazırlanır, öğrencilerden sunum ve katılım beklenir. Edinilen bilgiler dikkate alınarak öğrencilerden ürün tasarımı yapmaları beklenir, kritikler ile tasarımlar geliştirilerek yıl sonunda jüriye sunulur. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Malzemelere giriş (Malzeme çeşitleri hakkında genel bilgi) Fonksiyon ve Kimlik Ürün tasarımını etkileyen faktörler (Ödev 1) | Ödevin tamamlanması |
3 | Ödev 1 sunumları Tasarım ve tasarlamak – Tasarım süreci ve malzeme Ders tartışması Ödev 2 | Ödevin tamamlanması |
4 | Ödev 2 sunumları Çok boyutlu malzemeler | Sunum hazırlama |
5 | Şekillendirme, birleştirme ve yüzey uygulamaları Form follows material (form, malzemeyi takip eder) Ödev 3 | Ödevin tamamlanması |
6 | Ödev 3 sunumları | Sunum hazırlama |
7 | Malzeme seçimi nasıl yapılır Malzemeler ve tasarım konusuna örnek başarılı tasarımlar Ders tartışması | Araştırma |
8 | Yeni malzemeler İnnovasyon potansiyeli Ders tartışması Sonuçlar Final projesinin tanıtılması | Araştırma |
9 | Final projesi İlk skeçler, malzeme deneyleri | İlk eskizler |
10 | Final projesi, kesin ürün seçimi, buna yönelik skeç ve mock up yapımları, ilk kritikler | Eskiz ve model yapımı |
11 | Final projesi Kesin malzeme seçimi, gerekçeleri belirten A4 formatında 3 sayfalık rapor ve kritikler devam | Proje geliştirme, rapor yazımı |
12 | Final projesi Tasarım geliştirme ve kritikler devam | Proje geliştirme |
13 | Final projesi Tasarım geliştirme ve kritikler devam | Proje geliştirme |
14 | Final projesi Model yapımı, modeller üzerine kritikler | Model yapımı |
15 | Final projesi Model yapımı, modeller üzerine kritikler | Model yapımı |
16 | Final Gerçek malzemeden (mümkün olmayan durumlarda sonuçta gerçeğini birebir yansıtacak şekilde modelinin) yapılmış modeller ve bilgisayarda hazırlanmış sunumlar | Sunum hazırlama |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Lesko, J. (2008). Industrial design: Materials and manufacturing guide. Wiley. com. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 15 | 30 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 50 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 19 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanıyla ilgili edindiği çok boyutlu bilgiyi akademik ortamlara yansıtabilme becerisine sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı için düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal, tarihsel ve kültürel gerekli altyapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
3 | Endüstri Ürünleri Tasarımı alanında ekonomik, çevresel, toplumsal alanlarda ve sürdürülebilirlik ilkeleri ve standartları konularında bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
4 | Alanıyla ilgili yasal çerçeve ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||
5 | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
6 | Alanında kavram geliştirme ve teoriyi pratiğe yansıtabilme, alternatif tasarım çözümleri geliştirebilme ve proje aşamasını kavramsal boyuttan uygulama aşamasına kadar bağımsız olarak yürütebilme becerisine sahiptir. | X | ||||
7 | Alanında gerekli araştırmayı saptama, doğru araştırma yöntem ve tekniklerini kullanma ve sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | ||||
8 | Alanında yaptığı çalışmalarda etkili çizimi, yazılı ve görsel sunum teknik ve araçlarını kullanma becerisine sahiptir. | X | ||||
9 | Disiplinlerarası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | ||||
10 | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | ||||
11 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. Bunun için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur. | X | ||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | X | ||||
13 | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
14 | Bilgi ve becerilerini profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki kural ve standartlar ile yasal çerçevelere uygun olarak, toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak kullanır. | X | ||||
15 | İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı gösterir; toplumsal sorumluluk ve sosyal adalet bilinciyle hareket eder. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 89 |