AKTS - Borçlar Hukuku
Borçlar Hukuku (MGMT211) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Borçlar Hukuku | MGMT211 | 3. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Borçlar hukukunun genel hükümleri kapsamında temel kavramların öğretilmesi. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Borç Kavramı ve borçların kaynağı olarak sözleşme, haksız fiil ve sebepsiz zenginleşme, irade ile beyan, edim, ifa, sorumluluk, sözleşme türleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Borçlar hukukunun tanımı, konusu, kaynakları ve temel kavramları | Ders Kitabı, s. 3-17 |
| 2 | Edim kavramı, hukuki işlem kavramı, irade açıklaması | Ders Kitabı, s. 3-17 |
| 3 | Sözleşme kavramı, türleri, sözleşmenin kurulması, şekli, özgürlüğü ve sınırları | Ders Kitabı, s. 19-50 |
| 4 | İrade ile beyan arasındaki uyumsuzluk, irade sakatlığı | Ders Kitabı, s.53-65 |
| 5 | Temsil | Ders Kitabı, s. 71-85 |
| 6 | Sözleşmede sorumluluk ve haksız fiilin unsurları | Ders Kitabı, s. 85-103 |
| 7 | Zarar ve tazminat | Ders Kitabı, s. 105-111 |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Borçların ifası, ifanın tarzı, alacaklının temerrüdü | Ders Kitabı, s. 123-158 |
| 10 | Sözleşmeden doğan sorumluluğun şartları | Ders Kitabı, s. 141-186 |
| 11 | Borç ilişkisinin 3. şahıslara etkisi | Ders Kitabı, s. 189-200 |
| 12 | Şarta bağlı borçlar, cezai şart, pey akçesi, pişmanlık akçesi, alacağın temliki, borcun nakli, borcu sona erdiren sebepler | Ders Kitabı, s. 203-227 |
| 13 | Satım ve kira sözleşmeleri | Ders Kitabı, s. 229-297 |
| 14 | Pratik çalışması | |
| 15 | Pratik çalışması | |
| 16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Akıntürk, Turgut. Borçlar Hukuku |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | - | - |
| Toplam | 0 | 0 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. | X | ||||
| 2 | İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak. | |||||
| 3 | Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek. | |||||
| 4 | Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak. | |||||
| 5 | Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak. | |||||
| 6 | Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak. | |||||
| 7 | İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak. | |||||
| 8 | Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak. | |||||
| 9 | Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak. | |||||
| 10 | İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak. | |||||
| 11 | Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak. | |||||
| 12 | Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi) | |||||
| 13 | İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 0 | ||
