AKTS - İnsan Kaynakları Yönetimi

İnsan Kaynakları Yönetimi (MGMT317) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İnsan Kaynakları Yönetimi MGMT317 5. Dönem 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ülkü Selçuk
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, stratejik insan kaynakları yönetimi; insan kaynaklarında etik, yasal ve sosyal yönler; personel istihdamı; insan kaynaklarının geliştirilmesi; ödenek ve yan yardımlar; iş sağlığı iş güvenliği; çalışanlarla ilişkiler konusunda öğrencilere bilgi vermektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İnsan kaynakları yönetiminde anahtar kavramları öğrenmek
  • İnsan kaynakları yönetiminde etik, yasal ve sosyal yönleri kavramak
  • Personel istihdamı, insan kaynaklarının geliştirilmesi, ödenek ve yan yardımlar, iş sağlığı ve güvenliği ve çalışanlarla ilişkilerle ilgili temel konuları öğrenmek
Dersin İçeriği Stratejik insan kaynakları yönetimi: İnsan kaynaklarında etik, yasal ve sosyal yönler. Personel istihdamı. İnsan kaynaklarının geliştirilmesi. Ödenek ve yan yardımlar. İş sağlığı iş güvenliği. Çalışanlarla İlişkiler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Ders Kitabı, s. 5-21
2 Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi: Genel Bakış Ders Kitabı, s. 28-46
3 Kurumsal sosyal sorumluluk ve iş etiği Ders Kitabı, s. 48-69
4 İşgücü çeşitliliği, eşit istihdam fırsatı ve destek politikaları Ders Kitabı, s. 70-104
5 İş analizi, stratejik planlama ve insan kaynakları planlaması Ders Kitabı, s. 106-117
6 İş analizi, stratejik planlama ve insan kaynakları planalaması Ders Kitabı, s. 118-135
7 Arasınav
8 İşe yerleştirme Ders Kitabı, s. 136-147
9 İşe yerleştirme Ders Kitabı, s. 147-162
10 Eleman seçimi Ders Kitabı, s. 162-180
11 Eleman seçimi Ders Kitabı, s. 180-198
12 Eğitim ve gelişim Ders Kitabı, s. 198-222
13 Performans yönetimi ve ödüllendirme Ders Kitabı, s. 222-234
14 Güvenli ve sağlıklı bir iş ortamı Ders Kitabı, s. 318-329
15 Güvenli ve sağlıklı bir iş ortamı Ders Kitabı, s. 329-345
16 Genel Sınav

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. R. Wayne Mondy in collaboration with Judy Bandy Mondy, Human Resource Management, Pearson Prentice Hall

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 6 30
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 8 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. X
2 İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak.
3 Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek.
4 Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak.
5 Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak.
6 Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak.
7 İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak.
8 Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak.
9 Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak. X
10 İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak.
11 Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak.
12 Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi)
13 İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 20 40
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 30 30
Toplam İş Yükü 90