AKTS - Denetim
Denetim (MGMT413) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Denetim | MGMT413 | 7. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin genelde denetimin doğasını ve amacını olduğu kadar, günümüzde uygulanan denetim süreçleri ve tekniklerini anlamalarını sağlamak üzere tasarlanmıştır. Ayrıca öğrencilere çeşitli durumlarda oluşan denetim risklerini tanımlama ve değerlendirmelerine yardımcı olması amaçlanır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Dersin İçeriği | Mali tabloların risk bölgelerinin denetimini açıklamak |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Muhasebe Denetimi ve Güvence Hizmetleri: Kavram, Fonksiyon ve Türleri, Mesleki Mevzuat, Denetime Tabi İşletmeler, Muhasebe Standartları-Denetim Standartları İlişkisi | Ders Kitabı, ss. 1-60 |
2 | Denetim Sürecinin İşleyişi, Hata ve Hile Kavramları ve Türleri, Gerçeğe Aykırı Raporlama ve Sorumluluklar | Ders Kitabı, ss. 65-70, 74-92 |
3 | Denetimin Planlanması, Şirketin faaliyet ortamını ve iç kontrol sistemini tanıyarak risk tespiti. Riskin Türleri. Denetim stratejisi geliştirme, denetim planı ve programı | Ders Kitabı, ss. 98-140 |
4 | Denetim Faaliyetlerinin Yürütülmesi, Denetim Alanlarına Göre Kanıt Toplama Teknikleri, Kanıtların Belgelendirilmesi | Ders Kitabı, ss. 142-159 |
5 | Denetim Faaliyetlerinin Tamamlanması ve Raporlama Öncesi Faaliyetler, Denetim Görüşünün Oluşturulması | Ders Kitabı, ss. 159-184 |
6 | Hazır Değerler Hesap Grubunun Denetimi | Ders Kitabı, ss. 187-202 |
7 | Arasınav | |
8 | Alacaklar/Borçların Denetimi (senetli, senetsiz, reeskont, karşılık ayırma) | Ders Kitabı, ss. 204-239, 446-455 |
9 | Stok Hesaplarının Denetimi | Ders Kitabı, ss. 248-277 |
10 | Maddi Duran Varlıkların Denetimi, Maddi Olmayan Duran Varlıkların Denetimi | Ders Kitabı, ss. 309-358 |
11 | Finansal Borçların Denetimi | Ders Kitabı, ss. 428-455 |
12 | Karşılıklar, Koşullu Borçlar, Koşullu Varlıkların Denetimi | Ders Kitabı, ss. 480-495 |
13 | Satışlar ve Diğer Gelir Hesaplarının Denetimi | Ders Kitabı, ss. 532-563 |
14 | Gider Hesaplarının Denetimi | Ders Kitabı, ss. 564-576 |
15 | Ara Dönem Denetimi ve Diğer Güvence Hizmetleri | Ders Kitabı, ss. 592-597 |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Hasan Kaval, Muhasebe Denetimi, 4 ncü Baskı,Gazi Kitapevi, |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. | X | ||||
2 | İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak. | |||||
3 | Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek. | X | ||||
4 | Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak. | X | ||||
5 | Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak. | |||||
6 | Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak. | X | ||||
7 | İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak. | |||||
8 | Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak. | X | ||||
9 | Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak. | |||||
10 | İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak. | X | ||||
11 | Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak. | X | ||||
12 | Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi) | |||||
13 | İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 159 |