AKTS - Uluslararası İşletmecilik
Uluslararası İşletmecilik (MGMT419) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İşletmecilik | MGMT419 | 8. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere uluslararası işletmeciliğe dair temel kavramları, yaklaşımları ve gelişmeleri öğretmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Uluslararası işletmecilik literatürünü anlamak için araçsal olan kavramlar; Küreselleşme ve firmanın uluslararasılaşması; Uluslararası işletmeciliği olanaklı kılan örgütsel paydaşlar; Uluslararası işletmeciliğin kültürel çevresi; Etik ve uluslararası işletmecilik; Uluslararası ticaret ve yatırım teorileri; Ulusal çevrelerin siyasi ve yasal sistemleri; Uluslararası işletmecilikte hükümet müdahalesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders kitabı, kitabın ilgili bölümlerinin gözden geçirilmesi |
2 | Uluslararası işletmeciliğin temel kavramları | Ders kitabı, s. 38-62 |
3 | Piyasaların küreselleşmesi ve firmanın uluslararasılaşması | Ders kitabı, s. 64-80 |
4 | Piyasaların küreselleşmesi ve firmanın uluslararasılaşması | Ders kitabı, s. 80-92 |
5 | Uluslararası işletmeciliği olanaklı kılan örgütsel paydaşlar | Ders Kitabı, s. 94-107 |
6 | Uluslararası işletmeciliği olanaklı kılan örgütsel paydaşlar | Ders Kitabı, s. 107-120 |
7 | Arasınav | Ders Kitabı, s. 38-120 |
8 | Uluslararası işletmeciliğin kültürel çevresi | Ders Kitabı, s. 122-153 |
9 | Etik ve uluslararası işletmecilik | Ders Kitabı, s. 154-164 |
10 | Etik ve uluslararası işletmecilik | Ders Kitabı, s. 165-175 |
11 | Uluslararası ticaret ve yatırım teorileri | Ders Kitabı, s. 176-192 |
12 | Uluslararası ticaret ve yatırım teorileri | Ders Kitabı, s. 193-207 |
13 | Ulusal çevrelerde siyasi ve yasal sistemler | Ders Kitabı, s. 208-222 |
14 | Ulusal çevrelerde siyasi ve yasal sistemler | Ders Kitabı, s. 222-235 |
15 | Uluslararası işletmeciliğe hükümet müdahalesi | Ders Kitabı, s. 236-261 |
16 | Genel Sınav | Ders Kitabı, s. 38-261 |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. S. Tamer Cavusgil et.al., International Business: The New Realities, Pearson. |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 6 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. | X | ||||
2 | İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak. | |||||
3 | Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek. | |||||
4 | Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak. | X | ||||
5 | Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak. | X | ||||
6 | Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak. | |||||
7 | İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak. | |||||
8 | Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak. | |||||
9 | Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak. | |||||
10 | İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak. | |||||
11 | Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak. | |||||
12 | Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi) | |||||
13 | İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 0 |