AKTS - İşletme Semineri
İşletme Semineri (MGMT442) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İşletme Semineri | MGMT442 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, işletme teorisini ve pratiğini birleştirerek, öğrencileri iş yaşamına hazırlamayı ve işletme araştırması bilgi ve becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | İşletme araştırmasının temelleri; Bilimsel ve alternatif araştırma yönemleri; Araştırma probleminin tanımlanması; Literatür taraması;Teorik çerçeve ve hipotez geliştirme; Araştırma tasarımının temel öğeleri; Veri toplama yöntemleri: Giriş ve mülakatlar; Veri toplama yöntemleri: Gözlem; Veri toplama yöntemleri: Anketler; Deneysel tasarımlar; Değişkenlerin ölçümü: İşlemselleştirme; Ölçüm: Ölçekler, güvenirlik, geçerlik; Örneklem; Nicel veri analizi: Hipotez testi; Nitel veri analizi; Araştırma raporu |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders kitabı, s. V-XVI |
| 2 | İşletme araştırması yapmak | Ders Kitabı, s. 1-15 |
| 3 | Bilimsel ve alternatif araştırma yönemleri | Ders Kitabı, s. 18-31 |
| 4 | Araştırma probleminin tanımlanması | Ders Kitabı, s. 33-47 |
| 5 | Literatür taraması | Ders Kitabı, s. 48-66 |
| 6 | Teorik çerçeve ve hipotez geliştirme | Ders Kitabı, s. 67-93 |
| 7 | Araştırma tasarımının temelleri | Ders Kitabı, s. 94-111 |
| 8 | Araştırma tasarımı sunumu (arasınav niteliğinde) | Ders Kitabı, s. 1-111 |
| 9 | Veri toplama yöntemleri: Giriş ve mülakatlar; Veri toplama yöntemleri: Gözlem; Veri toplama yöntemleri: Anketler | Ders Kitabı, s. 112-164 |
| 10 | Deneysel tasarımlar; Değişkenlerin ölçümü: İşlemselleştirme | Ders Kitabı, s. 168-209 |
| 11 | Ölçüm: Ölçekler, güvenirlik, geçerlik | Ders Kitabı, s. 210-238 |
| 12 | Örneklem | Ders Kitabı, s. 239-273 |
| 13 | Nicel veri analizi: Hipotez testi | Ders Kitabı, s. 302-332 |
| 14 | Nitel veri analizi | Ders Kitabı, s. 336-353 |
| 15 | Araştırma raporu | Ders Kitabı, s. 354-377 |
| 16 | Araştırma raporu (final sınavı yerine) | Ders Kitabı, s. 1-377 |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Uma Sekaran and Roger Bougie. 2013. Research Methods for Business: A Skill-Building Approach. 6th Edition. |
|---|
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 6 | 30 |
| Sunum | 1 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. | X | ||||
| 2 | İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak. | X | ||||
| 3 | Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek. | |||||
| 4 | Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak. | |||||
| 5 | Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak. | X | ||||
| 6 | Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak. | |||||
| 7 | İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak. | |||||
| 8 | Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak. | |||||
| 9 | Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak. | |||||
| 10 | İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak. | |||||
| 11 | Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak. | |||||
| 12 | Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi) | |||||
| 13 | İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Toplam İş Yükü | 0 | ||
