AKTS - İşletme Semineri

İşletme Semineri (MGMT442) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
İşletme Semineri MGMT442 Seçmeli Dersler 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ülkü Selçuk
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders, işletme teorisini ve pratiğini birleştirerek, öğrencileri iş yaşamına hazırlamayı ve işletme araştırması bilgi ve becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • İşletme alanında teori ve pratiği birleştirme becerilerini geliştirmek
  • İşletme araştırmalarının nasıl yapıldığını öğrenmek
  • Akademik yazıma dair temel bilgileri öğrenmek
  • Sunum becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği İşletme araştırmasının temelleri; Bilimsel ve alternatif araştırma yönemleri; Araştırma probleminin tanımlanması; Literatür taraması;Teorik çerçeve ve hipotez geliştirme; Araştırma tasarımının temel öğeleri; Veri toplama yöntemleri: Giriş ve mülakatlar; Veri toplama yöntemleri: Gözlem; Veri toplama yöntemleri: Anketler; Deneysel tasarımlar; Değişkenlerin ölçümü: İşlemselleştirme; Ölçüm: Ölçekler, güvenirlik, geçerlik; Örneklem; Nicel veri analizi: Hipotez testi; Nitel veri analizi; Araştırma raporu

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Ders kitabı, s. V-XVI
2 İşletme araştırması yapmak Ders Kitabı, s. 1-15
3 Bilimsel ve alternatif araştırma yönemleri Ders Kitabı, s. 18-31
4 Araştırma probleminin tanımlanması Ders Kitabı, s. 33-47
5 Literatür taraması Ders Kitabı, s. 48-66
6 Teorik çerçeve ve hipotez geliştirme Ders Kitabı, s. 67-93
7 Araştırma tasarımının temelleri Ders Kitabı, s. 94-111
8 Araştırma tasarımı sunumu (arasınav niteliğinde) Ders Kitabı, s. 1-111
9 Veri toplama yöntemleri: Giriş ve mülakatlar; Veri toplama yöntemleri: Gözlem; Veri toplama yöntemleri: Anketler Ders Kitabı, s. 112-164
10 Deneysel tasarımlar; Değişkenlerin ölçümü: İşlemselleştirme Ders Kitabı, s. 168-209
11 Ölçüm: Ölçekler, güvenirlik, geçerlik Ders Kitabı, s. 210-238
12 Örneklem Ders Kitabı, s. 239-273
13 Nicel veri analizi: Hipotez testi Ders Kitabı, s. 302-332
14 Nitel veri analizi Ders Kitabı, s. 336-353
15 Araştırma raporu Ders Kitabı, s. 354-377
16 Araştırma raporu (final sınavı yerine) Ders Kitabı, s. 1-377

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Uma Sekaran and Roger Bougie. 2013. Research Methods for Business: A Skill-Building Approach. 6th Edition.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 6 30
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 8 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. X
2 İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak. X
3 Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek.
4 Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak.
5 Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak. X
6 Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak.
7 İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak.
8 Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak.
9 Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak.
10 İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak.
11 Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak.
12 Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi)
13 İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 0