AKTS - Elektronik Tablo ve Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları
Elektronik Tablo ve Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları (MAN354) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Elektronik Tablo ve Bilgisayarlı Muhasebe Uygulamaları | MAN354 | Seçmeli Dersler | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Uygulama-Alıştırma. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere Microsoft Excel ve IBM SPSS paket programlarını kullanarak istatistiksel analiz yapmak için gerekli becerileri kazandırmayı amaçlar. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Günlük işletme uygulamalarında en fazla kullanılan tablo türlerinin bütçeleme, maliyet ve hacim kâr analizi, konsolidasyon işlemleri, paranın zaman değer hesaplamaları, sermaye bütçelemesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Excel'de veri özetleme, frekans dağılımı ve histogram, saçılım diyagramı ve eğilim çizgisi, tanımlayıcı istatistikler | Moodle'daki ders materyali |
| 2 | Veri kodlama, Excel'den SPSS'e veri transferi, veri etiketleri, değer etiketleri, değişken hesaplatma, yeniden kodlama | Moodle'daki ders materyali |
| 3 | Sürekli ve kategorik değişkenler, ölçüm seviyeleri, bağımlı ve bağımsız değişkenler, hipotez oluşturma, boş ve alternatif hipotezler | Moodle'daki ders materyali |
| 4 | Hipotez testi, tek-yönlü ve iki-yönlü testler, tek örneklem t-testi | Moodle'daki ders materyali |
| 5 | Bağımsız örneklem t-test, bağımlı örneklem t-test | Moodle'daki ders materyali |
| 6 | Tek faktör ANOVA, iki faktörlü ANOVA | Moodle'daki ders materyali |
| 7 | ANOVA yorumlama, ana ve etkileşim etkileri | Moodle'daki ders materyali |
| 8 | Arasınav | |
| 9 | Likert ölçeği, güvenirlik analizi, faktör analizi, KMO ve Bartlett testleri, açıklanan varyans oranı | Moodle'daki ders materyali |
| 10 | Döndürme, faktörleşme, sonuçları iyileştirme, madde eleme ve sonuçları iyileştirme | Moodle'daki ders materyali |
| 11 | Faktörleri değişken olarak hesaplama ve kaydetme | Moodle'daki ders materyali |
| 12 | Korelasyon analizi, iki değişkenli regresyon, doğrusal regresyon grafiği yorumlama | Moodle'daki ders materyali |
| 13 | Çok değişkenli regresyon, F-testi, R-kare, katsayıların değer ve anlamlılıkları | Moodle'daki ders materyali |
| 14 | Kategorik bağımsız değişkenler, kukla değişkenler, kukla değişken kodlama, çoklu regresyonda kukla değişkenlerin yorumu | Moodle'daki ders materyali |
Kaynaklar
| Diğer Kaynaklar | 1. MS Excel |
|---|---|
| 2. IBM SPSS |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 5 | 35 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 0 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | İşletmenin temel alanlarına (Yönetim, üretim, pazarlama, muhasebe-finans) ait kavram ve yöntemlerini anlama, açıklama ve kullanma becerilerine sahip olmak. | |||||
| 2 | İşletme yönetiminin gerektirdiği teknolojiyi kullanma becerisini kazanmak. | |||||
| 3 | Piyasa ve işletmelere dair bilgi ve raporları analitik olarak değerlendirebilmek ve elde ettiği sonuçlara göre hedef ve amaç belirlemek. | |||||
| 4 | Ulusal, bölgesel ve/veya küresel düzeyde işletmeleri ilgilendiren gelişmeleri takip etmek, yorumlayıp stratejik kararlar almak. | |||||
| 5 | Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak. | |||||
| 6 | Yönetim fonksiyonlarına (planlama, örgütleme, kontrol, yönlendirme, vb.) ilişkin bilgilerini projelerde uygulamak. | |||||
| 7 | İşletmeye özgü sözlü ve yazılı iletişim yeteneklerine sahip olmak ve bu yeteneklerini mesleki ilişkilerinde etkili bir şekilde kullanmak. | |||||
| 8 | Toplumsal ahlak ve iş etiği ile sosyal sorumluluk prensiplerine uygun davranmak. | |||||
| 9 | Hayat boyu öğrenme yaklaşımını çevresel (teknolojik, politik, ekonomik, sosyo-kulturel, vb) değişikliklere sürekli olarak uyum sağlama amacıyla kullanmak. | |||||
| 10 | İşletme alanında araştırma yapmak ve sonuçlarını uzman olan veya olmayan paydaşlarına sunmak üzere raporlaştırmak. | |||||
| 11 | Ekip çalışması dahilinde sorumluluk almak ,eleştirel düşünmek ve sorun çözmede insiyatif kullanmak. | |||||
| 12 | Mesleki ingilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde kullanmak. (“European Language Portfolio Global Scale”, B1 Seviyesi) | |||||
| 13 | İşletme alanında hukuk bilgisine sahip olmak. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 35 | 35 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
