AKTS - Deneysel Desen

Deneysel Desen (PSY303) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Deneysel Desen PSY303 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY222
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Deney, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu derste öğrenciler çeşitli deneysel yöntemleri ve bunlara uygun yapılması gereken istatistiksel analiz yöntemlerini öğreneceklerdir
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tam seçkisiz desenler, Seçkisiz Blok desenleri gibi deneysel desenlerle ilgili bilgi edinecek
  • Deneysel desenlerin istatistiksel olarak analizini yapabilecek
  • Kendi deneysel desenlerini hazırlayabilecek
  • Hazırladıkları deneylere uygun istatistiksel analiz yapabilecek.
  • Deneylerini açıklayan bilimsel bir makale yazabilecek
Dersin İçeriği Deneysel desenler, tam seçkisiz desen, seçkisiz blok deseni, iki değişkenli seçkisiz faktorlü desen, karmaşık desen

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Araştırma Teknikleri ve Kontrol Edilmesi Gereken Değişkenler Ana ders kitabı: Bölüm 1
2 Deneysel Desenler: Genel bir Bakış Ana ders kitabı: Bölüm 2
3 Değişken Analizinin Temel Varsayımları Ana ders kitabı: Bölüm 3
4 Tam Seçkisiz Desen Ana ders kitabı: Bölüm 4
5 Tam Seçkisiz Desen Ana ders kitabı: Bölüm 4
6 Çoklu Karşılaştırma Testleri Ana ders kitabı: Bölüm 5
7 Seçkisiz Blok Deseni Ana ders kitabı: Bölüm 8
8 Seçkisiz Blok Deseni Ana ders kitabı: Bölüm 8
9 İki Değişkenli Seçkisiz Faktorlü Desen Ana ders kitabı: Bölüm 9
10 İki Değişkenli Seçkisiz Faktorlü Desen Ana ders kitabı: Bölüm 9
11 Üç Değişkenli Seçkisiz Faktorlü Desen Ana ders kitabı: Bölüm 10
12 Üç Değişkenli Seçkisiz Faktorlü Desen Ana ders kitabı: Bölüm 10
13 Karmaşık Desen Ana ders kitabı: Bölüm 12
14 Karmaşık Desen Ana ders kitabı: Bölüm 12
15 Final Dönemi Konuların Tekrarı
16 Final Dönemi Konuların Tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Kirk, R. E. (2013). Experimental Design: Procedures for the Behavioral Sciences. (4th Ed.). Thousand Oaks, Calif. : SAGE Publications, Inc.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler 1 30
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayış sahibi olması X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olması X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinmesi X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinmesi X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinmesi X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olması X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olması X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olması X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinmesi X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 2 32
Laboratuar
Uygulama 16 2 32
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 1 15 15
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 8 8
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 125