AKTS - Örgüt Psikolojisine Giriş

Örgüt Psikolojisine Giriş (PSY313) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Örgüt Psikolojisine Giriş PSY313 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY102
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri endüstri ve örgüt psikolojisinin temel kavramlarına aşina hale getirmek, iş yerinde psikoloğun görevini anlamasını sağlamak, genel psikolojik ilke ve bilgilerin genel olarak işle ilgili konularla nasıl ilişkili olduğunu anlamasını sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Endüstri ve örgüt psikolojisinin iş analizi, performans değerlendirme, seçme ve değerlendirme, iş tutumları ve duygular, zarar verici iş davranışları, çalışan motivasyonu, iş grupları ve takımlar ve liderlik gibi temel kavramlarına aşina hale gelmek
  • İş yerinde psikoloğun görevini anlamak (örn., danışman, iş analisti, eğitim uzmanı, seçme uzmanı vb. gibi)
  • Genel psikolojik ilke ve bilgileri ile pekiştirme ilkeleri, motivasyon, bilişsel yanlılıklar, değerlendirme vb. gibi iş ile ilişkili konular arasındaki ilişkiyi anlamak
Dersin İçeriği Örgüt teorisi ve davranış, karar verme, iş tutumları ve motivasyon, iş dizaynı, grup dinamikleri, liderlik ve örgüt kültürü, ödüllendirme sistemleri, motivasyon ve memnuniyet

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Ana Ders Kitabı 1.Bölüm
2 E/Ö Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri Ana Ders Kitabı 2.Bölüm
3 İş Analizi Ana Ders Kitabı 3.Bölüm
4 Performans Değerlendirme Ana Ders Kitabı 4.Bölüm
5 Seçme ve Yerleştirme için Değerlendirme Yöntemleri Ana Ders Kitabı 5.Bölüm
6 Personel Seçme Ana Ders Kitabı 6.Bölüm
7 Eğitim Ana Ders Kitabı 7.Bölüm
8 Çalışan Motivasyonu Kuramları Ana Ders Kitabı 8.Bölüm
9 Çalışan Motivasyonu Kuramları Ana Ders Kitabı 8.Bölüm
10 İş Hakkında Hisler: İş Turumları ve Duygular Ana Ders Kitabı 9.Bölüm
11 Verimli ve Zarar Verici Çalışan Davranışları Ana Ders Kitabı 10.Bölüm
12 İş Grupları ve İş Takımları Ana Ders Kitabı 12.Bölüm
13 Kurumlarda Liderlik ve Güç Ana Ders Kitabı 13.Bölüm
14 Kurumlarda Liderlik ve Güç Ana Ders Kitabı 13.Bölüm
15 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem İçi Konuların Tekrarı
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem İçi Konuların Tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Spector, P. E. (2008). Industrial and organizational behavior (5th Ed.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. * Additional documents, handouts and articles will be provided by the instructor, when necessary.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 4 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 50
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 7 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayış sahibi olması X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olması X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinmesi X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinmesi X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinmesi X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olması X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olması X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olması X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinmesi X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 128