AKTS - Kurumlarda İhtiyaç Değerlendirme ve Eğitim

Kurumlarda İhtiyaç Değerlendirme ve Eğitim (PSY409) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kurumlarda İhtiyaç Değerlendirme ve Eğitim PSY409 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
PSY 102, PSY 322
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı kurumun çalışanlar, onların var olan ve geliştirilmesi gereken bilgi ve becerileri, kurumsal personel politikaları ve işyerlerinde insan kaynaklarının etkili kullanımı gibi konuları değerlendirmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Eğitim ve kariyer yönetimi süreçlerini tanımak
  • Eğitimin rolünü anlamak
  • Farklı eğitim metotlarının kullanımını anlamak
  • Program hazırlamanın zorluklarını anlamak ve çözüm için fikir geliştmek
  • Kurumlarda kariyer planlamanın rolünü anlamak
Dersin İçeriği Çalışan eğitimi ve eelişimine giriş, stratejik eğitim, ihtiyaç değerlendirme, eğitim değerlendirme, çalışan gelişimi, kariyerler ve kariyer yönetimi

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Çalışan Eğitimi ve Gelişimine Giriş Ana Ders Kitabı 1.Bölüm
2 Stratejik Eğitim Ana Ders Kitabı 2.Bölüm
3 İhtiyaç Değerlendirme Ana Ders Kitabı 3.Bölüm
4 İhtiyaç Değerlendirme Ana Ders Kitabı 3.Bölüm
5 Öğrenme: Teoriler ve Program Tasarımı Ana Ders Kitabı 4.Bölüm
6 Eğitimin Transferi Ana Ders Kitabı 5.Bölüm
7 Eğitim Değerlendirme Ana Ders Kitabı 6.Bölüm
8 Geleneksel Eğitim Metotları Ana Ders Kitabı 7.Bölüm
9 Eğitimde E- Öğrenme ve Teknolojinin Kullanımı Ana Ders Kitabı 8.Bölüm
10 Çalışan Gelişimi Ana Ders Kitabı 9.Bölüm
11 Eğitim ve Çalışan Gelişiminde Özel Konular Ana Ders Kitabı 10.Bölüm
12 Kariyerler ve Kariyer Yönetimi Ana Ders Kitabı 11.Bölüm
13 Kariyer Yönetiminde Seçme Konular Ana Ders Kitabı 12.Bölüm
14 Eğitim ve Gelişimin Geleceği Ana Ders Kitabı 13.Bölüm
15 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem İçi Konuların Tekrarı
16 Dönem Sonu Sınav Çalışmaları Dönem İçi Konuların Tekrarı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Noe, R. A. (2008). Employee Training & Development. McGraw Hill

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 60
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel disiplin içinde incelenmesi ve temel psikoloji perspektifleri hakkında genel kavrayış sahibi olması X
2 Psikoloji biliminin tarihsel ve felsefi gelişimi, temel kavram, kuram ve uygulama ekolleri, klinik, deneysel, sosyal, gelişim, endüstri, sağlık, trafik, eğitim psikolojisi gibi alt dallarının temel kuram ve uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olması X
3 İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi edinmesi X
4 Soyut kavramları kullanarak analitik, eleştirel ve yaratıcı bakış açısıyla yeni fikirler geliştirmesi ve farklı psikoloji fenomenlerini değerlendirebilme becerisi edinmesi X
5 Kuramsal bilgisini, psikolojinin farklı alanlarında uygulamaya dönüştürme bilgi ve becerisi edinmesi X
6 Bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olması X
7 Psikolojik değerlendirmenin temel ilkeleri ile çeşitli niteliksel, niceliksel ve deneysel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olması, bu yöntemleri kullanarak araştırma tasarlayabilme, yürütebilme, araştırma sonuçlarını analiz edebilme, raporlama ve sunabilme becerisine sahip olması X
8 Kişilerarası duyarlılığa, toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
9 Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü etkin iletişim becerisine sahip olması X
10 Yaşamboyu öğrenme bilinci ile alanındaki gelişmeleri izleme ve kendini yenileme becerisi edinmesi X
11 Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 125