AKTS - Sömürgecilik Sonrası Romanı
Sömürgecilik Sonrası Romanı (ELIT514) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sömürgecilik Sonrası Romanı | ELIT514 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı İngiltere'nin eski sömürülerinde yetişmiş yazarların İngilizce yazılan romanlarını, sömürge-sonrası kuramlar ve kavramlar çerçevesinde incelemek ve sömürge-sonrası kuramları çerçevesinde eski sömürgelerden gelme yazarların eserlerinde o dönemi yansıtan sorunlarım, tema, biçim ve dil açısından değerlendirmektir. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Sömürge sonrası İngiliz romanlarının incelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş dersi | Giriş dersi |
| 2 | Okuması yapılan materyallerin sınıfta tartışılması | Robert J. Young's Postcolonialism. Introduction and Chapter I and II |
| 3 | Okuması yapılan materyallerin sınıfta tartışılması | Homi Bhabba's Location of Culture (Introduction), Franz Fannon's Introduction and Part I |
| 4 | Öğrencilere verilen makalelerin sunumları | E. Said, E. K. Braithwaite, Achebe, Spivak, Fanon, Bhabba |
| 5 | Hikayeler üzerine sunumlar | Mr Kingsley's Travels in West Africa; Conrad's Heart of Darkness; Orwell's A Hanging |
| 6 | Hikayeler üzerine sunumlar | Naipaul "One Out of Many", Rushdie "The Prophet's Hair", Ishiguro A Family Supper |
| 7 | Hikayeler üzerine sunumlar | Naipaul "One Out of Many", Rushdie "The Prophet's Hair", Ishiguro A Family Supper |
| 8 | Verilen romanlar üzerine sunumlar | Jean Rhys's Wide Sargossa Sea |
| 9 | Verilen romanlar üzerine sunumlar | Chinua Achebe's Things Fall Apart |
| 10 | Verilen romanlar üzerine sunumlar | C. Achebe's Anthills of Savannah |
| 11 | Verilen romanlar üzerine sunumlar | Emecheta's The Bride Price and Second Class Citizen |
| 12 | Verilen romanlar üzerine sunumlar | Naipaul, The Enigma of Arrival |
| 13 | Verilen romanlar üzerine sunumlar | Timothy Mo, Sour Sweet |
| 14 | Verilen romanlar üzerine sunumlar | Salman Rushdie, Midnight Children |
| 15 | Verilen romanlar üzerine sunumlar | Naipaul, Half a Life |
| 16 | Genel Sınav | Genel Sınav |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Young, Robert J. F. Postcolonialism: A Historical Introduction. Oxford: Blackwell, 2001. |
|---|---|
| 2. Ashcroft, Griffiths and Tiffin (eds). The Empire Writes Back. Routledge, 1989. | |
| 7. Said, Edward. Orientalism. Penguin, 1978. | |
| Diğer Kaynaklar | 3. Boehmar, Elleke. Colonial and Postcolonial Literature. Oxford UP, 2005. |
| 4. Loomka, Ania. Colonialism/Postcolonialism. London: Routledge, 1998. | |
| 5. Bhabba, Homi K. The Location of Culture. London: Routledge, 1998. | |
| 6. Said, Edward. Culture and Imperialism. Chatto and Windus, 1993. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 40 |
| Sunum | 2 | 20 |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanır. | X | ||||
| 2 | İngiliz Kültürü ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olur. | X | ||||
| 3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olur ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygular. | X | ||||
| 4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olur. | X | ||||
| 5 | İngiliz kültürü ve edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. | X | ||||
| 7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlar, düzenler ve yönetir. | X | ||||
| 8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yetenekleri edinir. | X | ||||
| 9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenir ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanır. | X | ||||
| 10 | Mesleki etik değerleri edinir ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanır. | X | ||||
| 11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanır. | X | ||||
| 12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlar ve çözümler. | X | ||||
| 13 | Dünya kültürünü anlar ve bir parçası olur. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 5 | 10 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 129 | ||
