Başlamadan Önce..

Sevgili öğrencimiz,

Üniversitemize 2020 yılı YKS tercihleri sonrasında yerleşen öğrencilerin kayıtları kampüse gelmeden 29 Ağustos 2020, saat 10.00 ile 06 Eylül 2020, saat 23.59 arasında online olarak yapılacaktır.

Üniversitemize 2020 yılı YKS EK tercihleri sonrasında yerleşen öğrencilerin kayıtları kampüse gelmeden 5 Ekim ile 9 Ekim 2020, saat 23.59 arasında online olarak yapılacaktır.

Üniversitemize 2020 yılı YKS  ve YKS- Ek tercihleri sonrasında yerleşen öğrencilerden, geçmiş yıllarda olduğu gibi lise diploması, Nüfus Cüzdanı örneği, resim vd. belgeleri kampüse gelerek teslim etmeleri istenmeyecektir.

Aşağıda bilgileri verilen konularda gerekli olabilecek belgelerin sisteme yüklenmesi yeterli olacaktır.

Bu nedenle aşağıda verilen açıklamaların iyi okunması gerekmektedir.

Kayıt işlemlerini aşağıda anlatıldığı şekilde ve süresi içerisinde sistem üzerinden tamamlayan öğrenciler Üniversitemize kayıt olabileceklerdir. 

Kayıt olan öğrenciler isterlerse  kayıt yaptırdıkları günün ertesinde (bir gün sonrasında) https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama üzerinden öğrenci belgelerinin dökümünü de alabileceklerdir.

Kaydınız süresince sizler için önemli olduğunu düşündüğümüz bazı sayfalarımız;

 

1. Giriş

Atılım ATACS sistemine girdikten sonra “Yeni Kazanan Kayıt Yaptıracak Öğrenciler” linkine tıkladığınızda açılan ekranda “T.C. Kimlik No”, “Doğum Tarihi” ve “Güvenlik Kodu” bilgisiyle “Oturumu Aç” butonuna basarak giriş yapabilirsiniz.

 

2. Gereklilikler / Ödemeler

 

  • Bu alanda sizinle kayıt sırasında ve sonrasında iletişim kurabileceğimiz cep telefonu ve e-posta bilgilerinizi güncellemeniz istenmektedir.
  • “Onay Kodu Gönder” butonuna basıldığında cep telefonunuza gelecek doğrulama kodunu aşağıda bulunan alana girip doğrulama işlemini tamamlayınız.
  • Burada vermiş olduğunuz numara ve e-posta adresine kayıt sırasında bilgilendirme mesajları atılacaktır.

 

 

SMS ile ulaşacak kodu, sayfada bulunan kod giriş alanına girdikten sonra onayla butonuna basınız.

 

 

Doğrulama işlemini tamamlandıktan sonra, “Ödemeler Sayfasına Devam Edebilirsiniz” butonuna basarak kayıt işleminize devam ediniz.

 

Aşağıdaki uyarı ile karşılaşan öğrenci adayları için:

 

  1. Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınava girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2020 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
    Bu kapsamda bulunan öğrencilerin liselerinden alacakları bütünleme veya tek ders sınavı olduğuna dair yazıyı sisteme (pdf, jpeg formatında) yüklemeleri gerekmektedir.
     
  2. 2008 yılı öncesinde mezun olanların Milli Eğitim Bakanlığı’nda e-okul sisteminde bilgisi bulunmadığı için mezun bilgisi sistemden çekilememektedir.

    Bu grupta iseniz Lise Diplomasının / Mezuniyet yazısının bir örneğini (pdf, jpeg formatında) sisteme yüklemeniz gerekmektedir.

    Yüklenen belgeler Öğrenci İşleri Direktörlüğü yetkililerince kontrol edilecek ve belgeleri uygun görülenlerin kayıtları kabul / red  bilgisi olarak cep telefonunuza ve e-posta adresinize mail olarak gönderilecektir. Gelecek bilgi sonrasında kayda kaldığınız yerden devam edebileceksiniz.

    Yüklenen belgelerin asıllarının akademik takvimde belirtilen ders kayıtları öncesinde Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ne teslim edilmesi gerekmektedir. Yüklenen belgelerin gerçeğe aykırı olması veya belgelerde herhangi bir hukuka aykırılık veya uygunsuzluğun tespit edilmesi halinde kayıt iptal edilir ve ücret iadesi yapılmaz. Ayrıca bu durumun suç teşkil etmesi halinde yetkili makamlara suç duyurusunda bulunularak cezai, idari ve hukuki takibat başlatılır.

 

Diğer üniversitede kaydınızın olduğuna dair aşağıdaki bilgi ile karşılaşmanız halinde:

  • Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının almış olduğu karar neticesinde aynı anda iki lisans veya aynı anda iki ön lisans programında kayıtlı eş zamanlı öğrenci olunamamaktadır.
  • Online kayıt öncesinde öncelikli olarak diğer üniversitede kayıtlı olduğunuz programdan (lisans programını kazanmışlar ise diğer üniversitedeki lisans programından, ön lisans programını kazanmışlar ise diğer üniversitedeki ön lisans programından) kaydınızı sildirmeniz gerekmektedir.

 

Diğer üniversiteden kayıt sildirilmesi halinde online kayıt işlemlerine devam edilebilecektir.

Üniversitemize yerleşen erkek öğrencilerimizin askerlik durum bilgileri ASAL daire başkanlığının web servisleri üzerinden sorgulanmıştır. Askerlik durumunuza ilişkin aşağıdaki bilginin görüntülenmesi halinde, bağlı olduğunuz askerlik şubesi ile görüşerek kayıt için gerekli izin işlemlerini gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

 

Kayıt yaptırmanızda sakınca olmadığı bilgisi ASAL web sistemine işlendiğinde, öğrenci bilgi sistemine giriş yaptığınızda bilgi anlık olarak tekrar sorgulanacak ve kayda elverişlidir bilgisinin sistemden çekilmesi halinde kayda kaldığınız yerden devam edebileceksiniz.

 

SHYO’nun aşağıdaki programlarına kayıt yaptıracak öğrencilerin her program için belirlenmiş olan özel koşulları okumuş olmaları gerekmektedir.

 

 

SHYO kayıt işlemini yapabilmeniz için öncelikle,

aşağıda gösterildiği şekilde sisteme yüklenmiş olması gerekmektedir.

 

 

Pilotaj bölümüne kayıt hakkı kazanan öğrencilerin sağlık raporlarını Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nce belirlenmiş olan yetkili sağlık kuruluşlarından almaları gerekmektedir. İlgili sağlık kuruluşları listesini görmek için tıklayınız.

Yüklemiş olduğunuz belgeler kayıt olacağınız bölüm başkanlığı tarafından kontrol edilecek, kontrol sonucunda yüklenen belgelerin uygun olup/olmadığı bilgisi ilk girişte vermiş olduğunuz cep telefonunuza ve kişisel e-posta adresinize gönderilecektir.

 

 

Yüklenmiş belgelere ilişkin telefonunuza gelecek SMS bilgileri:

 

Kabul SMS Bilgisi (Temsili)

Red SMS Bilgisi (Temsili)

 

Yüklenen belgeleri SHYO tarafından uygun görülmeyen öğrenciler öncelikle ilgili bölüm başkanlıkları ile görüşmelidir. Alacakları bilgiye göre, -gerektiğinde- kayda uygun belgelerini temin edebildikleri takdirde tekrar sisteme yüklemeleri gerekmektedir.

Pilotaj öğrencilerinin yukarıda anlatılan aşamalara ek olarak, "Uçuş Eğitim ve Ücretlerine" ilişkin sistemde bulunan taahhütnameyi okumaları ve onaylamaları gerekmektedir.

Yüklediğiniz belgelerin asıllarını akademik takvimde belirtilen ders kayıtları sırasında bağlı olduğunuz bölüm başkanlığına teslim etmeniz gerekmektedir.

Yüklenen belgelerin gerçeğe aykırı olması veya belgelerde herhangi bir hukuka aykırılık veya uygunsuzluğun tespit edilmesi halinde kayıt iptal edilir ve ücret iadesi yapılmaz. Ayrıca bu durumun suç teşkil etmesi halinde yetkili makamlara suç duyurusunda bulunularak cezai, idari ve hukuki takibat başlatılır.

Belgeler ile ilgili iletişim bilgileri:

Program

Bölüm Başkanı

Telefon

E-posta

Havacılık Yönetimi

Dr. Öğr. Gör. Savaş Mutlu

(312) 586 8895

savas.mutlu@atilim.edu.tr

Pilotaj

Prof. Dr. Nafiz Alemdaroğlu

(312) 586 8881

nafiz.alemdaroglu@atilim.edu.tr

Uçak Gövde- Motor

Dr. Öğr. Gör. Erk İnger

(312) 586 8889

erk.inger@atilim.edu.tr

Uçak Elektrik- Elektronik

Dr. Öğr. Gör. Hakan Tora

(312) 586 8893

hakan.tora@atilim.edu.tr

 

Onay sürecini başarı ile tamamlayan öğrenciler kayda kaldıkları yerden devam edebilir.

 

Kayıt işleminin başlayabilmesi için öncelikli olarak ilgili programa ait ücretin yatırılmış olması gerekmektedir. Ödemelere ilişkin tüm bilgilere http://uniaday.atilim.edu.tr/pages/51/ucretler adresinden ulaşabilirsiniz.

Ödeme kredi kartı ile yapılmak istenirse “SanalPOS Ödemesi” butonuna tıklanır. Buradaki ekranlarda, aynı anda birden fazla kredi kartı kullanılarak ödeme (yıllık veya dönemlik olarak) yapılabilmektedir.

Kredi kartı  ile ödeme (SanalPos ödemesi)  29 Ağustos 2020 günü saat 10:00’da başlayacaktır

1- Ödeme yapılması gereken dönem ve yıllık öğretim ücretleri listelenir. Ödeme yapılacak akademik dönem veya yıl ücreti seçilerek ödeme işlemi başlatılır.

 

 

2- Kredi kartı ödemesine ilişkin  “Non Secure”,  “3D Secure”  veya  ‘’Çoklu Kredi Kartı Ödeme (Non Secure)‘’ ödeme yöntemlerinden biri seçilir.

 

 

3- “Non Secure” veya “3D Secure”  butonlarından birisinin tercih edilmesi durumunda aşağıdaki alanlara kredi kartı bilgisi girilerek ödeme işlemi tamamlanır.

 

 

4- “Çoklu Kredi Kartı Ödeme‘’ yöntemi tercih edilmesi durumunda aynı anda en fazla 5 kredi kartı bilgisi girişi yapılarak öğretim ücreti ödemesi yapılabilmektedir. Çoklu Kredi Kartı ödemelerinde taksit işlemi yapılmamaktadır.

 

 

5- Ücret ödemesi yapılmış ve ödeme bilgisi sisteme yansımış olanlar aşağıdaki ekran görüntüsü ile karşılaşacaklar ve kayıt işlemlerine devam edebileceklerdir.

 

3. Kayıt Adımları

Bu alanda kimlik ve eğitim durumunuza ait bilgiler yer almaktadır.

 

 

Kan grubu (zorunlu değil) ve adli sicile ilişkin (zorunlu) uygun olanı seçiniz.

 

 

Aile bilgilerine ilişkin anne, baba veya belirtilecek diğer bir yakından en az birine ait bilgilerin doldurulması gerekmektedir. Burada bulunan “… Üniversite genel duyurularının (Ödeme ve Erken ödeme tarihleri vb bilgilerin) SMS olarak gönderilmesini istiyorum.” seçeneğinin tıklanması durumunda belirtilen kişi veya kişilere Üniversitemizce yapılan duyurular (erken ödeme tarihleri, kayıt bilgileri vb ) SMS olarak gönderilecektir.

 

 

İlgili alanlardaki bilgiler kontrol edilip gerekli alanlar doldurulduktan sonra bir sonraki adıma devam edilir.

 

İngilizce dilinde eğitim yapılan bölümlere kayıt olacak öğrenciler için muafiyet işlemleri:

aşağıda anlatıldığı şekilde yapılır:

 

 

“Temel İngilizce bölümünden muafiyet için yükleyeceğim yabancı dil belgesinin değerlendirmeye alınarak tarafıma sonucunun bildirilmesini arz ederim” seçeneği tıklanması sonrasında aşağıda gelecek ekrandan “Dosya Seç” butonuna tıklanarak ilgili belge belirtilen (pdf, jpeg, png) formattaki dosya yüklenir.

 

 

Yüklenen belge Yabancı Diller Yüksekokulu yetkilileri tarafından kontrol edilerek belgenin uygunluk durumuna göre muafiyete ilişkin kabul veya red bilgisi SMS ve e-posta ile bildirilecektir.

 

Muafiyet başvurusu onaylanan öğrenciler İngilizce yeterlik sınavına girmeyecekler, aynı zamanda bölümde alacakları İngilizce derslerinden muaf olabileceklerdir.

Muafiyet başvurusu onaylanmayan öğrenciler İngilizce yeterlik sınavına gireceklerdir.

 

“Yeterlik Sınavına (APEX) girmeyip D kurundan başlamayı kabul ediyorum” seçeneğini işaretleyenler veya sınava girmeyenler İngilizce hazırlık programına D kurundan başlayacaklardır.

 

Türkçe eğitim yapan bölümlere kayıt olacak öğrenciler için bölümden alacakları İngilizce derslerinden muafiyet işlemleri: 

aşağıdaki anlatıldığı  şekilde yapılır:

“Bölüm İngilizce derslerinden muafiyet işlemleri için yüklemiş olduğum yabancı dil belgesinin değerlendirmeye alınmasını istiyorum” seçeneğinin tıklanması sonrasında aşağıda gelecek ekrandan “Dosya Seç” butonu tıklanarak belirtilen formattaki (pdf, jpeg, png) dosya yüklenir.

 

 

Yüklenen belge Yabancı Diller Yüksekokulu yetkilileri tarafından kontrol edilerek belgenin uygunluk durumuna göre muafiyete ilişkin kabul veya red bilgisi SMS ve e-posta ile bildirilecektir.

Aynı sayfada bulunan “…tarihinde yapılacak olan İngilizce düzey saptama sınavına girmek istiyorum” seçeneğini işaretlerseniz, akademik takvimde belitirlen tarihte yapılacak Düzey Saptama Sınavına girebilecek ve sınav sonucuna göre bölümde alacağınız İngilizce derslerinin uygun olanlarından muaf olabileceksiniz.

 

 

Yüklenen belgelerin ıslak imza/ mühürlü (doğrulama kodu ve e-imzalı olanlar hariç) asıllarını akademik takvimde belirtilen ders kayıtları öncesinde Yabancı Diller Yüksekokulu Müdürlüğüne teslim etmeniz gerekmektedir.

Yüklenen belgelerin gerçeğe aykırı olması veya belgelerde herhangi bir hukuka aykırılık veya uygunsuzluğun tespit edilmesi halinde öğrencilerin  muafiyetleri iptal edilecek olup ayrıca bu durumun suç teşkil etmesi halinde yetkili makamlara suç duyurusunda bulunularak cezai, idari ve hukuki takibat başlatılır.

Program

Müdür Yrd.

Telefon

E-posta

Temel İngilizce Hazırlık Müdürlüğü

Celal Aktaş

(312) 586 8502

celal.aktas@atilim.edu.tr

 

Üniversitemiz kütüphanesinde uyulması gereken kurallar ve gerekli bilgiler bu sekmede verilmektedir.

 

 

Burada bulunan üyelik sözleşmesi okunduktan sonra “Kütüphane düzenlemelerine uymayı kabul ediyorum” ve "Ödünç alınan kitabı iade etmezsem, kütüphane yönetimi tarafından belirlenen para cezasını ödemeyi kabul ederim” seçeneklerini (zorunlu) işaretleyiniz ve “Kütüphane Bilgilerini Kaydet” butonuna basarak kütüphane kayıt işlemini tamamlayınız.

 

Bu alanda ilgi duyduğunuz kültür ve spor faaliyetlerine ilişkin bilgileri seçmeniz gerekmektedir.

 

Üniversitemizdeki eğitim hayatınızda size destek olunmasını istediğiniz herhangi bir engel durumuz varsa, bu konuyla ilgili gerekli bilgilerin girişlerini yapınız ve ilgili belgeleri yükleyiniz.

Aşağıdaki gösterilen alanların bir veya birden fazlasında engeliniz varsa, engel durumunuzun yüzdesi ve engel durumuna ilişkin gerekli açıklamayla birlikte ilgili makamlardan alınmış raporu/yazıyı sisteme yükleyiniz.

Not: Engel durumuna ilişkin belgenin yüklenmesi zorunludur. Engel durumuna ilişkin bir belgeniz mevcut değilse "Engel Durumu" bilgisini boş bırakınız. Durumunuz ile ilgili bilgiyi kayıtlar sonrasında Üniversitemiz Engelli Öğrenci Ofisi yetkililerine iletebilirsiniz.

 

Bu alanda Üniversitemizi tercihinize ilişkin minik bir anket bulunmaktadır. "Rehber Öğretmeninizin Adı Soyadı" bilgisi zorunlu alan olmayıp diğer alanlarda vereceğiniz cevaplar bizim için önemli olacaktır.

 

Bu alanda Üniversitemize ulaşım ve barınma konularında verilen hizmetlere ilişkin bilgilere ulaşmanız için gerekli bağlantılar bulunmaktadır.

Servis ve Yurtlar konusunda anlaşmalı olduğumuz firmalara ilişkin seçenekleri işaretlediğinizde ilgili firma yetkilileri ile cep telefonu bilgileriniz paylaşılacak ve size ulaşılması sağlanacaktır.

 

 

Ulaşım Bilgileri için :

https://www.atilim.edu.tr/tr/kampus/page/95/ulasim

 

Yurt İmkanları için ::

https://www.atilim.edu.tr/tr/kampus/page/94/yurt-imkanlari

 

Bu alanda  size verilmiş olan kullanıcı adı bilgisi ve belirleyeceğiniz şifre ile Öğrenci Otomasyon Sistemine (ATACS) giriş, ders kayıt, ders ekle-bırak işlemleri vb. diğer işlemleri yapabileceksiniz.

 

 

Son olarak kayıt işleminizi onaylıyorsanız EVET yazıp “Kaydet ve Tamamla” butonuna basınız. Sonrasında ekrana gelen kayıt belgesini bilgisayarınıza kaydedebilirsiniz. Aynı zamanda bu belge e-posta adresinize e-posta olarak da gönderilecektir.

 

4. Diğer

Sadece Sivil Havacılık Yüksekokuluna kayıt olacak öğrencilerin e-devlet üzerinden alınmış Adli Sicil Belgelerini e-kayıt sistemine yüklemeleri gerekmektedir.

E-devlet üzerinden adli sicil belgesi ve öğrenci belgesi alabilmeniz için e-devlet şifresi alınması gerekmektedir.

Kimler e-devlet şifresi alabilir ?

15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, mavi kartlılar ve yabancılar üzerinde T.C. kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğini (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi) ibraz ederek şahsen ya da vekaleti olan kişi aracılığıyla (vekalette e-Devlet Şifresi almaya yetki olduğuna dair ibare bulunmalıdır) başvuru yaptıklarında PTT merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerinden e-Devlet kapısı şifrelerini alabilirler. Bunun yanı sıra mahkeme kararıyla kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla e-Devlet Kapısı şifresi temin edebilirler. Bu durumlar haricinde başkaları adına şifre alınması mümkün değildir.

Adli sicil kaydı belgesi almak için https://www.turkiye.gov.tr/adli-sicil-kaydi adresine giriş yaptıktan sonra aşağıdaki işlemleri yapınız.

 

 

“Kurum türü”: Özel," “Belgenin neden verileceği”: “Okul Kaydı” olarak seçilir. Belgenin nereye verileceği: “ATILIM ÜNİVERSİTESİ” yazılarak "Sorgula" butonuna basılır.

 

 

Sonrasında gelen ekrandan “Dosya İndir”  butonuna basılarak dosya pdf olarak kaydedilir.

Adli sicil belgesi örnek dosyası olduğu hali ile pdf olarak kayıt ekranından sisteme yüklenir. Belge Üniversitemiz otomasyon sistemimize yüklenirken resimde gösterilen bilgilerin mutlaka görünecek şekilde yüklenmesi gerekmektedir.

 

Öğrenci belgesi almak için  https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama adresine giriş yaptıktan sonra aşağıdaki işlemleri yapınız.

Yerleştirildiğiniz Fakülte/YO Programına ait bilgiler ÖSYM'den, kimlik ve adres bilgileriniz Nüfus Müdürlüğü’nün Kimlik Paylaşım Sisteminden (KPS), diğer bir Yükseköğretim Kurumunda kayıtlı veya mezun olan öğrencilerin bilgileri YÖKSİS'ten, erkek öğrencilerin Askerlik Durum Bilgilerin Asker Alma Daire Başkanlığı (ASAL) servisleri üzerinden online olarak alınmıştır.

Üniversitemize kayıt hakkı kazanan öğrencilerden, daha önce herhangi bir Yükseköğretim Kurumundan alıp başardığı derslerden muaf olmak isteyenler için başvurular Eylül ayı içerisinde yapılacaktır. Konu ile ilgili yayınlanacak duyuru için Öğrenci İşleri Direktörlüğü’nün web sayfasını (https://www.atilim.edu.tr/tr/oim)  takip ediniz.

Öğrenci kimlik kartları, hazırlık okulu öğrencilerine Hazırlık okulu tarafından, bölümden başlayacak öğrencilere ise bölümleri tarafından ders kayıtları sonrasında  verilecektir.

E-kayıt sürecinizle ilgili (312) 586 82 95 numaralı telefondan destek alabilirsiniz.


Atılım Üniversitesi Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Metnini okumak için tıklayınız.