AKTS - Programlama Dilleri

Programlama Dilleri (CMPE325) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Programlama Dilleri CMPE325 Alan Seçmeli 3 0 0 3 6
Ön Koşul Ders(ler)i
CMPE225
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Farklı programlama dilleri kavram ve paradigmalarını (zorunlu, işlevsel ve nesne-yönelimli gibi) öğretmek. Farklı programlama kavramlarının farklı tip dillerde nasıl ele alındığını öğretmek. Öğrencilerin çeşitli programlama dilleri kullanarak geliştirecekleri programlarlarla öğrendikleri bilgileri uygulamalarına olanak tanımak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrencilerin çağdaş programlama dillerinin temel yapılarını öğrenmesi
  • Öğrencilerin farklı programlama dillerinin avantaj/dezavantajlarını değerlendirebilmesi için gereken bilgi birikimine sahip olması
  • Derleyici tasarımı konusunda gereken altyapı bilgisini edinme
Dersin İçeriği Programlama dilleri kavramları: sözdizim ve anlamdizim, tip kavramı, değerler, deyimler ve cümleler; program yapısı, prosedürler ve fonksiyonlar, yapılandırılımış veri, soyutlama ve sarma, kalıt, dinamik bağlama.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ön bilgiler ve giriş Ana ders kitabı Bölüm 1
2 Sözdizim ve anlamdizim Ana ders kitabı Bölüm 3.1, 3.2, 3.3
3 Sözcük ve sözdizim analizi Ana ders kitabı Bölüm 4.1, 4.2, 4.3, 4.4
4 Adlar, Bağlamalar, Tip kontrolü, Kapsamlar Ana ders kitabı Bölüm 5
5 Adlar, Bağlamalar, Tip kontrolü, Kapsamlar Ana ders kitabı Bölüm 5
6 Veri tipleri, Deyimler Ana ders kitabı Bölüm 6
7 Deyimler ve Atama cümleleri Ana ders kitabı Bölüm 7
8 Cümle düzeyinde kontrol yapıları Ana ders kitabı Bölüm 8
9 Altprogramlar Ana ders kitabı Bölüm 9
10 Altprogramlar Ana ders kitabı Bölüm 9
11 Altprogramların gerçekleştirimi Ana ders kitabı Bölüm 10
12 Soyut veri tipleri ve sarma Ana ders kitabı Bölüm 12
13 İşlevsel programlama Ana ders kitabı Bölüm 15
14 İşlevsel programlama Ana ders kitabı Bölüm 15
15 Gözden geçirme
16 Gözden geçirme

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Robert W. Sebesta, Concepts of Programming Languages, 10th Edition, Pearson, 2012. ISBN #978-0-321-50968-0.
Diğer Kaynaklar 2. David A. Watt, Programming Language Design Concepts, Wiley, 2004.
3. http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpci/index.html
4. http://www.python.org/
5. http://www.haskell.org/
6. http://www.haskell.org/haskellwiki/Definition

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 3 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 2 55
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygular. X
2 Deney tasarlar, deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar.
3 Belirlenen gereksinimlere göre bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar.
4 Disiplinler arası alanlarda etkin biçimde çalışır.
5 Mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. X
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
7 Etkili iletişim kurar.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanır ve bu sürece katılır. X
9 Çağdaş konular hakkında bilgi sahibidir.
10 Mühendislik uygulamaları için gerekli modern araç, teknik ve becerileri kullanır.
11 Proje yönetimi becerilerine ve uluslararası standartlar ile metodolojilere ilişkin bilgiye sahiptir.
12 Gerçek dünya problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir.
13 Mesleki bilgiye katkı sağlar.
14 Yöntemsel ve bilimsel araştırma yapar.
15 Orijinal ya da mevcut bilgi kümesi çerçevesinde bilimsel bir yapıt üretir, raporlar ve sunar.
16 Ürettiği özgün fikri savunur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 3 8 24
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 2 10 20
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 149