AKTS - Programlama Dilleri
Programlama Dilleri (CMPE325) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Programlama Dilleri | CMPE325 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Ders(ler)i | 
|---|
| CMPE225 | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler | 
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans | 
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze | 
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. | 
| Dersin Öğretmen(ler)i |  | 
| Dersin Amacı | Farklı programlama dilleri kavram ve paradigmalarını (zorunlu, işlevsel ve nesne-yönelimli gibi) öğretmek. Farklı programlama kavramlarının farklı tip dillerde nasıl ele alındığını öğretmek. Öğrencilerin çeşitli programlama dilleri kullanarak geliştirecekleri programlarlarla öğrendikleri bilgileri uygulamalarına olanak tanımak. | 
| Dersin Eğitim Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
 | 
| Dersin İçeriği | Programlama dilleri kavramları: sözdizim ve anlamdizim, tip kavramı, değerler, deyimler ve cümleler; program yapısı, prosedürler ve fonksiyonlar, yapılandırılımış veri, soyutlama ve sarma, kalıt, dinamik bağlama. | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ön bilgiler ve giriş | Ana ders kitabı Bölüm 1 | 
| 2 | Sözdizim ve anlamdizim | Ana ders kitabı Bölüm 3.1, 3.2, 3.3 | 
| 3 | Sözcük ve sözdizim analizi | Ana ders kitabı Bölüm 4.1, 4.2, 4.3, 4.4 | 
| 4 | Adlar, Bağlamalar, Tip kontrolü, Kapsamlar | Ana ders kitabı Bölüm 5 | 
| 5 | Adlar, Bağlamalar, Tip kontrolü, Kapsamlar | Ana ders kitabı Bölüm 5 | 
| 6 | Veri tipleri, Deyimler | Ana ders kitabı Bölüm 6 | 
| 7 | Deyimler ve Atama cümleleri | Ana ders kitabı Bölüm 7 | 
| 8 | Cümle düzeyinde kontrol yapıları | Ana ders kitabı Bölüm 8 | 
| 9 | Altprogramlar | Ana ders kitabı Bölüm 9 | 
| 10 | Altprogramlar | Ana ders kitabı Bölüm 9 | 
| 11 | Altprogramların gerçekleştirimi | Ana ders kitabı Bölüm 10 | 
| 12 | Soyut veri tipleri ve sarma | Ana ders kitabı Bölüm 12 | 
| 13 | İşlevsel programlama | Ana ders kitabı Bölüm 15 | 
| 14 | İşlevsel programlama | Ana ders kitabı Bölüm 15 | 
| 15 | Gözden geçirme | |
| 16 | Gözden geçirme | 
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Robert W. Sebesta, Concepts of Programming Languages, 10th Edition, Pearson, 2012. ISBN #978-0-321-50968-0. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. David A. Watt, Programming Language Design Concepts, Wiley, 2004. | 
| 3. http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpci/index.html | |
| 4. http://www.python.org/ | |
| 5. http://www.haskell.org/ | |
| 6. http://www.haskell.org/haskellwiki/Definition | 
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - | 
| Laboratuar | - | - | 
| Uygulama | - | - | 
| Alan Çalışması | - | - | 
| Derse Özgü Staj | - | - | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - | 
| Ödevler | 3 | 10 | 
| Sunum | - | - | 
| Projeler | - | - | 
| Rapor | - | - | 
| Seminer | - | - | 
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 55 | 
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 | 
| Toplam | 6 | 100 | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 | 
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 | 
| Toplam | 100 | 
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X | 
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygular. | X | ||||
| 2 | Deney tasarlar, deney yapar, deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar. | |||||
| 3 | Belirlenen gereksinimlere göre bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar. | |||||
| 4 | Disiplinler arası alanlarda etkin biçimde çalışır. | |||||
| 5 | Mühendislik problemlerini belirler, formüle eder ve çözer. | X | ||||
| 6 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||
| 7 | Etkili iletişim kurar. | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini tanır ve bu sürece katılır. | X | ||||
| 9 | Çağdaş konular hakkında bilgi sahibidir. | |||||
| 10 | Mühendislik uygulamaları için gerekli modern araç, teknik ve becerileri kullanır. | |||||
| 11 | Proje yönetimi becerilerine ve uluslararası standartlar ile metodolojilere ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||
| 12 | Gerçek dünya problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri geliştirir. | |||||
| 13 | Mesleki bilgiye katkı sağlar. | |||||
| 14 | Yöntemsel ve bilimsel araştırma yapar. | |||||
| 15 | Orijinal ya da mevcut bilgi kümesi çerçevesinde bilimsel bir yapıt üretir, raporlar ve sunar. | |||||
| 16 | Ürettiği özgün fikri savunur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 | 
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 3 | 8 | 24 | 
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 | 
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
