AKTS - Uygulamalı Sinir Ağları

Uygulamalı Sinir Ağları (CMPE461) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Uygulamalı Sinir Ağları CMPE461 2 2 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
MATH275
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Fen Bilimleri Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı, sinir ağları yapılarına, öğrenme algoritmalarına ve bunların kullanımına giriş yapmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Sinir ağları kavramlarını ve tekniklerini açıklamak
  • Sinir ağlarının nasıl çalıştıkları hakkında akıl yürütmek
  • Belirli bir uygulamada hangi sinir ağı modelinin uygun olduğunu değerlendirmek
  • Sinir ağları modellerinin iyi ve kötü yönlerini değerlendirmek
  • Sinir ağlarını belirli alanlarda uygulamak
  • Algoritmaların performanslarını artırmak için yapılacak adımları saptamak
Dersin İçeriği Sinir ağlarına giriş, algılayıcı öğrenme kuralları, geri yayılım algoritmaları, genelleme ve gereğinden fazla eğitim, uyabilen lineer filtreler, radyal tabanlı ağlar, özörgütlemeli haritalar, öğrenmeli vektör nicemleme, geribeslemeli ağlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Sinir ağlarına giriş Ana ders kitabı Bölüm 1
2 Algılayıcı öğrenme kuralları Bölüm 5.1-5.3
3 Basit algılayıcılarda ve uygulamalarda lineer, lineer olmayan ve stokastik elemanlar Bölüm 5.4-5.7
4 Geri yayılım algoritmaları Bölüm 6.1
5 Geri yayılım algoritmaları ve uygulamalarındaki farklılıklar Bölüm 6.2, 6.3
6 Genelleme ve gereğinden fazla eğitim Bölüm 6.4-6.6
7 Geribeslemeli ağlar Bölüm 7
8 Gözetimsiz öğrenme Bölüm 8.1-8.3
9 Özörgütlemeli haritalar Bölüm 8.4
10 Uyabilen lineer filtreler Bölüm 9.1-9.4
11 Öğrenmeli vektör nicemleme Bölüm 6.3 (Diğer kaynaklar 2)
12 Radyal tabanlı ağlar Bölüm 5 (Diğer kaynaklar 1)
13 Sinir ağlarının uygulamaları Değişik kaynaklar
14 Sinir ağlarının uygulamaları Değişik kaynaklar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Hertz, Krogh, & Palmer (1991) Introduction to the Theory of Neural Computation. Addison-Wesley.
Diğer Kaynaklar 2. 1. Bishop (2005). Neural Networks for Pattern Recognition. Oxford University Press.
3. 2. Ripley, Ripley, & Hjort (1996). Pattern Recognition and Neural Networks. Cambridge University Press.
4. 3. Haykin (1999). Neural Networks: A Comprehensive Foundation (2nd Edition) Macmillan.
5. 4. Anderson, & Rosenfeld (1998) Neurocomputing: Foundations of Research, MIT Press, Cambridge.
6. 5. Mitchell (1997). Machine Learning, McGraw Hill, New York.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 10
Sunum - -
Projeler 2 40
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi.
3 Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi.
4 Disiplinler arası alanlarda iş yapabilme becerisi.
5 Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama.
7 Etkin iletişim kurma becerisi.
8 Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi.
9 Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak.
10 Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi.
11 Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma.
12 Gerçek hayat problemleri için mühendislik ürünleri ve prototipleri yaratabilme yeteneği.
13 Profesyonel bilgiye katkı yeteneği.
14 Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği
15 Orijnal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği.
16 Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 4 64
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler 2 10 20
Raporlar
Ödevler 2 4 8
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 7 7
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 125