AKTS - Bilgisayar ve Ağ Güvenliği
Bilgisayar ve Ağ Güvenliği (CMPE533) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar ve Ağ Güvenliği | CMPE533 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Bilgisayar Mühendisliği Seçmeli Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilgisayar ve ağ güvenliğinin teorisini öğretmek ve güvenlik araçlarını kullanarak pratik yapmayı sağlamaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Kripto teknikleri ve algoritmaları, açık anahtar kriptolaması, özet fonksiyonları, sayısal imzalar, yetkilendirme, ağ güvenliği, işletim sistemleri güvenliği (Unix ve Windows), Bell-LaPadulla modeli, yazılım ve veri tabanı güvenliği, anahtar oluşturma, web güvenliği. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve bilgisayar güvenliği tarihçesi | Bölüm 1 (main text) |
| 2 | Bilgisayar güvenliği temelleri. | Bölüm 3 |
| 3 | Tanıma ve yetkilendirme. Erişim kontrolü. | Bölüm 4,5 |
| 4 | Unix Güvenliği | Bölüm 7 |
| 5 | Windows Güvenliği | Bölüm 8 |
| 6 | Veritabanı Güvenliği | Bölüm 9 |
| 7 | Yazılım Güvenliği | Bölüm 10 |
| 8 | Güvenlik modelleri. Bell-LaPadulla modeli. | Bölüm 11,12 |
| 9 | Güvenlik değerlendirmesi | Bölüm 13 |
| 10 | Kriptografi | Bölüm 14 |
| 11 | Anahtar oluşturmak | Bölüm 15 |
| 12 | İletişim ve Ağ Güvenliği | Bölüm 16,17 |
| 13 | Web Güvenliği | Bölüm 18 |
| 14 | Güncel Erişim Kontrol Yaklaşımları | Bölüm 20 |
| 15 | Gözden geçirme | |
| 16 | Gözden geçirme |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Cryptography and Network Security: Principles and Practice, W. Stallings, 4/E,Prentice-Hall, 2006. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 3. Defending Your Digital Assets Against Hackers, Crackers, Spies and Thieves. R.Nichols, D. Ryan, and J. Ryan. McGraw-Hill, 2000. |
| 4. Network Security: A Beginner’s Guide. Eric Maiwald. , McGraw_Hill. 2001. | |
| 5. VPNs: A Beginner’s Guide, J. Mairs.,McGraw Hill/Osborne,2002. | |
| 6. Wade Trappe, Lawrence Washington, Introduction to Cryptography with Coding Theory, 2/E, Pearson International Edition, 2006. | |
| 7. http://www.ieee-security.org/index.html | |
| 8. http://csrc.nist.gov/ | |
| 9. http://sans.org/ | |
| 10. http://www.rsasecurity.com/rsalabs/ | |
| 11. http://www.ietf.cnri.reston.va.us/html.charters/pkix-charter.html |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | - | - |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | 2 | 25 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 35 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Yazılım mühendisliği araştırma alanında en gelişmiş teknoloji ve literatürü kavrar. | X | ||||
| 2 | Yazılım mühendisliğinde dünya çapında araştırma yapma ve bu alanda en iyi konferans ve dergilerde bilimsel makale yayınlama becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Yazılım mühendisliğinde sayısal ve niteliksel çalışmalar yürütür. | |||||
| 4 | Yazılım mühendisliği alanında akademik çevre ve endüstri arasında köprü kurabilmek için gerekli becerileri edinme ve gerçek dünyada karşılaşılan problemleri çözmek için yazılım mühendisliği yaklaşımlarını geliştirir ve uygular. | X | ||||
| 5 | Bilim ve teknolojideki güncel gelişmeleri takip edebilmek için gereken bilgiye ulaşma ve bilimsel araştırma gerçekleştirme veya yazılım mühendisliği alanına proje geliştirme becerisi kazanır. | X | ||||
| 6 | Yazılım mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilinci kazanır. | X | ||||
| 7 | Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık edinir; yazılım mühendisliği uygulamaları standartları ve yöntemleri için uluslararası mükemmellik standartlarını uyarlar. | X | ||||
| 8 | Karar alırken, Yazılım mühendisliği uygulamalarının evrensel, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır. | X | ||||
| 9 | Yazılım mühendisliği uygulamaları için mükemmellik standardını geliştirir, benimser ve sürdürülebilir kullanımını destekler. | X | ||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 2 | 8 | 16 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
