AKTS - Araştırma Yöntemleri

Araştırma Yöntemleri (UI520) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Araştırma Yöntemleri UI520 3 0 0 3 7.5
Ön Koşul Ders(ler)i
yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü N/A
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Takım/Grup Çalışması.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Prof. Dr. Çınar Özen
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere sosyal bilimlerin ana prensipleri ve gelişim evreleri hakkında geniş bilgiler verildikten sonra ağırlıklı olarak nitel yöntemler ile uluslararası ilişkiler sahasında araştırma teknikleri becerileri kazandırılacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilimin doğuşu ve tarihini sorgulama
  • Bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma
  • Nitel veri toplama ve analizin bilimsel çalışmalarda önemini kavrama
Dersin İçeriği Max Weber`in Sosyal Bilimlerde Yöntem kitabının temelinde bilim felsefesi çerçevesinden sosyal bilimleri incelemesi, Julian Simon`un geliştirmiş olduğu yöntemsel tartışmalar ışığında sosyal bilimlerde yöntem araçları ve araştırma tasarımları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Genel bir Giriş Yok
2 Bilimsel Devrimlerin Yapısı'na Giriş: Çevirmenin Sunuş Yazısı Üzerine Tartışma Nilüfer Kuyaş, "Çevirmenin Sunuşu," Thomas S. Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı, İstanbul: Kırmızı, 2014, ss. 9-58.
3 Tarih ve Olağan Bilim Kuhn, ss. 59-94.
4 Olağan Bilimin Doğası, Bulmaca Çözmek, Paradigmaların Önceliği Kuhn, ss. 95-130.
5 Aykırılık ve Bilimsel Keşiflerin Ortaya Çıkışı, Bunalım ve Bilimsel Kuramların Ortaya Çıkışı Kuhn, ss. 131-162.
6 Bunalıma Gösterilen Tepki, Bilimsel Devrimlerin Doğası ve Zorunluluğu Kuhn, ss. 163-202.
7 Dünya Görüşü Değişikliği olarak Devrimler Kuhn, ss. 203-231.
8 Ara Sınav Yok
9 Bilim ve Araştırma, Araştırmanın Boyutları Neuman Cilt I, ss. 1-74.
10 Kuram ve Araştırma, Metodolojinin Anlamları Neuman, Cilt I, ss. 75-162.
11 Literatür Değerlendirmesi ve Etik Kaygılar Neuman, Cilt I, ss. 163-220.
12 Nitel Veri Toplama ve Analiz: Saha Araştırması Neuman, Cilt II, ss. 540-600.
13 Nitel Veri Toplama ve Analiz: Tarihsel Karşılaştırmalı Araştırma Neuman, Cilt II, ss. 601-657.
14 Araştırma Raporunun Yazılması ve Toplumsal Araştırmanın Politikası Neuman, Cilt II, ss. 706-749.
15 Genel Özet Yok
16 Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Thomas S. Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı. (Çev. Nilüfer Kuyaş). İstanbul: Kırmızı, 2014.
2. W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar Cilt I. (Çev. Sedef Özge) Ankara: Yayın Odası, 2014.
3. W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar Cilt II. (Çev. Sedef Özge) Ankara: Yayın Odası, 2014.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 10
Ödevler 1 20
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 0
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Avrupa çalışmaları alanını anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olmak
2 AB entegrasyonunu kuramsal bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olmak.
3 AB’nin güncel meseleleri konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisine sahip olmak.
4 AB üyesi devletlerin birbirleri ve AB kurumları ile ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olmak.
5 Küresel ve bölgesel aktörlerin AB ile ilişkilerine dair analiz yapma becerilerini geliştirmek.
6 AB ülkelerinin AB’ye üye olmayan ülkelerle ilişkilerini incelemek.
7 Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirmek.
8 Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirmek
9 Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirmek
10 Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirmek
11 Eleştirel analiz, yorum, tartışma ve sürekli öğrenmeyi teşvik ederek açık fikirliliği kazandırmak.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 14 3 42
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 196