AKTS - Araştırma Yöntemleri
Araştırma Yöntemleri (UI520) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Araştırma Yöntemleri | UI520 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 7.5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere sosyal bilimlerin ana prensipleri ve gelişim evreleri hakkında geniş bilgiler verildikten sonra ağırlıklı olarak nitel yöntemler ile uluslararası ilişkiler sahasında araştırma teknikleri becerileri kazandırılacaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Max Weber`in Sosyal Bilimlerde Yöntem kitabının temelinde bilim felsefesi çerçevesinden sosyal bilimleri incelemesi, Julian Simon`un geliştirmiş olduğu yöntemsel tartışmalar ışığında sosyal bilimlerde yöntem araçları ve araştırma tasarımları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derse Genel bir Giriş | Yok |
| 2 | Bilimsel Devrimlerin Yapısı'na Giriş: Çevirmenin Sunuş Yazısı Üzerine Tartışma | Nilüfer Kuyaş, "Çevirmenin Sunuşu," Thomas S. Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı, İstanbul: Kırmızı, 2014, ss. 9-58. |
| 3 | Tarih ve Olağan Bilim | Kuhn, ss. 59-94. |
| 4 | Olağan Bilimin Doğası, Bulmaca Çözmek, Paradigmaların Önceliği | Kuhn, ss. 95-130. |
| 5 | Aykırılık ve Bilimsel Keşiflerin Ortaya Çıkışı, Bunalım ve Bilimsel Kuramların Ortaya Çıkışı | Kuhn, ss. 131-162. |
| 6 | Bunalıma Gösterilen Tepki, Bilimsel Devrimlerin Doğası ve Zorunluluğu | Kuhn, ss. 163-202. |
| 7 | Dünya Görüşü Değişikliği olarak Devrimler | Kuhn, ss. 203-231. |
| 8 | Ara Sınav | Yok |
| 9 | Bilim ve Araştırma, Araştırmanın Boyutları | Neuman Cilt I, ss. 1-74. |
| 10 | Kuram ve Araştırma, Metodolojinin Anlamları | Neuman, Cilt I, ss. 75-162. |
| 11 | Literatür Değerlendirmesi ve Etik Kaygılar | Neuman, Cilt I, ss. 163-220. |
| 12 | Nitel Veri Toplama ve Analiz: Saha Araştırması | Neuman, Cilt II, ss. 540-600. |
| 13 | Nitel Veri Toplama ve Analiz: Tarihsel Karşılaştırmalı Araştırma | Neuman, Cilt II, ss. 601-657. |
| 14 | Araştırma Raporunun Yazılması ve Toplumsal Araştırmanın Politikası | Neuman, Cilt II, ss. 706-749. |
| 15 | Genel Özet | Yok |
| 16 | Final Sınavı | Yok |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Thomas S. Kuhn, Bilimsel Devrimlerin Yapısı. (Çev. Nilüfer Kuyaş). İstanbul: Kırmızı, 2014. |
|---|---|
| 2. W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar Cilt I. (Çev. Sedef Özge) Ankara: Yayın Odası, 2014. | |
| 3. W. Lawrence Neuman, Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar Cilt II. (Çev. Sedef Özge) Ankara: Yayın Odası, 2014. |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
| Ödevler | 1 | 20 |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 5 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 100 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Avrupa çalışmaları alanını anlama, açıklama, temel kavramlarını ve metodolojisini kullanma becerisine sahip olur | |||||
| 2 | AB entegrasyonunu kuramsal bir düzeyde analiz etme becerisine sahip olur | |||||
| 3 | AB’nin güncel meseleleri konusunda mantıklı yorumlar yapma becerisini kazanır | |||||
| 4 | AB üyesi devletlerin birbirleri ve AB kurumları ile ilişkileri konusunda farklı perspektiflere sahip olur | |||||
| 5 | Küresel ve bölgesel aktörlerin AB ile ilişkilerine dair analiz yapma becerilerini geliştirir | |||||
| 6 | AB ülkelerinin AB’ye üye olmayan ülkelerle ilişkilerini analiz etme becerisi kazanır | |||||
| 7 | Siyasi konularda akademik ve uygulamalı araştırma becerilerini geliştirir | |||||
| 8 | Alanla ilgili akademik yazım becerilerini geliştirir | |||||
| 9 | Alanla ilgili akademik sunum becerilerini geliştirir | |||||
| 10 | Analitik düşünme ve bağımsız araştırma yeteneklerini geliştirir | |||||
| 11 | Eleştirel analiz, yorum ve tartışma becerilerini geliştirerek açık fikirli bir öğrenme yaklaşımını benimser | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | 1 | 11 | 11 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 11 | 11 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 188 | ||
