AKTS - Dinamik Sistemlerin Analizi ve Modellemesine Giriş
Dinamik Sistemlerin Analizi ve Modellemesine Giriş (PHYS512) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Dinamik Sistemlerin Analizi ve Modellemesine Giriş | PHYS512 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | . |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Ötelenene mekanik sistemler; Sistem modelleri için standart formlar; Blok diyagramları; MATLAB ve FORTRAN ile bilgisayarlı çözümler; Dönen mekanik sistemler; Elektriksel sistemler; Lineer sistemlerin Laplace dönüşüm çözümleri.r |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modelleme ve Simülasyona Giriş | Bölüm 1 |
2 | Sistem Bilimi ve Sistem Mühendisliği | Bölüm 2 |
3 | Modelleme ve Simülasyon İçin Bir Çerçeve | Bölüm 3 |
4 | Modeller ve Simülasyon İçin Gerekliliğinin Tanımlanması | Bölüm 4 |
5 | Modelleme ve Simülasyon İçin Bir Dayanak Yaratma | Bölüm 5 |
6 | Modellerin ve Simülasyonun Geliştirilmesi | Bölüm 6 |
7 | Modellerin Tasarımı | Bölüm 7 |
8 | Verilerin Üretimi ve Yönetimi | Bölüm 8 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Modelleme ve Simülasyonun Enerji Sistemleri Mühendisliğinde Uygulamaları, Genel | Bölüm 9 |
11 | Termodinamikteki Uygulamalar | Bölüm 10 |
12 | Isıl Akışkanlarda Uygulamalar | Bölüm 11 |
13 | Yenilenebilir Sistemlerde Uygulamalar | Bölüm 12 |
14 | Konvansiyonel Sistemlerde Uygulamalar | Bölüm 13 |
15 | Doğrulama, Onaylama ve Akreditasyon | Bölüm 14 |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Energy Systems: Optimization, Modeling, Simulation, and Economic Aspects, Journal, Springer, ISSN: 1868-3967 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Averill M Law, Simulation Modeling and Analysis, 4th Edition, McGraw-Hill, 2007, ISBN-13 978007125519-6 |
3. Modeling and Analysis of Dynamic Systems, Ramin Esfandiari, CRC Press, 2010 ISBN:9781439808450 | |
4. David J. Cloud, Applied Modeling and Simulation, McGraw-Hill, 1998, ISBN-13 9780072283037 | |
5. Thoma, J. Ould Bouamama, B., Modeling and Simulation in Thermal and Chemical Engineering, 2000, Springer, ISBN: 978-3-540-66388-1 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 10 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olur. | X | ||||
2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşır. | X | ||||
3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirir. | X | ||||
4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirir ve bunu devam ettirir. | X | ||||
5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği geliştirir. | X | ||||
6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koyar, çözümü için bir strateji belirler, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygular ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirir. | X | ||||
7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme, ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği geliştirir. | X | ||||
8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşır ve uzmanlaşır. | X | ||||
9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği geliştirir. | X | ||||
10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği geliştirir. | X | ||||
11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 15 | 15 |
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 3 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 |