AKTS - Matematiksel Fizik Yöntemleri
Matematiksel Fizik Yöntemleri (PHYS503) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematiksel Fizik Yöntemleri | PHYS503 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin asıl amacı teoriksel fizikteki ileri soruların çözümü için önemli bazı matematiksel yöntemleri öğrencilere tanıtmak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kompleks değişkenli fonksiyonlar, Cauchy?nın integral teoremi, türevsel denklemler, Sturm-Liouville teorisi, Bessel fonksiyonu, Legendre fonksiyonu, özel fonksiyonlar |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kompleks Cebir, Cauchy-Riemann Koşulları | Bölüm 6 |
2 | Cauchy’nın Integral Teoremi Cauchy’nın Integral Formülü | Bölüm 6 |
3 | Laurent Açılımı Haritalama | Bölüm 6 |
4 | Tekillikler Rezidüların hesabı | Bölüm 7 |
5 | Rezidüların hesabı Dağılım İlişkileri | Bölüm 7 |
6 | Kısmi Türevsel Denklemler Birinci dereceden Türevsel Denklemler Değişkenlere Ayırma | Bölüm 8 |
7 | Tekil noktalar Seri Çözümleri – Frobenius Metodu | Bölüm 8 |
8 | İkinci bir Çözüm Homojen olmayan denklemler – Green Fonksiyonu Sayısal Çözümler | Bölüm 8 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Kendine eş ODE Hermitian Oparatörü | Bölüm 9 |
11 | Gram-Schmidt Diklemesi Özfonksiyonların Tamamlılığı Green Fonksiyonu – Özdeğer fonksiyonu Açılımı | Bölüm 9 |
12 | Birinci çeşit Bessel Fonksiyoları Jv (x) Diklik Neumann Fonksiyonu, İkinci Çeşit Bessel Fonksiyonu | Bölüm 11 |
13 | Hankel Fonksiyonu Modifiye Bessel fonksiyonları Iv(x) ve Kv(x) Asimptotik Açılımlar Küresel Bessel Fonksiyonları | Bölüm 11 |
14 | Üretim Fonksiyonu Tekrarlama Bağıntısı Diklik Asosiye Legendre Fonksiyonu | Bölüm 12 |
15 | Hermite Fonksiyonu Laguerre Fonksiyonu | Bölüm 12 |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. George B. Arfken, Mathematical Methods for Physicists, Academis Press, 5th Edition |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. HILDEBRAND F.B., Advanced Calculus for Applications, Prentice-Hall Inc. (1976) |
3. Brown J. W., Churchill R. V., Complex Variables and Applications, CGraw-Hill (1996) | |
4. BAYIN S., Mathematical Methods in Science and Engineering, Wiley-Interscience (2006) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 6 | 40 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 35 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Araştırma metodolojileriyle beraber, teorik ve matematiksel fiziğin temel bilgi seviyesine hakim olur. | X | ||||
2 | Fiziksel evrenin ve onu kontrol eden kanunların sağlam bir anlayışına ulaşır. | X | ||||
3 | Teorik, deneysel ve/veya simülasyon fiziği alanlarında, işleyen araştırma yeti ve stratejileri geliştirir. | X | ||||
4 | Kritik sorgulama, yaratıcı düşünme, ve yeni fikirleri kavramsal ve matematiksel olarak formüle etmeye yönelik pozitif bir tutum geliştirir ve bunu devam ettirir. | X | ||||
5 | Teorik, deneysel, veya uygulamalı fizik konularındaki problemleri, veya endüstriyel alandaki gerçek problemleri, hissetme, belirleme, ve başa çıkma yeteneği geliştirir. | X | ||||
6 | Edinilmiş ve birikmiş bilgi birikimini, matematiksel model ortaya koyar, çözümü için bir strateji belirler, gerekli ve uygun yaklaşıklaşma metodları uygular ve elde edilen çözümün doğruluğunu ve güvenilirliğini değerlendirir. | X | ||||
7 | Fiziksel kavramları, işlemleri, süreçleri, ve yeni elde edilmiş sonuçları tüm dünyadaki meslekten insanlarla sözlü olarak konuşabilme ve tartışabilme, ve bildiri ve makale formlarında yazılı olarak paylaşabilme yeteneği geliştirir. | X | ||||
8 | Açılan disiplinlerin birinde ya da daha fazlasında, ileri bir bilgi ve yetenek seviyesine ulaşır ve uzmanlaşır. | X | ||||
9 | Orjinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği geliştirir. | X | ||||
10 | Metodolojik bilimsel araştırma yapabilme yeteneği geliştirir. | X | ||||
11 | Bir problemi, varolan fizik bilgileri kullanarak, analiz etme, çözüm metoduna karar verme (toerik/matematiksel/deneysel) ve problemi çözme becerisi geliştirir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 6 | 4 | 24 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |