AKTS - İmalat Mühendisliğine Giriş
İmalat Mühendisliğine Giriş (MFGE101) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İmalat Mühendisliğine Giriş | MFGE101 | 1. Dönem | 2 | 0 | 0 | 2 | 2.5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Alan Gezi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Birinci sınıflara İmalat Mühendisliğini tanıtmak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Giriş, imalat mühendisliğinin tarihsel gelişimi, imalat mühendisliği eğitimi, tasarım ve imalat (üretim), imalat mühendisliği ve ürün ömür çevrimi, imalat yöntemleri ve teknolojileri, imalat mühendisliğinde örnek ürün analizleri, imalat mühendisliğinde araştırma konuları ve gelişme eğilimleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
2 | Bilim, Mühendislik ve Sanayinin tarihsel gelişimi | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
3 | Mühendislik ve bilimin tarifleri ve metodolojileri | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
4 | Mühendislerin işlevleri, rolleri ve türleri | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
5 | Toplum ve çevre sorunları | Web Sayfasındaki dokumanlar |
6 | Mühendilikte matematik | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
7 | Ara sınav | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
8 | Mühendislikte güvenlik | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
9 | Mühendislik etiği | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
10 | Mühendislikte bilgisayar kullanımı ve imalat mühendisliği müfredatı | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
11 | Tasarım ve imalat, imalat mühendisliği, ürün yaşam döngüsü | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
12 | İmalat Mühendisliği laboratuvarları ve metal şekillendirme mükemmeliyet merkezi ziyareti | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
13 | İmalat yöntemleri ve teknolojisi | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
14 | İmalat yöntemleri ve teknolojisi | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
15 | Research topics and development trends in manufacturing | Moodle Web Sayfasındaki dokumanlar ve ders kitabı |
16 | Final sınavı dönemi |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 2. M.T. Holtzapple and W.Don Reece, Foundations of Engineering, Mc.Graw-Hill,2nd Ed.,2003 |
---|---|
3. Wright, P. H., Introduction to Engineering, John Wiley & Sons, 2004 | |
4. Holtzapple, M. T. and Reece, W.D., Concepts in Engineering, McGraw Hill, 2005 | |
5. Mitcham, C. and Duvall, R.S., Engineering Ethics, Prentice Hall, 2000 | |
6. Fleddermann, C.B., Engineering Ethics, Prentice Hall, 2008 | |
9. Links in course website | |
10. Schiavone, P., Engineering Success, Prentice Hall, 2007 | |
11. Gerard Voland, Engineering Design | |
12. Barry Hyman, Fundamentals of Engineering Design | |
13. Kalpakjian, S., Schmid, S. R., “Manufacturing Engineering and Technology”, Prentice Hall; 5th Ed., 2005. | |
14. DeGarmo, E. P., Black, J. T., Kohser, “Materials and Processes in Manufacturing”, John Wiley & Sons, 10th Ed., 2007. | |
15. Walker, J. M. (ed.), “Handbook of Manufacturing Engineering”, Marcel Dekker Inc., 1996. | |
16. Koshal, D. (ed.), “Manufacturing Engineer’s Reference Book”, Butterworth-Heinemann, 1993. | |
17. Mikell P. Groover.” Principles of Modern Manufacturing”, 4th Edition, Wiley, 2011 | |
Ders Kitabı | 8. Introduction To Engineering, Paul H. Wright, John Wiley & Sons, Inc. (3rd Edition) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 3 | 15 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 45 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 65 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 35 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | X | ||||
2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | X | ||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | |||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | X | ||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | X | ||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | 4 | 1 | 4 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 26 |