AKTS - İstatiksel Analiz ve Enstrümantasyon
İstatiksel Analiz ve Enstrümantasyon (MFGE312) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İstatiksel Analiz ve Enstrümantasyon | MFGE312 | 6. Dönem | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere deney tasarımı, ölçüm cihaz ve gereçleri konusunda deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. İlave olarak, veri analiz tipleri, verilerin istatiksel yorumu anlatılacaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar, ölçüm sistemleri, deneysel verilerin analizi, ölçümde belirsizlik, temel ölçüm cihazlarının çalışma prensipleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Deney Tasarımına Giriş (DoE) | Bölüm 1 |
| 2 | Deney Tasarımına Giriş (DoE) | Bölüm 2 |
| 3 | Temel Kavramlar: Aktif ve pasif enstrumanlar, analog ve dijital cihazlar, okunabilirlik, histeriz, kalibrasyon, standartlar, boyutlar ve birimler, ölçüm sistemleri, vs. | Bölüm 3 |
| 4 | 0, 1. ve 2. Sıralı ölçüm sistemleri | Bölüm 4 |
| 5 | 0, 1. ve 2. Sıralı ölçüm sistemleri | Bölüm 5 |
| 6 | Analog ve dijital ölçüm cihazları, yükselticiler, sinyal temizliği, kayıt cihazları, transdüsırlar | Bölüm 6 |
| 7 | Deney verilerinin analizi: Hata ve belirsizlik analizi, standart sapma, olasılık dağılımları, en küçük kareler metodu, çok değişkenli regresyon, doğru uyumu | Bölüm 7 |
| 8 | Deney verilerinin analizi: Hata ve belirsizlik analizi, standart sapma, olasılık dağılımları, en küçük kareler metodu, çok değişkenli regresyon, doğru uyumu | Bölüm 8 |
| 9 | Deney verilerinin analizi: Hata ve belirsizlik analizi, standart sapma, olasılık dağılımları, en küçük kareler metodu, çok değişkenli regresyon, doğru uyumu | Bölüm 9 |
| 10 | Uzunluk, alan, açı ve yüzey pürüzlülüğü ölçümü | Bölüm 10 |
| 11 | Sıcaklık ölçümü | Bölüm 11 |
| 12 | Sıcaklık ölçümü | Bölüm 12 |
| 13 | Kuvvet, tork ve gerinim ölçümü | Bölüm 13 |
| 14 | Kuvvet, tork ve gerinim ölçümü | Bölüm 14 |
| 15 | Proje Sunumları | Bölüm 15 |
| 16 | Final sınavı | Bütün bölümler |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Experimental Methods for Engineers, J.P.Holman, 8Th Ed., Mc Graw Hill |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 2. Theory and Design for Mechanical Measurements, Richard S. Figliola, Donald. E. Beasley, 6th Edition, Wiley |
| 3. Ölçme Tekniği: Boyut, Basınç, Akış ve Sıcaklık Ölçmeleri, Prof. Dr. Osman F. Genceli, Birsen Yayınevi, 2016 |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 5 |
| Laboratuar | 1 | 5 |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | 1 | 5 |
| Derse Özgü Staj | 1 | 5 |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | 1 | 10 |
| Projeler | 1 | 20 |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
| Toplam | 8 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | X | ||||
| 2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | X | ||||
| 3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
| 4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | X | ||||
| 5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
| 6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | X | ||||
| 7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | X | ||||
| 8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
| 10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
| 11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
| 12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | 2 | 1 | 2 |
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | 1 | 3 | 3 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
| Projeler | 1 | 30 | 30 |
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
