AKTS - İstatiksel Analiz ve Enstrümantasyon
İstatiksel Analiz ve Enstrümantasyon (MFGE312) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İstatiksel Analiz ve Enstrümantasyon | MFGE312 | 6. Dönem | 3 | 1 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere deney tasarımı, ölçüm cihaz ve gereçleri konusunda deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. İlave olarak, veri analiz tipleri, verilerin istatiksel yorumu anlatılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Temel kavramlar, ölçüm sistemleri, deneysel verilerin analizi, ölçümde belirsizlik, temel ölçüm cihazlarının çalışma prensipleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deney Tasarımına Giriş (DoE) | Bölüm 1 |
2 | Deney Tasarımına Giriş (DoE) | Bölüm 2 |
3 | Temel Kavramlar: Aktif ve pasif enstrumanlar, analog ve dijital cihazlar, okunabilirlik, histeriz, kalibrasyon, standartlar, boyutlar ve birimler, ölçüm sistemleri, vs. | Bölüm 3 |
4 | 0, 1. ve 2. Sıralı ölçüm sistemleri | Bölüm 4 |
5 | 0, 1. ve 2. Sıralı ölçüm sistemleri | Bölüm 5 |
6 | Analog ve dijital ölçüm cihazları, yükselticiler, sinyal temizliği, kayıt cihazları, transdüsırlar | Bölüm 6 |
7 | Deney verilerinin analizi: Hata ve belirsizlik analizi, standart sapma, olasılık dağılımları, en küçük kareler metodu, çok değişkenli regresyon, doğru uyumu | Bölüm 7 |
8 | Deney verilerinin analizi: Hata ve belirsizlik analizi, standart sapma, olasılık dağılımları, en küçük kareler metodu, çok değişkenli regresyon, doğru uyumu | Bölüm 8 |
9 | Deney verilerinin analizi: Hata ve belirsizlik analizi, standart sapma, olasılık dağılımları, en küçük kareler metodu, çok değişkenli regresyon, doğru uyumu | Bölüm 9 |
10 | Uzunluk, alan, açı ve yüzey pürüzlülüğü ölçümü | Bölüm 10 |
11 | Sıcaklık ölçümü | Bölüm 11 |
12 | Sıcaklık ölçümü | Bölüm 12 |
13 | Kuvvet, tork ve gerinim ölçümü | Bölüm 13 |
14 | Kuvvet, tork ve gerinim ölçümü | Bölüm 14 |
15 | Proje Sunumları | Bölüm 15 |
16 | Final sınavı | Bütün bölümler |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Experimental Methods for Engineers, J.P.Holman, 8Th Ed., Mc Graw Hill |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Theory and Design for Mechanical Measurements, Richard S. Figliola, Donald. E. Beasley, 6th Edition, Wiley |
3. Ölçme Tekniği: Boyut, Basınç, Akış ve Sıcaklık Ölçmeleri, Prof. Dr. Osman F. Genceli, Birsen Yayınevi, 2016 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 5 |
Laboratuar | 1 | 5 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | 1 | 5 |
Derse Özgü Staj | 1 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 8 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | X | ||||
2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | X | ||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | X | ||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | X | ||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | X | ||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | X | ||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | 2 | 1 | 2 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Projeler | 1 | 30 | 30 |
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 121 |