AKTS - Fiziksel Niceliklerin İleri Ölçme Teknikleri
Fiziksel Niceliklerin İleri Ölçme Teknikleri (MECE431) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Fiziksel Niceliklerin İleri Ölçme Teknikleri | MECE431 | Alan Seçmeli | 2 | 0 | 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Deney, Sorun/Problem Çözme, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilere çeşitli fiziksel niceliklerin ölçülmesi ile ilgili ön bilgilerin verilmesi. Ölçme donanımlarındaki değişik fiziksel olguların uygulamalarına imkan vermek ve bunları mekatronik sistemlere uygulamasını sağlamak. Öğrencileri temel ölçme donanım sistemleri ve yazılım araçları hakkında bilgilendirmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Fiziksel niceliklerin tanıtılması ve ölçümü; bu niceliklerin ölçülmesi ile ilgili değişik yöntemler; geniş bir kapsam içinde transduserlerin detayı, elektrik sinyallerini gösteren, aktaran, artıran sayısal ve analog devreler; bu modüllerin modern ölçme ekipmanlarında uygulamaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiziksel niceliklere giriş ve sınıflandırma, ölçme aletleri uygulaması | Geçerli Değil |
2 | Fiziksel niceliklerin ölçümünde fiziksel olgular | Geçerli Değil |
3 | Hatalar, standartlar, doğruluk ve kalibrasyon. Direkt ve endirekt ölçümler | Geçerli Değil |
4 | Hareketin ölçülmesi. Temel standartlar. Mesafe, doğrusal ve açısal hareketlerin ölçümü | Geçerli Değil |
5 | Hız, ivme ve titreşimlerin ölçülmesi. Sismik titreşimler | Geçerli Değil |
6 | Kuvvet, moment ve mildeki güç ölçümleri | Geçerli Değil |
7 | Uzama ve gerilim ölçümü. Giroskopik kuvvetler | Geçerli Değil |
8 | Basınç ölçümü. Standartlar ve kalibrasyon | Geçerli Değil |
9 | Yüksek ve alçak basınç ölçümleri. Ses (gürültü) ölçümleri | Geçerli Değil |
10 | Akış ölçümleri. Akış hızı. Hacım akış miktarı. Kütle akış miktarı. | Geçerli Değil |
11 | Sıvı ve katıların seviye ölçümleri ve seviye tespiti | Geçerli Değil |
12 | Sıcaklık ve ısı akı ölçümleri. Radyasyon ölçümü | Geçerli Değil |
13 | Zaman, frekans ve faz açısı ölçümleri. Işık ve aydınlatma şiddeti ölçümleri. Optik niceliklerin ölçümü | Geçerli Değil |
14 | Diyagnostik test ve arıza bulma. Telemetri | Geçerli Değil |
15 | Örnekler | Geçerli Değil |
16 | Genel Sınav | Geçerli Değil |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Theory and Design for Mechanical Measurements, by R.S. Figliola and D.E. Beasley, Fifth Edition, John Wiley and Sons |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Mechanical Measurements, T.G.Beckwith, R.D.Marangoni, J. H.Lienhard, Sixth Edition, Pearson (Prentice Hall) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | 5 | 8 |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 7 |
Sunum | - | - |
Projeler | 1 | 15 |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 40 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 13 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini, imalat teknolojileriyle ilgili mühendislik problemlerinin çözümünde uygular. | |||||
2 | İmalat teknolojilerine özgü sorunları analiz eder ve tanımlar. | |||||
3 | Karşılaşılan mühendislik sorununun çözümüne yönelik bir yaklaşım geliştirir, model ve deney tasarlar ve gerçekleştirir. | |||||
4 | Temel mühendislik ilkelerinin yaratıcı kullanımına dayalı olarak, ekonomik, çevresel sürdürülebilirlik ve üretilebilirlik kısıtları altında kapsamlı bir imalat sistemi (yöntem, ürün veya cihaz geliştirme) tasarlar. | |||||
5 | İmalat mühendisliği uygulamaları için modern teknik ve mühendislik araçlarını seçer ve kullanır. | |||||
6 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanarak veri toplar, analiz eder, eleştirel düşünür, yorumlar ve doğru kararlar alır. | |||||
7 | Çok disiplinli ve disiplin içi takım üyesi ya da bireysel olarak etkin çalışır; gerekli özgüveni ve örgütsel iş becerilerini gösterir. | |||||
8 | Türkçe ve İngilizcede sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar. | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenir, bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki son gelişmeleri takip eder ve kendini sürekli yeniler. | |||||
10 | İmalat Mühendisliği alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık gösterir ve sorumluluk bilinci taşır. | |||||
11 | Ulusal rekabet gücünü artırmak ve imalat sanayinin verimliliğini iyileştirmek amacıyla, kaynakları (personel, donanım, maliyet) etkin kullanır; çözüm odaklı proje ve risk yönetimi yapar; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında farkındalık gösterir. | |||||
12 | Karar alırken, mühendislik uygulamalarının evrensel ve yerel ölçeklerde sağlık, çevresel, sosyal ve hukuksal sonuçları hakkında bilgili olur. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Laboratuar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 1 | 10 | 10 |
Raporlar | |||
Ödevler | 4 | 1 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 |