AKTS - Yönetim ve Organizasyon
Yönetim ve Organizasyon (IE423) Ders Detayları
| Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yönetim ve Organizasyon | IE423 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Ders(ler)i |
|---|
| N/A |
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
| Dersin Seviyesi | Fen Bilimleri Yüksek Lisans |
| Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
| Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Takım/Grup Çalışması. |
| Dersin Öğretmen(ler)i |
|
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere yönetim süreci ile organizasyonel teori, tasarım ve değişikliği hakkındaki temel bilgileri aktarmaktır. |
| Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Dersin İçeriği | Yönetim süreci; planlama, organize etme, kontrol, yönlendirme; organizasyonel tasarımın temel unsurları; organizasyonel yapının tasarımı; organizasyonel değişiklik. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yöneticiler ve Yönetim Süreci | [1] sayfa 2 - 19 |
| 2 | Yöneticilerin Karar Alma Sorumluluğu | [1] sayfa 84 - 106 |
| 3 | Planlar ve Planlama Teknikleri | [1] sayfa 110 - 127 |
| 4 | Liderlik | [1] sayfa 256 - 277 |
| 5 | Motivasyon | [1] sayfa 306 - 326 |
| 6 | Ara Sınav 1 | |
| 7 | Takımlar ve Takım Çalışması | [1] sayfa 330 - 353 |
| 8 | Organizasyonlar ve Organizasyonel Etkililik | [2] sayfa 114 - 137 |
| 9 | Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik | [2] sayfa 50 - 75 |
| 10 | Organizasyonel Tasarımın Temel Unsurları | [2] sayfa 114 - 137 |
| 11 | Ara Sınav 2 | |
| 12 | Organizasyonel Yapının Tasarımı: Yetki ve Kontrol | [2] sayfa 143 - 154 |
| 13 | Organizasyonel Yapının Tasarımı: Uzmanlaşma ve Koordinasyon | [2] sayfa 170 – 195 |
| 14 | Organizasyonel Değişikliğin Türleri ve Şekilleri | [2] sayfa 295 – 320 |
| 15 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları | |
| 16 | Dönem Sonu Sınav Çalışmaları |
Kaynaklar
| Ders Kitabı | 1. Exploring Management, 3rd ed., John R. Schermerhorn, Jr., John Wiley and Sons, Inc., USA, 2012. (ISBN 13: 978-0-470-87821-7) / (ISBN 978-1-118-2935-7). |
|---|---|
| 2. Organizational Theory, Design and Change, 7th ed., Gareth R.Jones, Pearson Education International, USA, 2013. (ISBN 13: 978-0-273-76560-8) / (ISBN 10: 0-273-76560-4) |
Değerlendirme System
| Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 1 | 10 |
| Laboratuar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj | - | - |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
| Ödevler | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Rapor | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar/Ara Juri | 2 | 50 |
| Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
| Toplam | 4 | 100 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
|---|---|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
| Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
| Temel Meslek Dersleri | X |
|---|---|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
| # | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanır. | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır. | |||||
| 3 | Sistem entegrasyonunu sağlama becerisi kazanır. | |||||
| 4 | Karmaşık sistemleri, bileşenleri ve süreçleri tasarlama, geliştirilme, uygulama ve iyileştirme becerisi kazanır. | X | ||||
| 5 | Modern mühendislik teknik ve araçlarını seçme/geliştirme ve kullanma becerisi edinir. | |||||
| 6 | Deney tasarlama/uygulama ve veri toplama/analizi yorumlama becerisi kazanır. | |||||
| 7 | Bireysel olarak ve takımlarda çalışma becerisi kazanır. | |||||
| 8 | İletişim yeteneklerini etkin kullanım becerisi kazanır. | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |||||
| 10 | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma ve gereğini uygulama becerisi edinir. | |||||
| 11 | Mühendislik çözümlerinin etkilerini algılama becerisi kazanır. | |||||
| 12 | Güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olma becerisi geliştirir. | |||||
ECTS/İş Yükü Tablosu
| Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Alan Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 13 | 4 | 52 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | |||
| Projeler | |||
| Raporlar | |||
| Ödevler | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 2 | 6 | 12 |
| Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 13 | 13 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
