Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Türü |
Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Ders Verilme Şekli |
Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri |
Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
|
Dersin Koordinatörü |
|
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Asistan(lar)ı |
|
Dersin Amacı |
Görsel iletişimin tarihsel arka planını değerlendirerek karmaşık yapısını açıklamak,
Bu çerçevede, görsel deneyimi değerlendirebilecek ve anlamdırabilecek bilgi birikimine ve kuramsal donanıma sahip olmak,
Her türlü görsel iletişimi anlamdırmamızı sağlayan toplumsal, kültürel, ideolojik ve kurumsal bağlamlamları değerlendirmek,
Farklı alımlama süreçlerini ve bunlara etkide bulunan faktörleri anlamak,
Temel tasarım ilkelerinin iletişimsel özelliklerini algılamaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-
1- Göstergebilim kavram ve teorilerini değerlendirir,
2- Görsel kültür ve iletişim kodları arasındaki ilişkiyi çözer,
3- Tasarım ürününün sahip olduğu biçim ve içeriği çözümler,
4- Geçmiş ve bugün arasındaki anlam kaymalarını çözümler,
5- Görsel metnin kültürel anlamlarını çözümler,
6- Tasarımın kültürel kodlarını inceler.
|
Dersin İçeriği |
İletişimin hızla geliştiği günümüzde, etkin görsel imaj yaratma çabasının tasarımda oynadığı rol; örneklerle iletişim ve tasarımda kullanılan kuramlar ve yöntemler; disiplinlerarası anlamsal çalışmaların ve günümüz tasarımlarında gelişen eğilimlerin incelenerek tasarımdaki iletişimsel ölçütlerin oluşumunun betimlenmesi;anlamsal çözümleme yapılarak |