AKTS - Akademik İngilizce III

Akademik İngilizce III (ENG201) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Akademik İngilizce III ENG201 3. Dönem 3 0 0 3 3
Ön Koşul Ders(ler)i
ENG102 ve ENG101
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Öğr. Gör. MDB Öğretim Görevlileri / DML Instructors
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, öğrencilerin akademik okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini bütünleşik bir şekilde daha da geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu ders ayrıca öğrencilerin bu becerileri akademik ve profesyonel yaşamlarına aktarabilmelerine yardımcı olmak için öğrenen özerkliğini teşvik etmeyi de amaçlamaktadır. Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin, Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesine göre B2 düzeyinde Bağımsız Kullanıcı olmaları beklenmektedir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuma: • Ana fikirleri ve destekleyici ayrıntıları belirlemek ve değerlendirmek için akademik metinlere çeşitli okuma stratejilerini uygulayabilir, • Açık ve örtülü anlamlar arasındaki farkı ayırt edebilir, • Farklı kaynaklardan ilgili bilgileri çıkarabilir ve sentezleyebilir,
  • Dinleme: • Sesli veya görüntülü kayıtlardaki ana fikirleri ve destekleyici ayrıntıları belirleyebilir, • Dinlediği içeriği eleştirel bir şekilde değerlendirebilir ve uygun şekilde yanıt verebilir,
  • Konuşma: • Tartışmalarda görüşlerini açık ve kendinden emin bir şekilde, uygun içerik ve dil kullanarak ifade edebilir ve destekleyebilir, • Dili doğru ve uygun şekilde kullanarak açık, iyi yapılandırılmış bir poster sunumu hazırlayarak sunabilir.
  • Yazma: • Örnek yansıtma yazılarını analiz ederek temel özellikleri belirleyebilir, • Uygun içerik ve doğru dil kullanımıyla açık, iyi organize edilmiş bir yansıtma yazısı yazabilir,
Dersin İçeriği Eleştirel okuma teknikleri ile tartışmalı kompozisyon yazma becerileri; bir okuma parçasının yapısını belirleme, metnin ya da durumun ana fikrini ve önemli noktalarını çıkarma, özetini yazma, tartışmalı kompozisyonun taslağını çıkarma ve yazma.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 ENG201 Dersine Giriş ve Oryantasyon / Ders Müfredatının ve Kitapçığının İncelenmesi
2 • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir metin okumak ve bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Açık anlam ile örtülü anlamı ayırt etmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, fikir ve argümanları ifade etmek NEARPOD ÜNİTE 1
3 • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir metin okumak ve bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, fikir ve argümanları ifade etmek • İyi yapılandırılmış sözlü bir yansıtma yapma becerilerini geliştirmek ve bu becerileri uygulamak NEARPOD ÜNITE 2
4 • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir metin okumak • Dinlerken yapılandırılmış notlar almak ve konuşmacının argümanını eleştirel bir şekilde değerlendirmek • Birden fazla kaynaktan (bir video/bir ses kaydı ve bir okuma metni) bilgi sentezlemek • İyi yapılandırılmış sözlü bir yansıtma yapma becerilerini geliştirmek ve uygulamak • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, fikir ve argümanları ifade etmek NEARPOD ÜNITE 3
5 • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Bir okuma metnindeki ana argümanları ve destekleyici detayları belirlemek ve düzenlemek için not alma/işaretleme stratejilerini kullanmak • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, fikir ve argümanları ifade etmek • Örnek bir yansıtma yazısını inceleyerek yapısını ve bileşenlerini analiz etmek NEARPOD ÜNITE 4
6 • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Videoyu/ses kaydını eleştirel bir şekilde analiz ederek örtülü anlamları bulmak • Akademik bir okuma metnindeki ana argümanları ve detayları belirlemek için not alma/işaretleme stratejilerini kullanmak • Fikirleri ifade etmek için tartışmalara katılmak • İyi yapılandırılmış bir yansıtma yazısı hazırlama becerilerini geliştirmek ve uygulamak NEARPOD ÜNITE 5
7 • Ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek amacıyla bir metin okumak ve bir video izlemek / ses kaydı dinlemek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek • Birden fazla kaynaktan gelen bilgileri sentezlemek • İyi yapılandırılmış bir yansıtma yazısı hazırlama becerilerini geliştirmek ve uygulamak NEARPOD ÜNİTE 6
8 • Akademik bir konu ile ilgili video izleyerek fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek • Örnek bir posteri inceleyerek yapısını ve bileşenlerini analiz etmek NEARPOD ÜNITE 7
9 • Akademik bir metni eleştirel olarak analiz etmek ve benzetmeleri belirlemek • Akademik bir konuyla ilgili video izleyerek ana fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek • Etkili bir poster sunumu hazırlama ve sunma sürecindeki temel bileşenleri ve adımları belirlemek (işlevsel dil & içerik) NEARPOD ÜNITE 8
10 • İş dünyasıyla ilgili bir metni okuyarak ve iş dünyasıyla ilgili bir video izleyerek / ses kaydı dinleyerek fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek • Etkili bir poster sunumu hazırlama ve sunma sürecindeki temel bileşenleri ve adımları belirlemek (beden dili) NEARPOD ÜNITE 9
11 • İş dünyasıyla ilgili bir metni okuyarak fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Örtülü anlamı belirlemek • Akademik bir metindeki bileşenleri ve işlevsel dili değerlendirmek • Sınıf tartışmalarına katılarak görüş ve argümanları ifade etmek NEARPOD ÜNITE 10
12 • İş dünyasıyla ilgili bir video izleyerek veya ses kaydı dinleyerek fikirleri, detayları ve argümanları belirlemek ve değerlendirmek • Yeni öğrenilen kelimeleri kullanarak tartışmalara katılmak, görüş ve argümanlarını ifade etmek NEARPOD ÜNITE 10
13 Poster sunumu yönergesi ve değerlendirme kriterlerini analiz ederek içerik, sunumun iletilişi, hazırlık adımları ve değerlendirme standartlarını netleştirmek. POSTER SUNUMU YÖNERGESİ/DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
14 İyi düzenlenmiş, görsel olarak desteklenmiş ve etkili bir şekilde iletilen bir poster sunumu yapmak. POSTER SUNUMU
15 İyi düzenlenmiş, görsel olarak desteklenmiş ve etkili bir şekilde iletilen bir poster sunumu yapmak. POSTER SUNUMU
16 GENEL TEKRAR GENEL TEKRAR

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Nearpod Digital Platform
2. Materials prepared by the DML instructors

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum - -
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 3 75
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uçuş sırasında karşılaşılan operasyonel durumları analiz edebilmek için gerekli teorik altyapıya sahip olur.
2 Uçuş güvenliği, hava sahası yönetimi ve kriz senaryoları üzerinde eleştirel değerlendirme yapar.
3 Acil durumlarda uygulanabilir stratejik çözümler geliştirir. X
4 Uçuş güvenliği, meteoroloji, uçuş planlaması ve acil durum yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
5 Uçuş esnasında karşılaşılan teknik ve çevresel problemleri analiz eder ve uygun çözüm üretir.
6 Acil durumlara yönelik risk yönetimi stratejileri uygular. X
7 Farklı uçuş senaryolarında etkin karar alma ve güvenli operasyon yürütme sorumluluğu alır.
8 Uçuş ekiplerinde görev paylaşımı, iletişim protokolleri ve ekip dinamiği konularında bilgi sahibidir.
9 Uçuş ekipleriyle etkili sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10 Takım içinde aktif iş birliği yapar ve rol sorumluluklarını yerine getirir.
11 Çoklu mürettebatlı uçuşlarda iş birliği ve iletişim becerilerini kullanarak operasyonun güvenliğini sağlar.
12 Uçuş operasyonları yönetimi, liderlik ilkeleri ve kriz durumları yönetimi hakkında bilgi sahibidir.
13 Uçuş planlaması ve operasyonel süreçlerde liderlik gösterir.
14 Ekip yönetimi yapar ve kaynakları etkin kullanır.
15 Kriz anlarında karar alma ve uçuş operasyonlarını yönlendirme sorumluluğunu üstlenir.
16 Ulusal ve uluslararası havacılık düzenlemeleri, güvenlik standartları ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibidir.
17 Uçuş görevlerinde etik kurallara ve mevzuata uygun hareket eder.
18 Güvenlik standartlarına uyum gösterir.
19 Havacılık sektöründe etik ilkelere bağlılık ve düzenlemelere uygun davranış sergileme sorumluluğu taşır.
20 Mesleki gelişim araçları ve performans değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
21 Kendi uçuş performansını değerlendirir ve gelişim alanlarını belirler.
22 Kişisel mesleki gelişim hedefleri belirleyerek plan yapar.
23 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımıyla sürekli gelişim sorumluluğu alır.
24 Uçuş simülasyonları, hava trafik yönetimi ve navigasyon sistemleri hakkında bilgi sahibidir.
25 Simülatör uygulamaları ve gerçek uçuş koşullarında öğrendiği bilgileri pratikte kullanır.
26 Kriz senaryolarını simülasyon ortamında başarıyla yönetir.
27 Simülasyon destekli eğitim sürecinde edindiği becerileri uygulayarak operasyonel karar alma sorumluluğu gösterir.
28 Ticari uçuş operasyonları, çoklu mürettebatlı uçuş sistemleri ve uçuş güvenliği prosedürleri hakkında bilgi sahibidir.
29 Gelişmiş uçuş senaryolarında görev alır ve operasyonel sorumlulukları yerine getirir.
30 Mürettebat koordinasyonu ve uçak yönetimi süreçlerini uygular.
31 Ticari uçuş operasyonlarında liderlik, güvenlik ve yönetim sorumluluğu alır.
32 SHGM tarafından onanmış uluslararası geçerliliği olan akredite ATPL(Frozen) CPL/IR(A) pilot lisansına sahip olur.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 1 16
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 4 4
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 3 3
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 4 4
Toplam İş Yükü 75